  • 1. Data: 2005-06-15 21:00:18
    Temat: Zameldowanie - Pilne!
    Od: fenixproductions <f...@g...pl>

    Witam zgromadzonych.
    ----------------------

    Pytanie zapewne pojawiało się wielokrotnie, ale z archiwum grupy nie
    wiem jeszcze wszystkiego.

    Jakie warunki trzeba spełniać, by zostać gdzieś zameldowanym tymczasowo?

    A sprawa wygląda następująco:

    Zacząłem, wspólnie ze znajomymi, wynajmować mieszkanie. Oni mieszkali w
    nim już jakiś czas.
    Lada chwila (jutro) umowa wynajmu ma zostać przedłużona na pół roku.

    Jestem w kropce, ponieważ uczelnia obcięła mi stypenium o część związaną
    z dopłatą do zakwaterowania (mieszkałem w akademiku). Teraz, by ubiegać
    się o "swoje" potrzebuję jakiegoś zaświadczenia o tymczasowym
    zameldowaniu. Sprawę pogarsza fakt, iż właścicielka mieszkania może
    przyjechać jedynie w niedzielę, kiedy to urzędy są pozamykane i sprawa
    meldunku byłaby błahostką. Jak to wszystko rozwiązać?

    Czy, gdyby napisała jakieś upoważnienie, to by wystarczyło do
    zameldowania?
    A może, gdyby umowę najmu przepisać na mnie, to by cosik w urzędach
    pomogło?

    Proszę o bardzo szybką odpowiedź.

    --
    z góry THX:
    fenixproductions

  • 2. Data: 2005-06-15 21:07:09
    Temat: Re: Zameldowanie - Pilne!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    fenixproductions wrote:
    > Witam zgromadzonych.

    umowa najmu na ciebie i na uczelnie zanieś tą umową najmu.
    Powiedz, że właściciel mieszkania nie zgadza się na meldunek.
    Dowiedz się, w biurze meldunkowym jak to się da załatwić inaczej.
    Być może ty i umowa wystarczą.

  • 3. Data: 2005-06-15 21:20:38
    Od: fenixproductions <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2005 16:07:09 -0500, witek napisał(a):

    [ciach]

    dzięki

    --

    fenixproductions

  • 4. Data: 2005-06-15 21:36:44
    Od: maho <m...@p...net>

    fenixproductions wrote:
    [ciach]>
    > Czy, gdyby napisała jakieś upoważnienie, to by wystarczyło do
    > zameldowania?
    > A może, gdyby umowę najmu przepisać na mnie, to by cosik w urzędach
    > pomogło?

    Z mojego doświadczenia wynika że co urząd, a nawet co pokój w urzędzie
    (a nawet co pani w pokoju) to inna procedura :).

    W tym samym urzędzie raz miałem tak że wystarczyło ksero dowodu
    osobistego właścicielki mieszkania, a drugi raz (w innym pokoju)
    potrzebny był dowód+akt własności do wglądu (bez fizycznej obecności
    właścicielki).

    Generalnie zasada jest taka, że dzwonisz (lub idziesz osobiście),
    rozmawiasz z urzędniczką i mówisz że masz taki a taki problem. Chcesz
    się zameldować, ale właściciel mieszkania mieszka na drugim końcu polski
    itd....

    Urzędnik(czka) może cię posłać na drzewo, a może też "odpowiednio
    zinterpretować" obowiązujące ją przepisy :).

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-06-16 15:03:53
    Od: fenixproductions <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2005 23:00:18 +0200, fenixproductions napisał(a):
    [cut]

    Sam sobie odpowiem, jak sprawa zostanie rozwiązana (w oparciu o słowa
    urzędniczki):

    Zameldować mnie na pobyt tymczasowy może osoba, która podpisuje umowę
    najmu z właścicielem. Zameldowanie w takim przypadku nie może być na
    okres dłuższy niż czas najmu.

    A przy meldowaniu się wystarczy umowa i dowód osobisty tego, który ją
    podpisywał (obie te rzeczy do wglądu). Dodatkowo trzeba oczywiście
    wypełnić odpowiednie kwitki z danymi meldującego się oraz zgoda (na tych
    kwitkach) osoby wynajmującej na zameldowanie potrzebującego.

    --

    fenixproductions

  • 6. Data: 2005-06-16 20:01:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d8q5a0$s5t$2@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Powiedz, że właściciel mieszkania nie zgadza się na meldunek.
    > Dowiedz się, w biurze meldunkowym jak to się da załatwić inaczej.

    Pomysł z umową najmu jest oczywiście fantastyczny, przy czym taka umowa
    wystarczy do zameldowania w tym lokalu i już nie tłumaczył bym, ze
    właściciela się. nie zgadza, bo to nie ma za bardzo sensu.