  • 11. Data: 2018-03-03 17:25:39
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Zdziwili się, że facet w zimie na rowerze jedzie i podjęli interwencję.
    > U nas ze dwa tygodnie temu dwóch oszołomów na rowerach robiło o 4 nad
    > ranem włamania do ŻABEK. Jak leci po kolei. Na rowerze mogli szybko się
    > przemykać osiedlami, a na mieście wcale wiele wolniej od samochodu nie
    > jeździ się rowerem. Znam wielu dilerów tytoniu i narkotyków z tych
    > powodów preferujących rowery. Stąd nie dziw się policjantom.

    Znaczy sam fakt jazdy na rowerze uzasadnia podejrzenie, że mamy do
    czynienia z przestępcą?

    MJ

  • 12. Data: 2018-03-03 19:25:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 marca 2018 15:42:25 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nie tyle podstawy, co obowiązek. Zrozum, że tę czynność robi się
    > (przynajmniej powinno) zawsze tak samo. Jeśli już podejmujesz kontrolę
    > osobistą, to ją w całości realizujesz. Po prostu tak jest skonstruowane
    > rozporządzenie.

    Którego nie doczytałeś do końca;)
    > Oczywiście jeszcze jest zdrowy rozsądek, ale w tym
    > wypadku również w tym zakresie nie przegięto.

    Jakoś mnie to nie dziwi ze akurat Ty tak uważasz
    Ale to kolejny raz jak dajesz się na mine wprowadzić

    > Zdziwili się, że facet w zimie na rowerze jedzie i podjęli interwencję.
    Dobrze że ostrzegleś bo ja nie tylko zimą na rowerze jeżdze ale np bez czapki chodze
    zimą a w upalne lato multiplą zamiast kabrioletem jeżdze
    Wg Ciebie powyższe powinno wywołać zdziwienie policjantów i dalej już po bandzie-
    szukamy moze coś znajdziemy a dioda nie miga to kamerka nie nagrywa;)
    Donieść powinieneś na moich lokalnych policjantów bo ich na moje szęście nie dziwi
    facet zimą bez czapki czy na rowerz
> [...]
    > jeździ się rowerem. Znam wielu dilerów tytoniu i narkotyków z tych
    > powodów preferujących rowery. Stąd nie dziw się policjantom.

    Wszystkiemu winni cykliści przecież

    > Inaczej jest przy procesowym przeszukaniu. Wzywasz Kowalskiego do
    > wydania telefonu komórkowego nr IMEI takim i takim, i jeśli wyda, to nie
    > szukasz drugiego - bo nie ma po co.

    Podobnież dla dobra takiego typa lepiej mu zarzuty postawić ale pewnie ja się nie
    znam a prorok w tb głupoty gadał;)

    > Jak wpłynie skarga, to pewnie weryfikują. Osobiście nie opatruję się w
    > sposobie jej przeprowadzeni nieprawidłowości, a jedynie braku znajomości
    > prawa przez osoby "hajtujące" policjantów.

    A to co Shrek wyzej zacytował to znikamy?

  • 13. Data: 2018-03-04 00:36:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-03-18 o 16:58, Shrek pisze:

    > To akurat niedobrze, że nie widzisz, gdyż przepis który zacytowałeś ma
    > dalszy ciąg i nie jest jedynym.
    > Dalszy ciąg rozporządzenia to:
    >
    > 2. Kontrolę osobistą powinien przeprowadzać policjant:
    > 1) tej samej płci, co osoba kontrolowana;
    > 2) w miejscu niedostępnym w czasie wykonywania kontroli dla osób
    > postronnych.
    >
    > Punkt pierwszy jest dyskusyjny, bo w sumie niewiadomo czy policjantka
    > brała udział w kontroli, czy tylko przebywała w okolicy, co łamie
    > zresztą punkt 2. Punkt 2 w sposób oczywisty nie został zachowany.
    Jest jeszcze kolejny dalszy punkt: "Jeżeli kontrola osobista musi być
    przeprowadzona niezwłocznie, w szczególności ze względu na okoliczności
    mogące stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia ludzkiego lub mienia, może
    jej dokonać policjant płci odmiennej, także bez zachowania
    warunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2. A gdyby w tym etui była bomba,
    która wysadziłaby rowerzystę i patrol?

