  • 1. Data: 2019-05-06 14:51:52
    Temat: Cimoszewicz nie zawiadomił policji po potrąceniu rowerzystki
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/445394-ujawniamy-
    kulisy-potracenia-rowerzystki-przez-cimoszewicza

    UJAWNIAMY. Cimoszewicz nie zawiadomił policji po potrąceniu rowerzystki.
    Od października 2018 jego samochód nie miał badań technicznych

    opublikowano: 24 minuty temu ? aktualizacja: 4 minuty temu

    Dlaczego sprawa potrącenia rowerzystki przez Włodzimierza Cimoszewicza
    wyszła na jaw dopiero po 3 godzinach? Kto naprawdę przetransportował
    poturbowaną kobietę do szpitala? Z ustaleń portalu wPolityce.pl wynika,
    że tą osobą nie był były premier. Mało tego. Policja o całym zdarzeniu
    dowiedziała się zupełnie przypadkowo, a samochód Włodzimierza
    Cimoszewicza od października ubiegłego roku nie posiadał badań technicznych.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ:Włodzimierz Cimoszewicz potrącił rowerzystkę. Do
    zdarzenia doszło na przejściu dla pieszych

    Do potrącenia rowerzystki doszło w ubiegłą sobotę ok. godz. 08.00 rano,
    ale o tym fakcie policjanci dowiedzieli się dopiero ok. godz. 11.00 i to
    nie z ust Włodzimierza Cimoszewicza Policjanci z patrolu przypadkowo
    zauważyli, że ktoś pakuje uszkodzony rower do samochodu. Zaczęli pytać
    co wydarzyło się na przejściu dla pieszych. Od właściciela samochodu
    dowiedzieli się, że doszło do potrącenia rowerzystki, a ofiara zderzenia
    znajduje się w szpitalu. Ok. 70- letnia kobieta nie była jednak zbyt
    rozmowna. Potwierdziła, że zderzyła się z volkswagenem Włodzimierza
    Cimoszewicza. Dopiero wtedy policjanci udali się do domu byłego
    premiera. Badanie alkomatem wykazało, że polityk był trzeźwy w momencie
    pomiaru. Cimoszewicz nie miał jednak szczęścia jeśli chodzi o badanie
    techniczne swojego samochodu. Z naszych ustaleń wynika, że od
    października ub. roku nie przeprowadzono badania technicznego pojazdu.

    CZYTAJ TAKŻE:Cimoszewicz przeprasza za wypadek z rowerzystką i ujawnia,
    że ma nowotwór: ,,Informacja sprzed 2 dni mogła mieć wpływ na samopoczucie"

    Dlaczego Włodzimierz Cimoszewicz nie zawiadomił więc policji i pogotowia
    ratunkowego? Kto zawiózł poturbowaną kobietę do szpitala? Z naszych
    informacji wynika, że nie był to wicepremier, ale ktoś z rodziny
    rowerzystki. Nie ma też już wątpliwości, że samochód Cimoszewicza nie
    posiadał niezbędnych dla jego prowadzenia badań technicznych.
    Informowały o tym także inne media. Nam udało się ustalić, że badania
    powinny być przeprowadzone w październiku 2018 roku. Próbowaliśmy
    skontaktować się z Włodzimierzem Cimoszewiczem. Bezskutecznie. Tomasz
    Cimoszewicz, syn byłego premiera przesłał nam smsa o następującej treści:

    Proszę państwa, sprawy są w rekach policji i prokuratury. Ostatnie
    informacje podane przez Policje w Białymstoku uważam za wybiórcze.
    Więcej informacji z naszej strony udzielimy w innym terminie.

    Sam Włodzimierz Cimoszewicz opublikował swoje oświadczenie w internecie:

    Dzięki mojej niewielkiej prędkości, około 30 km/h, poszkodowana
    Pani odniosła niegroźne obrażenia. Udzieliłem jej natychmiastowej pomocy
    i po przekonaniu o konieczności poddania się badaniu lekarskiemu została
    ona odwieziona do szpitala. W tej chwili znajduje się w domu. Jest mi
    bardzo przykro z powodu tego niefortunnego wydarzenia w dnu jej urodzin.
    Pewnym usprawiedliwieniem był fakt jazdy pod słońce. Nie wykluczam
    również, że bolesna dla mnie informacja sprzed dwóch dni o wykryciu u
    mnie choroby nowotworowej mogła mieć wpływ na moje samopoczucie

    - napisał Włodzimierz Cimoszewicz.

    WB

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-05-06 15:13:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >przetransportował poturbowaną kobietę do szpitala? Z ustaleń portalu
    >wPolityce.pl wynika, że tą osobą nie był były premier.

    Jesli nie bylo szkod w ludziach ... to i nie bylo obowiazku.

> [...]
    >11.00 i to nie z ust Włodzimierza Cimoszewicza Policjanci z patrolu
    >przypadkowo zauważyli, że ktoś pakuje uszkodzony rower do samochodu.

    Wow, duzy samochod ... a moze dostawczak ?
    A kto pakuje ? Wyslannik Cimoszewicza czy kobiety ?

> [...]
    >techniczne swojego samochodu. Z naszych ustaleń wynika, że od
    >października ub. roku nie przeprowadzono badania technicznego

    Powola sie na badania - przez ostanie miesiace mial wazniejsze rzeczy
    niz przeglad :-)

    A samochod nowy czy stary ? Nowego przez 3 lata nie trzeba, latwo
    zapomniec.

