  • 1. Data: 2019-05-06 18:36:19
    Temat: pismo-mail do urzedu
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    pismo wydrukowane, podpisane recznie, zeskanowane, nastepnie wyslane (format
    pdf) do urzedu administracji samorzadowej.
    Czy to jest *formalna* korespondencja z urzedem? Urzad *musi* odpowiedziec
    (na adres @ zwrotny)?

    pytam, bo cos mi sie zdaje, ze nie, ze pisac nalezy przez ich platforme do
    elektron. kontaktu, w dodatku (?) miec swoj podpis cyfrowy..... - jakies to
    zagmatwane, tona tekstow w sieci, moze ktos z Was to juz przerabial i na
    pstryk wie co-i-jak? Jesli nie mozna droga elektroniczna z urzedem
    korespond., tzn. nie sa zobowiazani do odpowiedzi - gdzie ta wiedza jest
    wymalowana w sieci?
    dzieki za podpowiedz.

  • 2. Data: 2019-05-06 18:42:49
    Temat: Re: pismo-mail do urzedu
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 18:36, 1634Racine pisze:
    > pismo wydrukowane, podpisane recznie, zeskanowane, nastepnie wyslane
    > (format pdf) do urzedu administracji samorzadowej.
    > Czy to jest *formalna* korespondencja z urzedem? Urzad *musi*
    > odpowiedziec (na adres @ zwrotny)?

    jak pisze się na oficjalny adres e-mail to oczywiście, że nadaje się
    sprawie bieg urzędowy, jak nie ma odpowiedzi to można złożyć skargę:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-05-06 19:06:41
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    u2 w news:5cd06409$0$501$65785112@news.neostrada.pl
    > jak pisze się na oficjalny adres e-mail to oczywiście, że nadaje się
    > sprawie bieg urzędowy, jak nie ma odpowiedzi to można złożyć skargę:)

    oficjalny adres.... Oczywiscie, ze oficjalny, to jest adres ze str. intern.
    urzedu, adres o ksztalcie sekretariat@xxxxx

    Ale:

    gdzie w prawie jest gwarantowana taka mozliwosc korespondencji, czyli takze
    gwarantujaca *obowiazek* odpowiedzi urzedu (na adres zwrotny @)? - k.p.a.
    sie klania. Jakos nie moge tego znalezc w kpa...
    Np. bardzo jasno jest opisany w prawie dostep do inf. publicznej, czyli
    wniosek o dostep do inf. publ. - znam sprawe od strony prawnej, zawsze
    korzystam z @ i to dziala w obie strony.
    Ale pismo "normalne" do urzedu... Nie moge znalezc klarownego zapisu
    prawnego, ze tak po prostu mozna slac poczta elektr. i ze to jest formalne i
    maja obowiazek reagowac formalnie/administracyjnie, etc.

  • 4. Data: 2019-05-06 19:22:10
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 19:06, 1634Racine pisze:
    > gdzie w prawie jest gwarantowana taka mozliwosc korespondencji, czyli
    > takze gwarantujaca *obowiazek* odpowiedzi urzedu (na adres zwrotny @)?
    > -  k.p.a. sie klania. Jakos nie moge tego znalezc w kpa...

    e-puap nie jest jeszcze rozreklamowany, ale co nie co można załatwić:)

    https://obywatel.gov.pl/czym-jest-epuap

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 5. Data: 2019-05-06 19:43:37
    Od: ń <...@...n>

    Wnoszenie podania w inny sposób czy jakoś tak (kpa).
    Byle były Twoje imię, nazwisko i adres.
    BTW możesz wysłać faksem.
    Przy mailu może być problem, że naprawdę poszedł (przed sądami słyszałem "takie
    potwierdzenie to może sobie każdy zrobić i
    wydrukować").
    Przy faksie można się przynajmniej oprzeć do celów dowodowych o rachunek szczegółowy
    (biling).

  • 6. Data: 2019-05-06 20:49:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-06 o 19:43, ń pisze:
> [...]
    > "takie potwierdzenie to może sobie każdy zrobić i wydrukować").
    > Przy faksie można się przynajmniej oprzeć do celów dowodowych o rachunek

    A jak bilingiem udowodnisz, że wysłałeś jakieś pismo/podanie a nie pustą
    kartkę?

  • 7. Data: 2019-05-07 01:48:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > przerabial i na pstryk wie co-i-jak? Jesli nie mozna droga elektroniczna
    > z urzedem korespond., tzn. nie sa zobowiazani do odpowiedzi - gdzie ta

    Od wielu lat używam ePUAP i się sprawdza w takich wypadkach. Zachęcam do
    założenia. N atomiast nie potreafię pojąć, czemu większość urzędów
    jednak odpowiedzi doręcza mi poleconym, a nie ePUAP.

  • 8. Data: 2019-05-07 02:02:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Od wielu lat używam ePUAP i się sprawdza w takich wypadkach. Zachęcam do
    > założenia. N atomiast nie potreafię pojąć, czemu większość urzędów
    > jednak odpowiedzi doręcza mi poleconym, a nie ePUAP.

    Nie zdziwiłbym się gdyby pani Basia dostawała te ePUAPy wydrukowane.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-05-07 02:47:41
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Tomasik w news:5cd0c7c9$0$510$65785112@news.neostrada.pl
    > Od wielu lat używam ePUAP i się sprawdza w takich wypadkach. Zachęcam do
    > założenia. N atomiast nie potreafię pojąć, czemu większość urzędów
    > jednak odpowiedzi doręcza mi poleconym, a nie ePUAP.

    ok, poslalem epuapem.
    dlaczego odpowiadaja poleconym? bo to prosty kraj. Jak wyslesz w latwej,
    zero tajemnic, ale dla Ciebie waznej sprawie pismo standardowym mailem, to
    sie nadymaja, ze to nie jest formalne, pisma w zasadzie nie ma, co
    bystrzejsi odpowiedza, ze "tylko epuap" obowiazuje i nie jest wazne, ze to
    prosta sprawa i po prostu moga na pstryk odpowiedziec standardowym mailem,
    nic z tego, tylko epuap, bo tak im do glow natluczono. Ale sami to juz nie
    potrafia tego cuda obslugiwac. Ja mysle, ze po prostu NIE POTRAFIA. Prosciej
    jest im kopertowac. Zgroza.

  • 10. Data: 2019-05-07 02:47:43
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    u2 w news:5cd06d42$0$526$65785112@news.neostrada.pl
    > e-puap nie jest jeszcze rozreklamowany, ale co nie co można załatwić:)
    > https://obywatel.gov.pl/czym-jest-epuap

    znam to, tzn slyszalem/czytalem (dawno temu) i w koncu zainspirowales do
    skorzystania, a to, ze profil zaufany moge w mig zrobic w swoim mbanku ktos
    inny mi podpowiedzial - czyli w koncu poslalem pismo epuapem. Teraz tylko
    wypada liczyc na to, ze barany w urzedzie wiedza, co to oznacza: ze
    przynioslem osobiscie pismo w zebach z potwierdzeniem odbioru i obowiazuje
    k.p.a. w sprawie ich dzialania...