    > W przepisie który zacytowałeś jest mowa o tym, że należy podać podstawę
    > prawną - nie pamiętam, żeby taka podstawa została podana. Gdyby podał,
    > to wypadałoby również pouczyć, że kontrolowany może dobrać osobę trzecią.

    Po za tym, tę czynność można uznać za kontrolę bagażu przewożonego
    środkiem transportu lądowego (rower) (?15 tego Rozporządzenia)

    > Ponadto w celu przeprowadzenia kontroli niezbędne jest zaistnienie
    > _uzasadnionego_ podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, o
    > czym mówi ustawa o policji. Przy czym w oczywisty sposób "jechał na
    > rowerze w mróz, więc napewno złodziej (i pijak)" nie jest _uzasadnionym_
    > podejrzeniem.

    Kto jest władny to ocenić i w ramach jakiego postępowania? Nie ma
    żadnego katalogu uzasadnionych podejrzeń.

    > Jednym zdaniem przytoczony przez ciebie _fragment_ rozporządznie jst tak
    > zwaną drugą prawdą (też prawda), natomiast napewno nie całą.
    >
    > Przy okazji odpowiedź na inne pytanie jak się zachować w takiej
    > sytytuacji - nijak - postępować jak ci każą, bo jak słusznie zauważył
    > Robert pewnie się niemiło rozczarujesz jak się będziesz stawiał,
    > natomiast należy poprosić o protokół z czynności i następnie zastosować
    > art. 15 ust. 7. Ustawy o Policji "Na sposób prowadzenia czynności, o
    > których mowa w ust. 1, przysługuje zażalenie do miejscowo właściwego
    > prokuratora."

    I sam sobie odpowiedziałeś. Zawsze to podkreślam, ze jakakolwiek
    dyskusja z wykonującym czynność nie ma sensu. Tylko i wyłącznie
    spowoduje jakieś dodatkowe dolegliwości, tworzenie tzw. "dupochronów"
    itd. Jeśli po odespaniu zdarzenia uważasz, że policjant popełnił błąd
    napisz skargę. Do Prokuratora, czy jego przełożonego. Jeśli są warunki
    ku temu to ewentualnie można policjantowi delikatnie zwróci uwagę, że
    nie ma racji, albo poprosić o wyjaśnienie - stawianie oporu sensu nie ma.

  • 14. Data: 2018-03-04 00:50:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-03-18 o 17:25, Michal Jankowski pisze:

    > Znaczy sam fakt jazdy na rowerze uzasadnia podejrzenie, że mamy do
    > czynienia z przestępcą?

    A jest gdzies dostępny katalog uzasadnionych podejrzeń?

  • 15. Data: 2018-03-04 06:59:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jej dokonać policjant płci odmiennej, także bez zachowania
    > warunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2. A gdyby w tym etui była bomba,

    A była lub były uzasadnione podejrzania że była? To bomby rozbrajają
    teraz patrole po szkółce - po saperów dzwonić a nie narażać postronnych
    ludzi na ulicy! No chyba że wcale tak nie podejrzewałeś, tylko lcecisz w
    tak zwanego chuja;) Powodem kontroli było _nieuzasadnione_ podejrzenie o
    kradzież roweru, więc już nie dorabiaj ideologii, bo ośmieszasz siebie i
    swoją formację. Potem ludzie opowiadają dowcipy o policjantach i
    traktują kusonów jako wrogów (jak widać nei bez uzasadnienia). Pieprząc
    takie bzdury działasz na szkodę swojej formacji (zresztą nie ty jeden,
    więc dużo już nie zaszkodzisz).

