  • 1. Data: 2005-06-15 20:00:42
    Temat: zmiana wysokosci wartosci sporu (polisa posagowa)
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Witam,
    W piatek mam wyznaczona sprawe w sadzie. Sadze sie z PZU o wyplate pieniedzy
    z polisy posagowej. W pozwie jest napisane ze ubiegam sie o 50% wyliczonej
    kwoty z 18.000 (czyli 9.000) Jednak to bylo pol roku temu, teraz (po
    publikacji w gazecie historii, ze ktos tam wygral blizniacza spraw w sadzie
    najwyzszym) chcialbym podniesc kwote jaka PZU mialo by mi wyplacic na 70%.
    Czy jest to mozliwe w trakcie rozprawy albo zaraz przed nia? Jesli nie to
    czy w ogole jest cos takiego mozliwe po wygranej sprawie?
    Dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2005-06-16 12:53:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tapio napisał(a):

> [...]
    > Czy jest to mozliwe w trakcie rozprawy albo zaraz przed nia? Jesli nie to
    > czy w ogole jest cos takiego mozliwe po wygranej sprawie?

    Musisz zmienić powództwo przed wydaniem wyroku w sprawie. Z tym, że to
    że ktoś wygrał 70% nie oznacza że ty też wygrasz.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-16 15:14:57
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    > Musisz zmienić powództwo przed wydaniem wyroku w sprawie. Z tym, że to
    > że ktoś wygrał 70% nie oznacza że ty też wygrasz.
    >
    > --

    a jesli jest to juz wyrok sadu najwyższego?

  • 4. Data: 2005-06-16 15:49:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tapio napisał(a):

    > a jesli jest to juz wyrok sadu najwyższego?

    Wyroki sądu najwyższego są w zasadzie wiążące w sprawie w której zostały
    wydane. Sądów powszechnych orzekających w innych sprawach nie wiążą.
    I zapewniam cię że sąd najwyższy nie zajmuje się procentami.
    A 50% to całkiem sprawiedliwe rozstrzygnięcie.