  • 11. Data: 2011-01-11 11:04:20
    Temat: Re: plan urlopow
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 22:58:07 +0100, Jotte napisał(a):

    > to latem posypią się krótkotrwałe
    > zwolnienia lekarskie (tak do 2 tygodni),

    Bo takie coś będzie diabelnie trudno wykryć i wyciągnąć konsekwencje.

    --
    marcin

  • 12. Data: 2011-01-11 18:10:11
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Telesfor" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie można! W ogóle nie można nic na siłę... Po 3 latach urlop przepada...
    > do tego czasu mozna chomikowac.
    Nie masz racji. Przede wszystkim - można i trzeba. Wynika to jasno z art.
    168 KP.
    Istotne, że artykuł ten nakazuje _udzielić_ urlopu do końca 1-go kwartału a
    nie, że pracownik ma go do tego czasu wykorzystać w całości. Wystarczy gdy
    pracodawca udzieli mu urlopu rozpoczynając go 31.03.
    A co do reszty to sam poczytaj:
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/6664,niewykorz
    ystany_urlop_po_trzech_latach_przepada.html

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2011-01-11 19:33:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 4:21 AM, elephanto wrote:

    > http://pub.sn.pl/ow3_ia.nsf/1/7226FD5D9CB6BEF1C12573
    6C0003DB4F?OpenDocument

    > http://www.tinyurl.pl?n51L2ntL
    >
    > "3. Udzielenie na podstawie art. 168 k.p. urlopu wypoczynkowego za
    > poprzednie lata w pierwszym kwartale następnego roku nie wymaga zgody
    > pracownika także wówczas, gdy w tym samym czasie biegnie okres
    > wypowiedzenia umowy o pracę."

    powoli, wyrwałeś z kontekstu,
    to wszystko dzieje sie w okresie wypowiedzenia, gdzie na podstawie art
    167(1) pracownik jest zobowiazany do wykorzystania urlopu, w okresie
    wypowiedzenie. No chyba, ze pracodawca nie chce mu go udzielic.
    Jesli pracownik nie składa wniosku o urlop mimo takiego obowiazku
    wowczas pracodawca sam autorytatywnie udziela mu urlopu.

    W pozostalych przypadkach pracodawca udziela ulropu tylko i wylacznie na
    wniosek pracownika. I nie ma mozliwoswci udzielenia urlopu bez zgody
    pracownika. art 168 mowi tylko tyle, ze jesli pracownik wnioek zlozyl to
    pracodawca nie ma mozliwosci nieudzielenia urlopu, natomiast nie daje
    pracodawcy mozliwosci wyslanai pracownika na urlop "przymusowy" z tym
    jednym wlasnie wyjatkiem, kiedy jest to okres wypowiedzenia.

    ten kto to pisal albo byl na mocnym kacu, albo robił kopiuj wklej.
    Jesli wytniesz z tego co napisales słowa "takze wówczas" to bedzie to
    mialo swoj sens.

  • 14. Data: 2011-01-11 20:30:10
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 11-01-2011 20:33, witek pisze:

> [...]
    > pracodawcy mozliwosci wyslanai pracownika na urlop "przymusowy" z tym
    > jednym wlasnie wyjatkiem, kiedy jest to okres wypowiedzenia.

    Pracownik musi wyrazic zgode na urlop biezacy, inaczej wyglada sytuacja
    z urlopem juz zaleglym.

    Art. 168 mowi o zaleglym urlopie i nie ma w nim zadnego "ale". Urlop
    niewykorzystany należy pracownikowi udzielić najpóźniej do końca
    pierwszego kwartału następnego roku kalendarzowego.
    Czy tego chce, czy nie.

    > ten kto to pisal albo byl na mocnym kacu, albo robił kopiuj wklej.
    > Jesli wytniesz z tego co napisales słowa "takze wówczas" to bedzie to
    > mialo swoj sens.

    Slowa "takze wowczas" wskazuja, ze sytuacja ma zastosowanie do innych
    przypadkow niz podczas biegnacego wypowiedzenia. Jakich? Kiedy
    pracodawca z pracownikiem sie nie dogadali i w I kwartale roku
    nastepnego jest zalegly urlop do wykorzystania.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-01-11 20:36:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 2:30 PM, elephanto wrote:

    > Pracownik musi wyrazic zgode na urlop biezacy, inaczej wyglada sytuacja
    > z urlopem juz zaleglym.

    a z czegi to wynika

> [...]
    > niewykorzystany należy pracownikowi udzielić najpóźniej do końca
    > pierwszego kwartału następnego roku kalendarzowego.

    a jaki przepis znosi par 163 szczegolnie zwrot "po porozumieniu z
    pracownikiem" i po co wowczas byłby art 167 własnie wyłączający par 163.