    > Po za tym, tę czynność można uznać za kontrolę bagażu przewożonego
    > środkiem transportu lądowego (rower) (?15 tego Rozporządzenia)

    CHGW za co uznać tą czynność, bo policjant nie dopełnił obowiązku
    poinformowania o podstawie prawnej. Natomiast art 15 mówi o kontroli
    bagażu "na dworcach oraz w środkach transportu lądowego, wodnego i
    powietrznego w obecności posiadacza bagaży lub ładunku albo
    przedstawiciela przewoźnika, spedytora lub agenta morskiego. 2.
    Policjant przegląda zawartość bagażu lub sprawdza ładunek przyjęty do
    przewozu wyłącznie w obecności przedstawiciela przewoźnika, spedytora
    lub agenta morskiego". Więc nie trzeba być tytanem intelektu, że by
    wiedzieć, że intencja ustawodawcy dotyczyła w sposób oczywisty kontroli
    w środkach transportu powiedzmy spedycyjnego, nie rowerów. Więc już nie
    kombinuj, bo znów działaśz na szkodę formacji.

    > Kto jest władny to ocenić i w ramach jakiego postępowania? Nie ma
    > żadnego katalogu uzasadnionych podejrzeń.

    Oczywiście możesz robić kurwę z logiki (i twoja formacja nad wyraz
    często to robi a następnie rozpacza, że zaufanie do policji spada,
    chętnych do naboru nie ma, ludzie opowiadają o was dowcipy i generalnie
    traktują was jak wrogów).

> [...]
    > dyskusja z wykonującym czynność nie ma sensu. Tylko i wyłącznie
    > spowoduje jakieś dodatkowe dolegliwości, tworzenie tzw. "dupochronów"

    Oczwyiście - mniej więcej tak jak z dresem. Policjant jest
    przedstawicielem aparatu represji i prawo siły jest po jego stronie
    (chyba, że jesteś uzbrojonym bandytą). Dlatego stworzono prawo
    ograniczające jego możliwość bezpodstawnego nękanaia obywateli, ale
    skoro policjant ma to prawo w dupie, to nic nie wskórasz na miejscu
    (chyba że zamieszki, ale nie o to chodzi)

    > Jeśli są warunki
    > ku temu to ewentualnie można policjantowi delikatnie zwróci uwagę, że
    > nie ma racji, albo poprosić o wyjaśnienie
    A po co, skoro odpowie ci podobne bzdury, jak ty tutaj?

    Shrek

  • 16. Data: 2018-03-04 13:12:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 06:59, Shrek pisze:

    > A była lub były uzasadnione podejrzania że była?

    Nie mam zielonego pojęcia. A wykluczysz? Skoro jeździ na rowerze, to
    może bomby po kieszeniach wozi.

    > To bomby rozbrajają
    > teraz patrole po szkółce - po saperów dzwonić a nie narażać postronnych
    > ludzi na ulicy!

    Jak znajdą bombę, będą wzywać.

> [...]
    > traktują kusonów jako wrogów (jak widać nei bez uzasadnienia). Pieprząc
    > takie bzdury działasz na szkodę swojej formacji (zresztą nie ty jeden,

    Próbuję uzmysłowić nieostrość tych przepisów i to, że nie ma sensu się
    pieniaczyć. Zajrzeli do etui i trwało to kilka sekund. Nic nie było i
    się rozeszli. Jakby były narkotyki - przykładowo - to by gościa
    zatrzymali. A teraz próbujesz "rzeźbić w gównie". Nie ma przepisów
    określających, co jest uzasadnionym podejrzeniem i podlega to ocenie
    policjantów. Na całym świecie jest podobnie.

> [...]
    > powietrznego w obecności posiadacza bagaży lub ładunku albo
    > przedstawiciela przewoźnika, spedytora lub agenta morskiego. 2.

