  • 1. Data: 2019-05-06 15:57:51
    Temat: Kolejny - Arkadiusz K
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/spędził-
    w-więzieniu-blisko-20-lat-za-niewinność-arkadiusz-kr
    aska-wychodzi-na-wolność/ar-AAAY0t7

    "Od blisko 20 lat odsiadywał w więzieniu karę dożywocia za podwójne
    zabójstwo, jednak dopiero niedawno prokuratura przyznała, że
    popełniono błąd. Arkadiusz Kraska ostatecznie wyjdzie dziś na wolność.
    W poniedziałek Sąd Najwyższy w Warszawie zdecydował o wstrzymaniu
    wykonywaniu wyroku. Oznacza to, że skazany 20 lat temu za podwójne
    zabójstwo szczecinianin na wolności będzie czekał na ponowny proces. O
    uniewinnienie wnioskowała sama prokuratura."

    Dwoch to jeszcze nie tak duzo, pewnie wielu bylo skazanych, bo norme
    trzeba bylo wyrobic.

    Ale co sie dzieje ze zwalniaja ?

    Dobra zmiana w sadach ?
    Rodzina uzbierala pieniadze i adwokat sie powaznie zajal sprawa ...
    nie, tu chyba dobra wola prokuratora potrzebna ?
    Dobra zmiana w prokuraturze ?

    Mafiozi stracili ochrone ?

    Lata 1999-2001 to rzad Buzka, a ministrami sprawiedliwosci byli ...
    Hanna Suchocka i ... Lech Kaczynski (od 2000).

    J.

  • 2. Data: 2019-05-06 16:11:05
    Temat: Re: Kolejny - Arkadiusz K
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 15:57, J.F. pisze:

    > Ale co sie dzieje ze zwalniaja ?

    A kto zgłosił skargę kasacyjną?
    Czytają tu

    http://konfrontacja.com.pl/nasze-sledztwa/zmuszanie-
    do-seksu-szantaz-i-zastraszanie-swiadkow-czyli-jak-p
    olicja-wrobila-w-dozywocie-niewinnego-czlowieka
    to odrzucono.
    " Pomimo upływu lat skargę kasacyjną mogą wnieść Rzecznik Praw
    Obywatelskich oraz Minister Sprawiedliwości, czyli Prokurator Generalny,
    ale obaj odmówili. Stwierdzili brak podstaw. "

    Robert

  • 3. Data: 2019-05-06 16:15:11
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 15:57, J.F. pisze:
    > Dwoch to jeszcze nie tak duzo, pewnie wielu bylo skazanych, bo norme
    > trzeba bylo wyrobic.
    >
    > Ale co sie dzieje ze zwalniaja ?
    >
    > Dobra zmiana w sadach ?

    raczej w prokuraturze, wzięli się za archiwum X

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-05-06 16:25:13
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 16:15, u2 pisze:

    > raczej w prokuraturze, wzięli się za archiwum X

    tutaj więcej o tej sprawie :

    https://www.stefczyk.info/2019/05/06/ponad-18-lat-te
    mu-zostal-nieslusznie-skazany-na-dozywocie-sad-najwy
    zszy-uchylil-wyrok-arkadiusza-kraski/

    Sąd Najwyższy wstrzymał wykonanie kary dożywotniego pozbawienia wolności
    wobec Arkadiusza Kraski. Mężczyzna ponad 18 lat temu został oskarżony o
    dokonanie podwójnego zabójstwa, jednak w toku ponownego śledztwa
    prokuratura wskazała na niewinność Kraski. Teraz skazanemu pozostaje
    czekać na rozpatrzenie jego wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i
    uniewinnienie.

    12 kwietnia bieżącego roku obrońca skazanego oraz prokuratura, po
    ponownym rozpatrzeniu śledztwa, złożyli wnioski do Sądu Najwyższego o
    wstrzymanie wykonania prawomocnego wyroku dożywotniego pozbawienia wolności.

