  • 101. Data: 2018-03-06 09:42:10
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: m <m...@g...com>

    > No ale to chyba trochę waży, a zerknij co ja wyżej napisałem.

    Nie jestem fachowcem w dziedzinie, więc mogę się mylić, ale wyobrażenie
    o wytrychach mam takie że to wygląda i waży jak kilka/naście drucików. W
    sam raz do schowania do etui.

    p. m.

  • 102. Data: 2018-03-06 09:51:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Byleby faktycznie czegoś konkretnego szukali, zrobili to uprzejmie i
    > powiedzieli po co to wszystko, to jest to MZ minimalna niedogodność na której
    > wszyscy możemy zyskać. Poza tym, państw, gdzie policja nie może tego zrobic,
    > jest pewnie mało. Z ciekawości znasz jakieś?

    Bez podania prawdziwej przyczyny? Np w stanach, inaczej nawet zdobyte
    dowody, nie będą mogły byc dowodami. Jeśli przyczyna jest faktyczna i do
    udowodnienia, że taka jest, to nie ma sprawy, gorzej w przeciwnym
    wypadku, bo zostanie podniesione zaraz, że to przez jakieś uprzedzenia,
    czy inną dyskryminację.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 103. Data: 2018-03-06 10:26:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > udowodnienia, że taka jest, to nie ma sprawy, gorzej w przeciwnym
    > wypadku, bo zostanie podniesione zaraz, że to przez jakieś uprzedzenia,

    Nasi też mają podac przyczynę, nie? A tez byłbym ostrożny z dawaniem
    przykładu policji w US jako wzoru cnót cywilizacyjnych.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2018-03-06 10:41:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Nasi też mają podac przyczynę, nie? A tez byłbym ostrożny z dawaniem
    > przykładu policji w US jako wzoru cnót cywilizacyjnych.

    Tia, tylko, wymóg by przyczyna musiała być rzeczywista pod rygorami
    odpowiednimi.
    Co do stanów i cnót, tam jak wszędzie jest różnie, ale w tym wypadku
    system działa.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 105. Data: 2018-03-06 10:56:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Tia, tylko, wymóg by przyczyna musiała być rzeczywista pod rygorami
    > odpowiednimi.
    > Co do stanów i cnót, tam jak wszędzie jest różnie, ale w tym wypadku
    > system działa.

    Działa tak, że my tu się rzucamy bo nie podali powodu i byli
    nieuprzejmi, a tam się rzucają bo co chwila kogoś ukatrupią.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2018-03-06 11:18:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nasi też mają podac przyczynę, nie? A tez byłbym ostrożny z dawaniem
    > przykładu policji w US jako wzoru cnót cywilizacyjnych.

    Z tym, że nasze kulsony twierdzą, że nie musi on być prawdziwy, bo
    rozporządzenie wymaga podania powodu, a nie rzeczywistego powodu. No i
    jak ich szanować?

    Shrek

  • 107. Data: 2018-03-06 11:38:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z tym, że nasze kulsony twierdzą, że nie musi on być prawdziwy, bo
    > rozporządzenie wymaga podania powodu, a nie rzeczywistego powodu. No i
    > jak ich szanować?

    Żeś się zaparł. Przecież wyjaśnił, że to z przekory.

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2018-03-06 11:45:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żeś się zaparł. Przecież wyjaśnił, że to z przekory.

    Jasne. Z przekory też stawiają zarzuty, i trzepią randomowych ludzi po
    ulicach.

    Wielokrotnie powtarzał, że robią tak bo mogą i nic im nie zrobisz, a jak
    spróbujesz, to cie niemiłe przygody spotkają. Mentalność dresa. Sorry -
    ja cały szacunek do Roberta straciłem i spadł dla mnie w klasyfikacji do
    kulsona. Nie rozumiem twojego uporu w tłumaczeniu go, że on wcale nie
    mysli, co napisał.

    Shrek

  • 109. Data: 2018-03-06 12:12:10
    Od: p...@g...com

    --Z przekory też stawiają zarzuty, i trzepią randomowych ludzi po ulicach.

    juz polegli w mediach np fakt.pl

    Dlatego poprosiliśmy o opinię w tej sprawie adwokatkę Agatę Siarkiewicz. Ta
    zauważyła, że policjanci nie przeprowadzili tego zatrzymania zgodnie z przepisami.
    Jaki błędy wskazała?

