  • 1. Data: 2005-06-15 17:34:11
    Temat: KOMU DOKOPAĆ ZA WYDANIE KRZYWDZĄCEJ DECYZJI W STAROSTWIE???
    Od: "Sebastian M." <m...@N...gazeta.pl>

    Pisałem dawno temu iż Starosta chcąc się wykazać postanowił skierować mnie do
    Komisji lekarskiej gdyż jak uznał chce ustalić czy istnieją przeciwskazania
    do korzystania przeze mnie z dotychczasowego prawo-jazdy i tu zaczyna się
    pierwszy absurd gdyż ustawa na którą się powołał ztwierdza że muszą istnieć
    konkretne powody-za badnie przyszło mi zapłacić 300zł(!)+ plus dojazd
    (około100zł) i dowiedziałem się że jestem jednooczny i w myśl ustawy
    jednooczni moga prowadzić pojazdy po 20roku życia (brakuje mi 7miesięcy-tak
    jakbym po 20roku miał cudownie ozdrowieć) i tu absurd nr.2 gdyż ustawa która
    zabrania jednoocznym prowadzić pojazdy została wydana po 29.12.2003r gdy
    byłem po raz pierwszy badany przez lekarza na prawo-jazdy. Z tego wynika iż
    starosta niemiał prawa posłać mnie na te badania bo niemiał podastaw-prawo
    nie działa wstecz... Przysługujący termin odwołania od orzeczenia lekarskiego
    upływa z dniem 26.06.2005 , a mimo to przyszła mi decyzja z dnia 14.06.2005 o
    odebraniu prawa-jazdy gdzie zdawkowo było napisane że została ona wydana ze
    względu na istnienie przeciwwskazań , do tego jeszcze były dwa Ciekawe punkty
    mianowicie o tym że prawojazdy mam oddać niezwłocznie i że odwołanie "nie
    wpływa na wykonalność decyzji"Nie otrzymałem równiez z ośrodka ,który mnie
    badał diagnozy więc tym bardziej nie zostały przedstawione mi dowody które
    wskazują na to iż prawojazdy powinny zostać mi odebrane.

    Pytania: -Na jakiej podstawie i do kogo najlepiej się odwoływać?
    -Czy warto poradzić się adwokata i w razie czego wszcząć
    postępowanie sądowe przeciw tym organom?
    -Jakie paragrafy przemawiają za tym iż w trakcie odwołania nie mają
    prawa zabrać mi prawa jazdy (przypuszczam że takie są bo w końcu
    niezostał mi konkretnie podany powód dla którego mam oddać swoje
    prawa jazdy)?
    -Ile może kosztować wynajęcie adwokata który podjąłby się tej sprawy?
    -Czy w przypadku stwierdzenia braku podstaw do poddania mnie badaniu
    moge zwrócić się o zwrot pieniędzy do organu który wysłał mnie na
    to badanie (starosty)?

    Z góry dzięki za odpowiedź i za dotrwanie do końca tego dłuuugiego posta:]
    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 2. Data: 2005-06-16 14:26:08
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > Pytania: -Na jakiej podstawie i do kogo najlepiej się odwoływać?

    w decyzji jest pouczenie - zgodnie z nim. /pewnie wojewoda?/.

    > -Czy warto poradzić się adwokata i w razie czego wszcząć
    > postępowanie sądowe przeciw tym organom?

    sądowe po wyczerpaniu środków zaskarżenia. w tej sytuacji możesz złożyć wniosek
    o wstrzymanie wykonaina zaskarżonej decyzji, ale czy już przed wojewodą - nie
    wiem, ale bardzo możliwe.

> [...]
    > prawa jazdy)?

    > -Ile może kosztować wynajęcie adwokata który podjąłby się tej sprawy?

    pojęcia nie mam, ale pewnie wedle zwykłych stawek.
    zależy od miejscowości.

    > -Czy w przypadku stwierdzenia braku podstaw do poddania mnie badaniu
    > moge zwrócić się o zwrot pieniędzy do organu który wysłał mnie na
    > to badanie (starosty)?

    zwrot kosztów postępowania administracyjnego przysługuje stronie od organu, ale
    musisz wygrać bądź to przed II isntancją, bądź przed I lub II sądową.
    wiec myślę, że tak. pewności jednak 100%towej nie mam.

    pozdr.