> [...]
    > pracodawca z pracownikiem sie nie dogadali i w I kwartale roku
    > nastepnego jest zalegly urlop do wykorzystania.

    a czego to wynika?
    czy moze wynika to tylko z tego, ze osoba to pisząca interpetowała to
    jak jej było wygodnie i nie bardzo zdawała sobie sprawe z tego co napisała.

    Nie mówie, ze nie, ale moje zdanie jest odmienne.

  • 16. Data: 2011-01-11 20:57:53
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 11-01-2011 21:36, witek pisze:

    > a z czegi to wynika

    SN tak stwierdzil.

    > a jaki przepis znosi par 163 szczegolnie zwrot "po porozumieniu z
    > pracownikiem" i po co wowczas byłby art 167 własnie wyłączający par 163.

    167 ma zastosowanie glownie do biezacego urlopu. Zwlaniaja cie w
    listopadzie, a ty masz jeszcze urlop za ten rok do wykorzystania.
    Pracodawca udziela ci urlopu podczas wypowiedzenia i nikt nikogo o
    zdanie nie pyta.

    168 traktuje jedynie o urlopie niewykorzystanym i nakazuje go udzielic.
    SN stwierdzil, ze jest to bezwzgledny nakaz, ktory ma rowniez
    zastosowanie do urlopu zaleglego.

    > a czego to wynika?
    > czy moze wynika to tylko z tego, ze osoba to pisząca interpetowała to
    > jak jej było wygodnie i nie bardzo zdawała sobie sprawe z tego co napisała.

    Odsylam do sedziow SN.
    Wypada zalozyc ze jak pisza, to wiedza co i jakie sa tego konsekwencje :)

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-01-11 21:53:22
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > turystyczne. Są tacy, co mają znajomych wśród współpracowników i chcą
    > jechać razem, a tu jeden dostaje zgodę na termin, inny nie. Jeszcze inni
    > nie będą mogli skorelować terminu z partnerem czy małżonkiem.
    > Nie wiem jak duże to przedsiębiorstwo, jak bardzo zżyta i skonsolidowana
    > jest załoga, ale jeśli wystarczająco, to latem posypią się krótkotrwałe
    > zwolnienia lekarskie (tak do 2 tygodni), uzupełniane czterodniówkami i
    > wtedy będzie dopiero miał produkcję.
    > Niech lepiej szuka zgody i kompromisu - z niewolnika nie ma pracownika.

    No to niech spróbują na tych zwolnieniach pojechać na urlop :)

  • 18. Data: 2011-01-11 22:10:25
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to niech spróbują na tych zwolnieniach pojechać na urlop :)
    W czymże to upatrujesz nieprzebyte przeszkody i szaleńcze ryzyko?
    Mało to takich przypadków? Tylko trzeba to dobrze przygotować, co nietrudne.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2011-01-11 23:59:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 2:57 PM, elephanto wrote:

    > SN tak stwierdzil.

    nastepnym razem stwierdzi cos innego.
    wolałbym ustawę.

    > 167 ma zastosowanie glownie do biezacego urlopu.

    bo....
    bo tak sie wszystkim wydaje?

    > Zwlaniaja cie w
    > listopadzie, a ty masz jeszcze urlop za ten rok do wykorzystania.
    > Pracodawca udziela ci urlopu podczas wypowiedzenia i nikt nikogo o
    > zdanie nie pyta.

    i do tego własnie jest oddzielny paragraf o nakazie wykorzystania przez
    pracownika urlopu w okresie wypowiedzenia.

    oddzielnego paragrafu o nakazie wykorzystania przez pracownika urlopu
    nie w okresie wypowiedzenia nie ma.

    > 168 traktuje jedynie o urlopie niewykorzystanym i nakazuje go udzielic.
    > SN stwierdzil, ze jest to bezwzgledny nakaz, ktory ma rowniez
    > zastosowanie do urlopu zaleglego.

    SN najwyzszy w konretnej sprawie stwierdził.
    Zaden inny sędzia nie ma obowiązku stosowac sie do stwierdzen SN w innej
    sprawie.

    Do ustaw ma. wiec wolałbym ustawę, rozporządzenie lub cokolwiek z
    dziennika ustaw.

    > Odsylam do sedziow SN.
    > Wypada zalozyc ze jak pisza, to wiedza co i jakie sa tego konsekwencje :)

    mocno błędne założenie, że sędziowie wiedzą co piszą.
    Szczególnie własnie na poziomie SN i TK ich wyroki są podyktowane
    bieżącą potrzebą polityczną.

  • 20. Data: 2011-01-12 00:00:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/11/2011 3:53 PM, moje_przedmioty wrote:
    > No to niech spróbują na tych zwolnieniach pojechać na urlop:)

    zawsze choruje u rodziców w górskiej miejscowości.
    jakiś zakaz?