    Przeczytaj ze zrozumieniem: Policjant przegląda zawartość bagaży lub
    sprawdza ładunek znajdujący się w portach, na dworcach ORAZ w środkach
    transportu lądowego ... . Czyli w portach, na dworcach oraz w pojazdach.
    Prędzej czepił bym się, czy ładunek był NA rowerze, czy W rowerze.

> [...]
    > w środkach transportu powiedzmy spedycyjnego, nie rowerów. Więc już nie
    > kombinuj, bo znów działaśz na szkodę formacji.

    No właśnie. Z tym tytanem intelektu bym nie szarżował, bo głupio wyszło
    "tytanie".

> [...]
    > często to robi a następnie rozpacza, że zaufanie do policji spada,
    > chętnych do naboru nie ma, ludzie opowiadają o was dowcipy i generalnie

    Rozumiem, że Ciebie nie przyjęli i stąd zgryźliwość. Faktycznie, trzeba
    umieć czytać :-) I to koniec prywatnych wycieczek, ale nie zdzierżyłem
    idiotyzmów.

> [...]
    > skoro policjant ma to prawo w dupie, to nic nie wskórasz na miejscu
    > (chyba że zamieszki, ale nie o to chodzi)

    Mnie więcej o to chodzi.

    > A po co, skoro odpowie ci podobne bzdury, jak ty tutaj?

    Może z tego powodu, ze tonie są bzdury.

  • 17. Data: 2018-03-04 13:16:12
    Od: Kviat

> [...]
    > mogące stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia ludzkiego lub mienia, może
    > jej dokonać policjant płci odmiennej, także bez zachowania

    Przede wszystkim nie popadajcie w panikę. Jakiś lepszy cwaniak. Matkę po
    szosie wozi staruszkę, żeby nas tylko wrobić.
    Tak... to nam wskazuje na to, że życie stawia przed nami ciągle coś
    nowego. I to jest raz. A po drugie, musimy mieć jednak różne warianty. I
    to jest dwa. I dlatego proponuję wariant następujący...

    > warunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2. A gdyby w tym etui była bomba,
    > która wysadziłaby rowerzystę i patrol?

    A gdyby tu było nagle przedszkole? W przyszłości. I wasz synek mały
    przechodził, w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie
    mi, że siedzi z tyłu.

    https://www.youtube.com/watch?v=WYb86qF0pUo

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2018-03-04 13:24:17
    Od: Kviat

    > Nie mam zielonego pojęcia. A wykluczysz? Skoro jeździ na rowerze, to
    > może bomby po kieszeniach wozi.

    Nawet nie wiem jak to skomentować, bo po przeczytaniu tego eksplodował
    mi mózg.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2018-03-04 14:19:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A jest gdzies dostępny katalog uzasadnionych podejrzeń?

    Zapomnij o głupotach jakich cię ubecy nauczyli i wróć do szkółki
    policyjnej. Tam ci wytłumaczą na czym polega uzasadnione podejrzenie.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-03-04 14:30:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 13:24, Kviat pisze:

    > Nawet nie wiem jak to skomentować, bo po przeczytaniu tego eksplodował
    > mi mózg.

    I o to chodziło. Nie ma doprecyzowania w prawie, więc każde sensowne
    mniej lub bardziej uzasadnienie będzie dobre. Ja raczej bym uznał, że
    nie ma sensu żądanie wymyślania tych uzasadnień, albowiem tak naprawdę
    może to być cokolwiek. Skoro ustawodawca nie określił żadnego katalogu,
    ani nawet wytycznych, to jak stwierdzić, które uzasadnienie jest dobre,
    a które złe? I co to w praktyce da, że po burzliwej dyskusji dojdziemy
    do tego, że można rowerem po śniegu jeździć inie stanowi to podstawy do
    podejrzeń?