    - Według Sądu Najwyższego w niniejszej sprawie zachodzi obecnie wysokie
    prawdopodobieństwo, że dojdzie w wyniku rozpoznania wniosku prokuratora
    do uchylenia wyroków sądów I oraz II instancji, czego domaga się
    prokurator - mówi Krzysztof Michałowski z zespołu prasowego SN - W
    świetle powyższego stanowiska SN uznał, że dalsza izolacja penitencjarna
    skazanego nie powinna być kontynuowana do czasu merytorycznego
    rozpoznania wniosku o wznowienie postępowania.

    Arkadiusz Kraska został skazany przez Sąd Okręgowy w Szczecinie 7 marca
    2001 roku na karę dożywotniego pozbawienia wolności za przypisane mu
    podwójne zabójstwo dokonane w stolicy województw zachodnio-pomorskiego
    we wrześniu 1999 r. Wyrok został utrzymany 4 miesiące później na mocy
    decyzji Sądu Apelacyjnego w Poznaniu.

    Mężczyzna teraz będzie czekał na proces o uniewinnienie. Posiedzenie w
    tej sprawie zostało zaplanowane na 9 lipca bieżącego roku.

    https://twitter.com/FreeKraska/status/11253263761171
    78368

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 5. Data: 2019-05-06 17:00:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Ale to nie jest archiwum X, bo sprawa dawno wyjasniona i prawomoczny
    wyrok zapadl.

    >tutaj więcej o tej sprawie :
    >https://www.stefczyk.info/2019/05/06/ponad-18-lat-t
    emu-zostal-nieslusznie-skazany-na-dozywocie-sad-najw
    yzszy-uchylil-wyrok-arkadiusza-kraski/

    Wiecej to tu w zasadzie nie pisza.

> [...]
    >ponownym rozpatrzeniu śledztwa, złożyli wnioski do Sądu Najwyższego o
    >wstrzymanie wykonania prawomocnego wyroku dożywotniego pozbawienia

    Tylko co sie stalo - podobnie jak w sprawie TK przycisneli kogos i
    zeznal, jak to jego kolega zastrzelil wtedy ?

    Bo chyba nie szukaja haka na starego prokuratora ?
    Uczciwy prorok sie znalazl ? Eee, chyba nie az tak.

    Bo chyba nie powinienem podejrzewac, ze maja czlowieka i potrzebuja
    przestepstwo :-)

> [...]
    >zachodnio-pomorskiego we wrześniu 1999 r. Wyrok został utrzymany 4
    >miesiące później na mocy decyzji Sądu Apelacyjnego w Poznaniu.

    To normalna praktyka, ze apelacje rozpatruje sad z innego okregu ?

    J.

  • 6. Data: 2019-05-06 17:15:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 17:00, J.F. pisze:
    > Wiecej to tu w zasadzie nie pisza.

    piszą, że to prorocy zajęli się ponownie tą sprawą, widać, że mieli
    wątpliwości:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 7. Data: 2019-05-06 22:20:10
    Od: p...@g...com

    Barbara Zapaśnik

    Przełom w sprawie nastąpił cztery lata temu, gdy akta sprawy przejrzała prokurator
    Barbara Zapaśnik. Była zaszokowana tym, jak niechlujnie przeprowadzono śledztwo.
    ,,Nigdy w swojej 40-letniej praktyce prokuratorskiej nie widziałam sprawy, w której
    by odstąpiono od sporządzenia protokołu oględzin miejsca zdarzenia przy zbrodni
    zabójstwa" - napisała w jednym z protokołów.

    Nam udało się ustalić, że we wrobieniu Kraski palce mogli maczać policjanci powiązani
    z lokalnymi gangsterami.

    Umoczeni policjanci, niechlujstwo prokuratura i dwa wyroki sądu ? Trochę za dużo tych
    przypadków. Seryjny samobójca już pewnie w drodze ;-)

  • 8. Data: 2019-05-06 22:55:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 22:20, p...@g...com pisze:
    > Seryjny samobójca już pewnie w drodze

    bez przesadyzmu, seryjny to na usługach pełomafii, zabijał przez seryjne
    samobójstwo w piątek polityków i urzędników:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"