  • 21. Data: 2011-01-12 07:01:37
    Temat: Re: plan urlopow
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-12 00:59, witek pisze:
    > Do ustaw ma. wiec wolałbym ustawę, rozporządzenie lub cokolwiek z
    > dziennika ustaw.

    ale do rozporządzeń już niekoniecznie...

    > Szczególnie własnie na poziomie SN i TK ich wyroki są podyktowane
    > bieżącą potrzebą polityczną.

    niektóre tak
    ale nie przesadzaj, nie w sprawie urlopu

    KG

  • 22. Data: 2011-01-12 07:11:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/12/2011 1:01 AM, kam wrote:

    > ale do rozporządzeń już niekoniecznie...

    ale do rozporzadzen to sie pracodawca musi stosowac, wiec wystarczy

    > niektóre tak
    > ale nie przesadzaj, nie w sprawie urlopu

    co nie oznacza ze nie moze być głupie, ale nic mądrzejszego nie potrafił
    wymyśleć.

    chyba, że podonych orzeczeń jest więcej,

    narazie z mojej praktyki wynika, ze jest odwrotnie.

    pracodawca urlopu "udzielił" bez pytania sie pracownika o zgodę,
    pracownik na urlop nie poszedł i w sądzie pracy zaległy urlop wygrał na
    pierwszym posiedzeniu.

    udziel urlopu wykładowcy w szkole wyższej do konca marca w trakcie
    semestru. nierealne.
    A sprawe wygrała sekretarka. która gdyby na urlop poszła w trakcie sesji
    to po powrocie miałaby stos niezałatwionych spraw zaległych i
    wsciekłych studentów. wiec nie poszła tylko przychodziła do pracy.
    wygrała bez problemu dokładnie na tej samej zasadzie. urlop w planie
    urlopów albo w porozumieniu z pracownikiem.

  • 23. Data: 2011-01-12 11:43:30
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości

    > No to niech spróbują na tych zwolnieniach pojechać na urlop :)

    Nie wolno?
    A jesli ma na zwolnieniu L4 zakreslona pozycje "moze chodzic" ? Co mu
    zrobisz? NIC

  • 24. Data: 2011-01-12 12:41:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.01.2011 23:10, Jotte pisze:

    > W czymże to upatrujesz nieprzebyte przeszkody i szaleńcze ryzyko?
    > Mało to takich przypadków? Tylko trzeba to dobrze przygotować, co
    > nietrudne.

    Jedna taka spryciara pojechała sobie na zwolnieniu lekarskim na urlop.

    Ktoś zakapował i miała "ciepło".

  • 25. Data: 2011-01-12 13:06:54
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 12.01.2011 13:41, Andrzej Ława pisze:

    > Jedna taka spryciara pojechała sobie na zwolnieniu lekarskim na urlop.
    >
    > Ktoś zakapował i miała "ciepło".
    Nie ma obowiązku chorowania w domu.

    --
    live_evil

  • 26. Data: 2011-01-12 19:54:50
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "live_evil" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma obowiązku chorowania w domu.
    Nie ma. Ale tu chodzi o wykorzystywanie zwolnienia niezgodnie z
    przeznaczeniem i zaleceniami lekarza. To nie tylko powoduje (oczywiście w
    przypadku udowodnienia, a nie"zakapowania") utratę wynagrodzenia chorobowego
    albo zasiłku chorobowego, ale stanowi działanie na szkodę pracodawcy i może
    być uznane za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych.
    Należy pamiętać, że pracodawca nie wie, co jest powodem zwolnienia, więc
    praktycznie jego szanse są zerowe. Nawet jeśli pracownik w czasie trwania
    ZUS-ZLA przyśle mu zdjęcie znad morza.
    Może jest to bowiem zwolnienie z powodu ostrej nerwicy z poczatkami depresji
    i lekarz zalecił wyjazd, zmianę środowiska, spokój i unikanie stresu. ;)
    Gorzej, gdy pracownik przyniesie kwitek z nogą w gipsie i o kulach, a
    nazajutrz spotkają się z pracodawcą na rowerach w parku.
    Nieco (ale tylko nieco) większe możliwości ma ZUS, tylko że tę instytucję
    kontrola zwolnień interesuje zwykle wówczas, gdy zaczyna za nie płacić.
    Czyli po 33 dniu w danm roku kalendarzowym.
    Jeśli ktoś "załatwia" sobie lewe zwolnienie i na tym wpada to znaczy, że
    jest głupi i zasłużył na to.

    --
    Jotte