  • 1. Data: 2011-01-10 21:23:47
    Temat: plan urlopow
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Problem nastepujacy:
    - pracownicy podczas sporzadzania planu urlopow proponuja swoje terminy w
    jakich chca urlop w 2011 roku
    - pracodawca z uwagi na potrzeby firmy i ryzyko "zawalenia sie produkcji"
    jest zmuszony odrzucic czesc propozycji urlopowych podanych przez
    pracownikow
    - pracownicy odmawiaja podania nowych propozycji, twierdzac ze chca
    dokladnie w tych dniach

    Co ma zrobic w tym przypadku pracodawca ? Czy moze sam sporzadzic plan
    urlopow, z zachowaniem oczywiscie obowiazujacych przepisow dotyczacych
    nieprzerwanego 2 tygodniowego urlopu itp... Co ma zrobic pracodawca w
    przypadku odmowy podpisania sie pracownikow pod takim planem urlopow ?

  • 2. Data: 2011-01-10 21:27:12
    Temat: Re: plan urlopow
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Użytkownik "andrzej21" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - pracodawca z uwagi na potrzeby firmy i ryzyko "zawalenia sie produkcji"
    > jest zmuszony odrzucic czesc propozycji urlopowych

    Dodam tylko ze obawa o "zawalenie sie produkcji" jest w tym przypadku
    calkowicie uzasadniona i odrzucenie czesci propozycji jest calkowicier
    uzasadnione wyzsza potrzeba pracodawcy. Sprawa dotyczy glownie urlopow
    letnich, gdyz jak to bywa wszyscy pracownicy firmy chcieliby taki urlop
    otrzymac w tym samym terminie i nijak nie potrafia sie miedzy soba dogadac

  • 3. Data: 2011-01-10 21:42:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > nieprzerwanego 2 tygodniowego urlopu itp... Co ma zrobic pracodawca w
    > przypadku odmowy podpisania sie pracownikow pod takim planem urlopow ?

    Wydawalo mi sie, ze ostatnie slowo i tak nalezy do pracodawcy, pracownicy
    otrzymuja do wiadomosci, a nie do podpisu, ale moze sie myle.

  • 4. Data: 2011-01-10 21:45:01
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    > Wydawalo mi sie, ze ostatnie slowo i tak nalezy do pracodawcy, pracownicy
    > otrzymuja do wiadomosci, a nie do podpisu, ale moze sie myle.

    I o taka odpowiedz mi chodzilo. Jakby ktos jeszcze podal podstawe prawna to
    byloby super

  • 5. Data: 2011-01-10 21:58:07
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > nieprzerwanego 2 tygodniowego urlopu itp... Co ma zrobic pracodawca w
    > przypadku odmowy podpisania sie pracownikow pod takim planem urlopow ?
    Zacznę od końca. Pracownicy wcale nie muszą podpisywać planu urlopów.
    Pracodawca pewnie chce mieć tyłek chroniony, że spełnił wymogi tworzenia
    planu urlopów. Co więcej ci, którym termin wyznaczony przez pracodawcę
    odgórnie nie pasuje wcale nie muszą zawnioskować o urlop w tym terminie.
    Tak więc pracodawca może sobie swój plan... rozumiesz.
    Z drugiej strony nie musi się zgadzać na żądane przez pracowników terminy.
    Ale ludzie często już teraz planują letnie wojaże, wykupują imprezy
    turystyczne. Są tacy, co mają znajomych wśród współpracowników i chcą jechać
    razem, a tu jeden dostaje zgodę na termin, inny nie. Jeszcze inni nie będą
    mogli skorelować terminu z partnerem czy małżonkiem.
    Nie wiem jak duże to przedsiębiorstwo, jak bardzo zżyta i skonsolidowana
    jest załoga, ale jeśli wystarczająco, to latem posypią się krótkotrwałe
    zwolnienia lekarskie (tak do 2 tygodni), uzupełniane czterodniówkami i wtedy
    będzie dopiero miał produkcję.
    Niech lepiej szuka zgody i kompromisu - z niewolnika nie ma pracownika.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2011-01-10 21:59:42
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > I o taka odpowiedz mi chodzilo. Jakby ktos jeszcze podal podstawe prawna
    > to byloby super
    No to jest super - KP art. 163.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2011-01-11 00:24:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 3:23 PM, andrzej21 wrote:
> [...]
    > nieprzerwanego 2 tygodniowego urlopu itp... Co ma zrobic pracodawca w
    > przypadku odmowy podpisania sie pracownikow pod takim planem urlopow ?

    pracownik nie musi isc na urlop w terminie wskazanym przez pracodawce.
    pracodawca nie musi sie zgodzic na urlop w terminie proponowanym przez
    pracownika.
    I koniec.
    Jest jeden jedyny bat. na pracodawce. Jak wyjdzie, ze pracownik na urlop
    nie poszedł do konca marca nastepnego roku i ma niewykorzystany urlop to
    dostanie po grzbiecie. Ma sie grzecznie pokłonić i nadstawić grzbiet. A
    bata na pracownika nie ma.

    Dlatego pracodawca ma motywacje, zeby z pracownikami usiaść i pogadac,
    moze jakos sie dogadacie.

  • 8. Data: 2011-01-11 09:12:54
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 11-01-2011 01:24, witek pisze:

> [...]
    > bata na pracownika nie ma.
    >
    > Dlatego pracodawca ma motywacje, zeby z pracownikami usiaść i pogadac,

    Zdaje sie, ze na ten zalegly urlop pod koniec I kwartalu roku
    nastepnego mozna pracownika wyslac, czy mu to sie podoba, czy nie.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-01-11 09:25:32
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:4d2c1f16$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 11-01-2011 01:24, witek pisze:
    >

    > Zdaje sie, ze na ten zalegly urlop pod koniec I kwartalu roku
    > nastepnego mozna pracownika wyslac, czy mu to sie podoba, czy nie.

    Nie można! W ogóle nie można nic na siłę... Po 3 latach urlop
    przepada... do tego czasu mozna chomikowac.

    Ale PIP może sie doczepić.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 10. Data: 2011-01-11 10:21:53
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 11-01-2011 10:25, Telesfor pisze:

    > Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Nie można! W ogóle nie można nic na siłę... Po 3 latach urlop
    > przepada... do tego czasu mozna chomikowac.
    >
    > Ale PIP może sie doczepić.

    http://pub.sn.pl/ow3_ia.nsf/1/7226FD5D9CB6BEF1C12573
    6C0003DB4F?OpenDocument

    http://www.tinyurl.pl?n51L2ntL

    "3. Udzielenie na podstawie art. 168 k.p. urlopu wypoczynkowego za
    poprzednie lata w pierwszym kwartale następnego roku nie wymaga zgody
    pracownika także wówczas, gdy w tym samym czasie biegnie okres
    wypowiedzenia umowy o pracę."

    --
    Adam