  • 1. Data: 2003-08-19 13:36:18
    Temat: wiata => garaż pozwolenie na budowę ?
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    Witam,
    Mam przy domu postawioną wiatę garażową i chciałem ja zabudować
    (postawić
    trzy ściany z płyt OSB i je ocieplić styropianem). Dom jest jeszcze w
    trakcie budowy i nie jest skończony.

    Pani w Urzędzie powiedziała mi że aby wybudować garaż muszę mieć
    pozwolenie
    na budowę. Nie umiała mi jednak powiedzieć czy jest ono potrzebne by
    zabudować wiatę. Powiedziała mi tylko abym do nich przyszedł to one
    zobaczą
    jakby to można było załatwić - jak nic chcą w łapę. Chciałbym pójść do
    Urzędu ale nie tylko z kopertą lecz raczej z wiedzą merytoryczną.

    Czy może ktoś z was miał podobny problem albo się z nim spotkał.
    Pragnę jeszcze przypomnieć, że od lipca 2003 roku nieznacznej zmianie
    uległy
    przepisy dotyczące pozwoleń na budowę.

    Dziękuję z góry za wszystkie uwagi / sugestie / porady.

  • 2. Data: 2003-08-20 06:42:53
    Temat: Re: wiata => garaż pozwolenie na budowę ?
    Od: "" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy może ktoś z was miał podobny problem albo się z nim spotkał.
    > Pragnę jeszcze przypomnieć, że od lipca 2003 roku nieznacznej zmianie

    powiem tylko tyle:
    pracuję w Gazowni i jeśli postawisz coś takiego na gazociągu to nasza firma cię
    zamęczy :) i będziesz to musiał albo przesunąć albo rozebrać. Zgoda urzędu jest
    jakby dla ciebie dupo-chronem, że zrobiłeś to zgodnie z przepisami- tak jest na
    pewno w przypadku nieruchomości (dom itp) natomiast jak z garażem blaszakiem to
    już inni muszą sie wypowiedzieć :)

    pozdro K.S.

  • 3. Data: 2003-08-20 07:41:54
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kac" <k...@g...pl> napisał
    > Pani w Urzędzie powiedziała...

    Re : Na tak postawione pytanie nikt nie udzieli Ci odpowiedzi (chyba, że
    odpowiedź będzie mieściła się na kilkunastu stronach maszynopisu). Prawo
    budowlane nie mówi , "czy można obudować wiatę". Czy możesz , lub czy
    będziesz mógł - zależy to np. od tego , gdzie się budujesz, jaką
    powierzchnię ma działka, jaką przyszły obiekt (nie nazywaj go garażem) ,
    kiedy będziesz chciał obudować wiatę itd. Od wielu czynników zależy, czy
    będziesz musiał mieć pozwolenie na budowę, czy wystarczy zgłoszenie i
    odczekanie 30 dni na brak sprzeciwu (urząd o braku sprzeciwu zawiadomi
    zgłaszającego).
    Myślę, że "pani w urzędzie" może nawet chce Ci pomóc. Stąd jej propozycja
    wizyty z dokumentami. A wiedzę merytoryczną znajdziesz czytając nowe prawo
    budowlane ( na niektórych stronach WWW są już teksty jednolite ).
    Pozdrawiam AR