    >Nie ma też już wątpliwości, że samochód Cimoszewicza nie posiadał
    >niezbędnych dla jego prowadzenia badań technicznych.

    Dlaczego niezbednych ?
    Odpowiedz uzasadnic cytatem.

    J.

  • 3. Data: 2019-05-06 15:31:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 15:13, J.F. pisze:
> [...]
    kulisy-potracenia-rowerzystki-przez-cimoszewicza
    > Jesli nie bylo szkod w ludziach ... to i nie bylo obowiazku.

    Z artykułu wynika, że potrącił piesza na przejściu. Teraz pytanie, czy
    jechała wzdłuż, czy w poprzek. Bo jak w poprzek, to raczej wina pieszej
    i nawet ona mogła prosić, by nie robić "zadymy".

    > Wow, duzy samochod ... a moze dostawczak ?
    > A kto pakuje ? Wyslannik Cimoszewicza czy kobiety ?

    I gdzie ten rower był przez te trzy godziny?

    > Powola sie na badania - przez ostanie miesiace mial wazniejsze rzeczy
    > niz przeglad :-)
    > A samochod nowy czy stary ? Nowego przez 3 lata nie trzeba, latwo
    > zapomniec.

    Dla samego potrącenia ważniejsze, czy był sprawny, a nie czy miał badania.

    > Dlaczego niezbednych ?
    > Odpowiedz uzasadnic cytatem.

    Brak tych badań może co najwyżej mieć znaczenie dla odszkodowania.
    Ubezpeiczyciel ściągnie w regresie od właściciela pojazdu.

  • 4. Data: 2019-05-06 15:45:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 3:31:43 PM UTC+2, Robert Tomasik wrote:

    > Brak tych badań może co najwyżej mieć znaczenie dla odszkodowania.
    > Ubezpeiczyciel ściągnie w regresie od właściciela pojazdu.

    Z OC? Nie ma takiej mozliwosci.

  • 5. Data: 2019-05-06 16:09:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Brak tych badań może co najwyżej mieć znaczenie dla odszkodowania.
    >Ubezpeiczyciel ściągnie w regresie od właściciela pojazdu.

    A uzasadnij ...

    moze miec znaczenie dla wyplaty z AC ...

    J.

  • 6. Data: 2019-05-06 16:09:28
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    kulisy-potracenia-rowerzystki-przez-cimoszewicza

    > Jesli nie bylo szkod w ludziach ... to i nie bylo obowiazku.

    złamanie kości strzałkowej to nie strata ?:)

    > Wow, duzy samochod ... a moze dostawczak ?
    > A kto pakuje ? Wyslannik Cimoszewicza czy kobiety ?

    tradycyjnie szpital i pogotowie powiadamiają Policaj, kiedy jest
    zgłoszenie się poszkodowanego w zdarzeniu drogowym, widocznie kobieta
    nie chciała mówić skąd to złamanie kości

    > Powola sie na badania - przez ostanie miesiace mial wazniejsze rzeczy
    > niz przeglad :-) >
    > A samochod nowy czy stary ? Nowego przez 3 lata nie trzeba, latwo
    > zapomniec.

    może samochód bez auto-pilota ? pytania się mnożą

    > Dlaczego niezbednych ?
    > Odpowiedz uzasadnic cytatem.

    artykuł 94 paragraf 2 kodeksu wykroczeń udziela odpowiedzi:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 7. Data: 2019-05-06 16:13:14
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 16:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A uzasadnij ...
    >
    > moze miec znaczenie dla wyplaty z AC ...

    nie zrobił badań za 100 złotych a ma AC ? bez sensu:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 8. Data: 2019-05-06 16:14:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 16:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > A uzasadnij ...
    > moze miec znaczenie dla wyplaty z AC ...

    Z OC ubezpieczyciel wypłaci ofierze, ale potem to odszkodowanie ściągnie
    z właściciela pojazdu w formie regresu.

  • 9. Data: 2019-05-06 16:15:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 15:45, WS pisze:

    > Z OC? Nie ma takiej mozliwosci.

    Nawet jest taki obowiązek. Podobnie jest przy braku uprawnień do
    kierowania danym pojazdem.

  • 10. Data: 2019-05-06 16:23:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 4:09:28 PM UTC+2, u2 wrote:

    > złamanie kości strzałkowej to nie strata ?:)

    Doktor prawa, byly minister sprawiedliwości i prokurator generalny nie wie, ze ma nie
    ruszac pojazdu + zawiadomic odpowiedznie sluzby? ;)

    Art.44.1. Kierujący pojazdem wrazie uczestniczenia wwypadku drogowym jest
    obowiązany:
    3)niezwłocznie usunąć pojazd zmiejsca wypadku, aby nie powodował zagrożenia lub
    tamowania ruchu, jeżeli nie ma zabitego lub rannego;

    2.Jeżeli wwypadku jest zabity lub ranny, kierujący pojazdem jest obowiązany ponadto:

    1)udzielić niezbędnej pomocy ofiarom wypadku oraz wezwać zespół ratownictwa
    medycznego iPolicję;
    2)nie podejmować czynności, które mogłyby utrudnić ustalenie przebiegu wypadku;
    3)pozostać na miejscu wypadku, ajeżeli wezwanie zespołu ratownictwa medycznego
    lub Policji wymaga oddalenia się -niezwłocznie powrócić na to miejsce.