  • 1. Data: 2005-06-15 20:54:14
    Temat: para soczewek gratis ?
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Praktycznie u każdego okulisty można teraz znaleźć ofertę promocyjną, że w cenie
    badania pod kontem dobrania odpowiednich szkieł kontaktowych dostajemy jedną
    parę szkieł. Powiedzmy, że idę na takie badanie, płacę, po czym okazuje się, że
    ze względu na astygmatyzm (czyli schorzenie mojego oka) potrzebne są nietypowe
    soczewki, które, jak tłumaczy okulista, nie są objęte promocją, bo są droższe.
    Biorąc pod uwagę, że nikt mi nic wcześniej na ten temat nie mówił, regulaminu
    nie pokazywał, tym bardziej nic nie podpisywałem, czy mogę domagać się
    odpowiednich dla mnie szkieł w cenie badania ?

    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-06-15 21:05:03
    Temat: Re: para soczewek gratis ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > nie pokazywał, tym bardziej nic nie podpisywałem, czy mogę domagać się
    > odpowiednich dla mnie szkieł w cenie badania ?

    a nie jest małymi literkami napisane, że regulamin do wglądu.

  • 3. Data: 2005-06-15 21:24:39
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > a nie jest małymi literkami napisane, że regulamin do wglądu.

    Jest tak:
    Wchodzę do lokalu i pytam, czy jest taka i taka promocja. Po uzyskaniu
    pozytywnej odpowiedzi ze względu na promocję wybieram tego akurat optyka,
    pomimo, że badanie jest nieco droższe niż u innych.
    Uzyskuję ustnie informację, nie ma żadnych małych literek, chyba, że miła pani
    coś cichutko mówi ;-).

  • 4. Data: 2005-06-16 10:40:31
    Od: "filigaro" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie pokazywał, tym bardziej nic nie podpisywałem, czy mogę domagać się
    > odpowiednich dla mnie szkieł w cenie badania ?

    Ja skorzystałem z takiej oferty, nie wiedząc nawet że jest taka promocja.
    Zrobiłem płatne badania i na nic nie licząc dostałem gratis parę soczewek
    kontaktowych tzw. 30-dniowych (była to podobno dobra wola okulisty). Mam
    astygmatyzm, jednak otrzymane soczewki nie korygują tej wady. Ponoć te
    właściwe są bardzo drogie i trzeba je ekstra zamawiać. Nie mniej jednak
    okulista mówił, że mogę je nosić gdyż pomijając ten astygmatyzm pozostałe
    paramery mi dobrał. Do tego musiałem już z własnej kieszeni dokupić płyn do
    soczewek - koszt ponad 20 zł. Soczewki ubrałem może 2-3 razy i to było
    tyle. Chociaż dobrze w nich widzę, to źle się w nich czuję. Okulary są dla
    mnie dużo wygodniejsze.
    f.

  • 5. Data: 2005-06-16 20:04:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomasz " <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5431.0000031f.42b09c96@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > pomimo, że badanie jest nieco droższe niż u innych.
    > Uzyskuję ustnie informację, nie ma żadnych małych literek, chyba, że

    No to Ty nie płacisz optykowi, wychodzisz i idziesz do innego optyka,
    który nie mówi szeptem. Teoretycznie masz prawo do tych soczewek, ale
    wobec ustnie zawartej umowy i w sumie niskiej ceny tych soczewek, to nie
    widzę sensu pozywania go do sądu. Jeśli okulista będzie się upierał przy
    zapłaci, to Ty upierasz się przy soczewkach.

  • 6. Data: 2005-06-16 21:23:57
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > widzę sensu pozywania go do sądu. Jeśli okulista będzie się upierał przy
    > zapłaci, to Ty upierasz się przy soczewkach.

    Tu nie chodzi o ich cenę. O zasady, ale też tylko troszkę ;-) Te soczewki
    dostaję za darmo niejako do testów. Zdarza się, że szkła wywołują zapalenie,
    niektórzy mają uczulenie na materiał z którego są wykonane, różnie może być.
    Niektórym może być po prostu niewygodnie nosić i tyle.
    Jeśli chodzi o soczewki z korekcją dla astygmatyzmu nie można kupić jednej pary,
    ponieważ jest na nie mały zbyt. Pytałem u kilku optyków. Można zamawiać po 3
    pary itd. w związku z czym koszt robi się wiekszy (około 150 pln zdaje się). Nie
    mam ochoty wydawać tych pieniędzy, żeby stwierdzić, że nie mogę lub nie chcę
    później szkieł używać. Z tej jednej pary chciałem skorzystać właśnie w ramach testu.

    Tomasz.

  • 7. Data: 2005-06-16 21:33:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomasz " <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5431.00000608.42b1edec@newsgate.onet.pl...

    Ale optyk nie ma obowiązku Ci ich dawać za darmo, chyba że się tak
    umówicie. Tak więc po prostu musisz znaleźć takiego, który się z umowy
    wywiąże. Jak pisałem, możesz iść do sądu i te kilkadziesiąt złotych
    pewnie wygrasz - za kilka lat.

  • 8. Data: 2005-06-16 23:23:22
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > umówicie. Tak więc po prostu musisz znaleźć takiego, który się z umowy
    > wywiąże. Jak pisałem, możesz iść do sądu i te kilkadziesiąt złotych

    Czyli ja mówię: poproszę szkła albo nie zapłacę, a on woła policję i co ?
    Zapewne im już będzie ciężko wytłumaczyć co i jak. Będę po prostu złodziejem .. ?

    Tomasz.

  • 9. Data: 2005-06-17 01:05:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomasz " <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5431.00000628.42b209e9@newsgate.onet.pl...

    > Czyli ja mówię: poproszę szkła albo nie zapłacę, a on woła policję i
    co ?
    > Zapewne im już będzie ciężko wytłumaczyć co i jak. Będę po prostu
    złodziejem .. ?

    Wcale nie. Ty przyszedłeś po szkła kontaktowe, a badanie jest darmowe.
    Przecież nie sprzedał Ci tych szkieł :-) Najlepiej by było, jakby owa
    promocja była gdzieś tam wyeksponowana na ścianie. Wówczas nie ma co
    tłumaczyć, tylko wskazać plakat.

  • 10. Data: 2005-06-17 08:58:32
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>, Tomasz wrote:

> [...]
    > Jeśli chodzi o soczewki z korekcją dla astygmatyzmu nie można kupić jednej pary,
    > ponieważ jest na nie mały zbyt. Pytałem u kilku optyków.

    Jeśli bywasz w W-wie, to spróbuj w Optyce na Złotej. Ja też mam mało
    popularne szkła, a tam zawsze mogłam kupować po jednej sztuce. Jeśli
    akurat nie mieli (zdarzyło się raz), to zamówili i na drugi(!) dzień
    były do odbioru.
    Popytaj też o darmowe próbki (na Złotej dają). Mała szansa, że
    znajdziesz takie akurat dla siebie, ale może podobne, tylko moc nieco
    inna, a to już wystarczy, żeby sprawdzić, czy nie jest się uczulonym.
    Idź do takiego optyka, gdzie za badanie i dobór soczewek płaci się po,
    a nie przed. Tak jest (było?) na Złotej, choć może w przypadku tych
    promocji zabezpieczają się zmieniając kolejność.

    Nie są to prawnicze porady, ale może się przydadzą.

    Renata

    PS Nie pracuję na Złotej, udziałów w firmie nie mam, jestem po prostu
    ich klientką od niemal 20 lat. A zaczynałam od topornego paskudztwa
    robionego w Katowicach. Ciesz się, że nie miałeś okazji tego nosić:)