  • 91. Data: 2018-03-06 01:20:10
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ty naprawdę sądzisz, ze w etui roweru szukali?

    No własnie nie wiem czega by tam mieli szukać. Skoro podali powód: bo
    kradną rowery, to co takiego zmieści się w etui (i waży tyle co
    okulary), co z taką kradzieżą moze być związane?

    Jak dla mnie facet albo rutynowo przetrzepał i nawet sie nie
    zastanawiał, albo powód był inny. Zresztą posrednio nawet z tego filmiku
    wynika, że po prostu postanowili gościa przy okazji przetrzepać na inne
    okoliczności, bo przeciez pytali też o kamerę.

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2018-03-06 07:13:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wynika, że po prostu postanowili gościa przy okazji przetrzepać na inne
    > okoliczności, bo przeciez pytali też o kamerę.

    O kamerę pytał, bo myślał, że się nie nagrywa i nie zostanie gwiazdą
    jutuba. A przetrzepać rutynowo go chcieli, bo jak twierdzi Robert
    przyczyną jest, "bo mogą".

    Shrek

  • 93. Data: 2018-03-06 07:30:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > O kamerę pytał, bo myślał, że się nie nagrywa i nie zostanie gwiazdą
    > jutuba. A przetrzepać rutynowo go chcieli, bo jak twierdzi Robert
    > przyczyną jest, "bo mogą".

    Nie chce mi sie tego jeszcze raz oglądać, ale pytał on lub ona o cos, na
    co rowerzysta się tłumaczył, że kupił tam i tam i ma papiery w domu.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2018-03-06 07:54:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie chce mi sie tego jeszcze raz oglądać, ale pytał on lub ona o cos, na
    > co rowerzysta się tłumaczył, że kupił tam i tam i ma papiery w domu.

    Na pewno mówił gdzie kupił rower i telefon.

    Jesli chodzi o to, co mieli sprawdzić to "sprawdzimy tylko rower, czy
    nie ma narzędzi i gitara".

    Shrek

  • 95. Data: 2018-03-06 08:33:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Bo taka jest praktyka. A praktyka wynika z prostego wniosku, ze jak nie
    > masz nic nielegalnego, to Ci nie będzie przeszkadzać, a jak masz, to i
    > tak trzeba przeszukać. Za ćwierć wieku może kilka razy musiałem to jakoś
    > tak urzędowo robić. Zazwyczaj proszę o pokazanie i każdy sam pokazuje.
    > Igieł nie szukam. Musiało coś być, ze gościowi roweru szukali w etui od
    > okularów - nie wiem co. Ale rozporządzenie jest tak skonstruowane, że
    > mają prawo i tyle.

    Nie mam nic nie legalnego, a mi przeszkadza, bo choćby muszę wyciągać
    coś co mam ułożone na spodzie, jest to potem niewygodne do ułożenia,
    szczególnie w warunkach "na ulicy". Prozaiczna przyczyna.

    A jeśli rozporządzenie jest skonstruowane, tak, że pozwala policjantowi
    według jego widzimisię dręczyć obywatela, który nie robi nic niezgodnego
    z prawem, tzn, że prawo mamy z krajów niecywilizowanych.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 96. Data: 2018-03-06 08:39:02
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > wynika, że po prostu postanowili gościa przy okazji przetrzepać na inne
    > okoliczności, bo przeciez pytali też o kamerę.

    Akurat tutaj Robert pisał coś co ja rozumiem tak, że są sprawcy którzy
    na rowerach przygotowują grunt, tj. rozbrajają zabezpieczenia
    przypiętych rowerów i je zostawiają/wystawiają a potem jedzie furgonetka
    i je hurtem zgarnia.

    Jeżeli dobrze zrozumiałem, to w tym etui mogli szukać wszelkiego
    rodzajów wytrychów/pilników itd...

    Co nie zmienia faktu że mogli jasno powiedzieć czego szukają. Jakby tam
    coś było, to i tak by przecież tego etui rowerzysta nie
    zdematerializował. Jakby tam nie było, nie widziałby powodu żeby nie
    pokazać.

    p. m.

  • 97. Data: 2018-03-06 08:55:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2018 o 08:39, m pisze:

> [...]
    > coś było, to i tak by przecież tego etui rowerzysta nie
    > zdematerializował. Jakby tam nie było, nie widziałby powodu żeby nie

    Przede wszystkim jakby się grzecznie zachowali i po ludzku podeszli, to
    uniknęliby 90% problemów. Niestety zachowali się (w zasadzie zachował
    się), jak rasowy kulson i takie są efekty.

    Mnie kiedyś zgarnęli na bramkach na autostradzie, powiedzieli, że mają
    info, że takim modelem samochodu jak mój są przeworzone dragi, poprosili
    o podniesienie wycieraczek w środku, otworzenie plecaka (już specjalnie
    nie zaglądali), podziękowali, przeprosili za zamieszenia, pouczyli o
    przysługującuch prawach i życzyli szerokiej drogi.

    Natomiast zaczęli od dzień dobry, wyjaśnili o co chodzi i nie mówili
    "pan weźmie, pan zrobi, pan pokaże". I dlatego żadnych problemów nie było.

    Shrek

  • 98. Data: 2018-03-06 09:00:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jeśli rozporządzenie jest skonstruowane, tak, że pozwala policjantowi
    > według jego widzimisię dręczyć obywatela, który nie robi nic niezgodnego
    > z prawem, tzn, że prawo mamy z krajów niecywilizowanych.

    Rozporządzenie jak rozporządzenie. Problem w tym, że policjanci
    niespecjalnie się niem przejmują (a jak się okazuje nawet nie znają), bo
    im policyjny "zdrowy rozsądek" mówi, że przecież i tak zawsze mogą kogoś
    przetrzepać, że jak nie masz nic do ukrycia, to w czym problem żeby ci
    ręce w spodnie wsadzać, że nie ma napisane w rozporządzniu, że nalezy
    podać _prawdziwy_ powód, wiec można podać jakikolwiek, i że cokolwiek w
    rozporządzniu by napisane nie było, to oni są górą, a jak obywatel
    zacznie się stawiać, to pożałuje, bo nie udowodnisz im ze przetrzepali
    cię pod pretekstem z dupy.

    I to pisze publicznie policjant, ponoć pod swoim nazwiskiem. Słabo...

    Shrek

  • 99. Data: 2018-03-06 09:01:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, m <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > i je hurtem zgarnia.
    > Jeżeli dobrze zrozumiałem, to w tym etui mogli szukać wszelkiego

    No ale to chyba trochę waży, a zerknij co ja wyżej napisałem.

    --
    Marcin

  • 100. Data: 2018-03-06 09:06:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:
    > A jeśli rozporządzenie jest skonstruowane, tak, że pozwala policjantowi
    > według jego widzimisię dręczyć obywatela, który nie robi nic niezgodnego
    > z prawem, tzn, że prawo mamy z krajów niecywilizowanych.

    Byleby faktycznie czegoś konkretnego szukali, zrobili to uprzejmie i
    powiedzieli po co to wszystko, to jest to MZ minimalna niedogodność na której
    wszyscy możemy zyskać. Poza tym, państw, gdzie policja nie może tego zrobic,
    jest pewnie mało. Z ciekawości znasz jakieś?

    --
    Marcin