    Tylko funkcjonariuszka przedstawiła się zatrzymanemu chłopakowi. Towarzyszący jej
    kolega tego nie zrobił. Prawniczka wyjaśnia, że ,,każdy policjant, który przystępuje
    do czynności - nawet do rozmowy, powinien się wylegitymować, tj. przedstawić się z
    imienia, nazwiska i wskazać swój stopień".

    Drugie uchybienie to powód kontroli osobistej. Policjant przed przystąpieniem do tej
    czynności musi podać zatrzymanej osobie uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu
    zabronionego. - Oznacza to, że funkcjonariusz ma obowiązek powiedzieć, o popełnienie
    jakiego przestępstwa czy wykroczenia podejrzewa taką osobę - wyjaśnia Siarkiewicz.

    Trzeci błąd. Policjant powinien poinformować rowerzystę, czego szuka w jego plecaku
    oraz co spodziewa się tam znaleźć. Odnośnie zaś roweru - w przypadku, w którym
    funkcjonariusze podejrzewali rowerzystę o jego kradzież, należało podać jaki rower
    podejrzewają znaleźć w posiadaniu rowerzysty, tj. mogli wskazać na kolor, typ i
    numery seryjne poszukiwanego roweru. Dopiero wtedy osoba zatrzymana może uznać, że
    policja ma podstawy do przystąpienia do czynności przeszukania - tłumaczy prawniczka.

    Po czwarte: adwokat wyjaśnia również, że przepis, na który powołał się policjant
    (art. 15 ust. 1 pkt 1 ustawy o Policji), mówi jedynie o tym, że funkcjonariusz ma
    prawo przeprowadzić kontrolę, ale to samo w sobie nie jest podstawą prawną
    przeszukania. Zgodnie bowiem z Rozporządzeniem Rady Ministrów będzie nią dopiero
    konkretny przepis Kodeksu Karnego lub Kodeksu Wykroczeń - słyszymy.

    Po piąte:sam sposób kontroli również budzi spore wątpliwości. Taka czynność powinna
    zostać przeprowadzona w miejscu niedostępnym dla osób postronnych. Jedynie
    bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia i mienia innych osób, stanowi przesłankę,
    która zwalnia funkcjonariusza z przeprowadzenia kontroli w takim ustronnym miejscu.

    - Są to zatem wyjątkowe okoliczności, o których w tym przypadku nie można mówić -
    wyjaśnia adwokatka.

    Dodaje, że ulica na pewno nie jest miejscem niedostępnym dla osób postronnych. Co
    więcej funkcjonariusz w pewnym momencie odsłonił fragment ciała zatrzymanego, co
    również jest niezgodne z prawem.

    Po szóste: - Sugestia by rowerzysta wsiadł do radiowozu, gdzie policjant najwyraźniej
    chciał dokończyć przeszukania ubrania również jest nie na miejscu. Znajduje się tam
    bowiem kamera, a nagrywanie tego typu czynności jest naruszeniem godności i
    prywatności - dodaje Siarkiewicz.

    beznadziejna interwencja do tego nagrana ... co oni mysleli ze zlodziej lata z
    kamerka nagrywa swoje wyczyny a potem wrzuca na youtube ?

    yellowbox vs kulsony wynik 1 000 000 : 0

    Policja przeszukuje mój plecak i kurtkę, bo jechałem na rowerze
    876 698 wyświetleń

  • 110. Data: 2018-03-06 12:12:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-06 o 09:42, m pisze:

    > Nie jestem fachowcem w dziedzinie, więc mogę się mylić, ale wyobrażenie
    > o wytrychach mam takie że to wygląda i waży jak kilka/naście drucików. W
    > sam raz do schowania do etui.

    Pisałeś tez o pilnikach.
    Też ważą tyle co drucik?
    A skoro szukali narzędzi do zdejmowania blokad to spore nożyce
    i /lub piłka do metalu. Może nawet taka na akumulator.