  • 1. Data: 2003-08-19 13:31:39
    Temat: Akt notarialny, opłaty
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Trochę pogrzebałam w sieci na ten temat, ale chcę się upewnić co do
    aktualności tych informacji i ich właściwej interpretacji.

    Z tego co znalazłam wychodzi mi, że przy podpisie aktu
    dotyczącego nowego mieszkania kupowanego od developera wnosi się nst.
    opłaty:
    taksa notarialna (maksymalna) - powyżej 60tys. 1100zł+0,5% nadwyżki i
    22%VAT od całej taksy
    opłata sądowa - powyżej 100tys. 1320zł+1% nadwyżki
    opłata od czynności cywilnoprawnych - 2%, ale mieszkanie od developera
    jest od tego zwolnione, płaci się tylko 2% od ceny gruntu.

    Czy wszystkie informacje są aktualne? Szczególnie ta ostatnia o
    zwolnieniu i jeśli tak, to gdzie znaleźć (najlepiej w sieci) podstawę
    prawną?

    Spotkałam się też z ostrzeżeniami przed "niekorzystnymi zapisami w
    akcie notarialnym". O co może chodzić? Czego się wystrzegać?

    Z góry dziękuję
    Renata

  • 2. Data: 2003-08-19 13:34:56
    Temat: Re: Akt notarialny, opłaty
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    I jeszcze jedno pytanie: co z opłatami przy podpisie aktu od ceny
    miejsca postojowego? Traktuje się jak mieszkanie, dołącza do ceny
    mieszkania czy jakoś inaczej?

    Renata

  • 3. Data: 2003-08-20 06:56:49
    Od: "Sekret" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnbk49s0.1q5.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...
    > I jeszcze jedno pytanie: co z opłatami przy podpisie aktu od ceny
    > miejsca postojowego? Traktuje się jak mieszkanie, dołącza do ceny
    > mieszkania czy jakoś inaczej?

    opłaty nalicza się mniej więcej tak jak napisałaś:

    1. taksa notarialna (od ceny mieszkania wraz z miejscem
    parkingowym/garażem): 1.100 + 0,5% (od nadwyżki powyżej 60.000,-) + VAT od
    taksy (22%)

    2. opłata sądowa za wpis do księgi wieczystej prawa własności (od ceny):
    6.600 + 5% od nadwyżki powyżej 100.000,-zł i z tej kwoty do zapłacenia 1/5
    część.

    3. opłata (stala) za wniosek do sądu wieczysto - księgowego:150,-zł + VAT
    22% = 183 zł.

    4. druk nowej księgi 40,-zł.

    5. opłata za wypisy księgi: jedna strona z VAT-em 7,32,
    Ale akty notarialne z reguły nie są krótkie a wypisów potrzeba kilka (sąd,
    geodezja, urząd skarbowy, strony umowy) Licz średnio 10 stron umowy - jedna
    umowa kosztuje Cię wtedy 73,20 zł. x 5 egzemplarzy = 366 zł.

    6. podatek od czynności cywilno-prawnych w wysokości 2% od Waszego udziału w
    gruncie (jaki okresli developer).

    Co do naliczania opłaty - brana jest pod uwagę cała wartość nabywanej przez
    Ciebie nieruchomości czyli mieszkanie + garaż (lub miejsce postojowe)
    Co do punktu 6 - na pewno przy kupowaniu mieszkania od developera płacisz
    tylko 2% od gruntu (nie od całości)

    Pozdrawiam
    M.

  • 4. Data: 2003-08-20 08:53:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bhv65m$t2u$1@atlantis.news.tpi.pl>, Sekret wrote:

> [...]
    > Ciebie nieruchomości czyli mieszkanie + garaż (lub miejsce postojowe)
    > Co do punktu 6 - na pewno przy kupowaniu mieszkania od developera płacisz

    Bardzo dziękuję. Bardzo mi pomogłeś.

    Renata

  • 5. Data: 2003-08-20 13:32:05
    Od: "Sekret" <s...@b...pl>

    > Bardzo dziękuję. Bardzo mi pomogłeś.
    > Renata

    cieszę się, że pomogłAm :-)
    (i się nie gniewam)

    Monika :-)

  • 6. Data: 2003-08-20 14:25:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bhvtc9$fdv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Sekret wrote:

    > cieszę się, że pomogłAm :-)
    > (i się nie gniewam)

    Ups, przepraszam, coś pomerdałam.

    Renata

  • 7. Data: 2003-08-21 09:40:01
    Od: "Squash" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sekret" <s...@b...pl> napisał w wiadomości
    > 1. taksa notarialna (od ceny mieszkania wraz z miejscem
    > parkingowym/garażem): 1.100 + 0,5% (od nadwyżki powyżej 60.000,-) + VAT
    od
    > taksy (22%)

    Jejku przeciez to jest rozbój w biały dzień takie opłaty. Dlaczego to
    wszystko tak dużo kosztuje. W jaki sposób ludzie, którzy to ustali
    argumentują wprowadzenia takich haraczy (bo inaczej tego nazwać nie można)

    Pozdrawiam,
    Squash