    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: plan urlopow
    Date: Mon, 10 Jan 2011 22:58:07 +0100

    Użytkownik "andrzej21" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:igftcb$rf7$1@inews.gazeta.pl...

    > Problem nastepujacy:
    > - pracownicy podczas sporzadzania planu urlopow proponuja swoje terminy w
    > jakich chca urlop w 2011 roku
    > - pracodawca z uwagi na potrzeby firmy i ryzyko "zawalenia sie produkcji"
    > jest zmuszony odrzucic czesc propozycji urlopowych podanych przez
    > pracownikow
    > - pracownicy odmawiaja podania nowych propozycji, twierdzac ze chca
    > dokladnie w tych dniach
    >
    > Co ma zrobic w tym przypadku pracodawca ? Czy moze sam sporzadzic plan
    > urlopow, z zachowaniem oczywiscie obowiazujacych przepisow dotyczacych
> [...]
    Zacznę od końca. Pracownicy wcale nie muszą podpisywać planu urlopów.
    Pracodawca pewnie chce mieć tyłek chroniony, że spełnił wymogi tworzenia
    planu urlopów. Co więcej ci, którym termin wyznaczony przez pracodawcę
    odgórnie nie pasuje wcale nie muszą zawnioskować o urlop w tym terminie.
    Tak więc pracodawca może sobie swój plan... rozumiesz.
    Z drugiej strony nie musi się zgadzać na żądane przez pracowników terminy.
    Ale ludzie często już teraz planują letnie wojaże, wykupują imprezy
    turystyczne. Są tacy, co mają znajomych wśród współpracowników i chcą jechać
    razem, a tu jeden dostaje zgodę na termin, inny nie. Jeszcze inni nie będą
    mogli skorelować terminu z partnerem czy małżonkiem.
    Nie wiem jak duże to przedsiębiorstwo, jak bardzo zżyta i skonsolidowana
    jest załoga, ale jeśli wystarczająco, to latem posypią się krótkotrwałe
    zwolnienia lekarskie (tak do 2 tygodni), uzupełniane czterodniówkami i wtedy
    będzie dopiero miał produkcję.
    Niech lepiej szuka zgody i kompromisu - z niewolnika nie ma pracownika.

    --
    Jotte