  • 1. Data: 2005-06-15 18:14:42
    Temat: Rozwód , a podział majątku - zagwozdka
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    Witam,

    Może ktoś coś poradzi bo mam małą zagwozdkę.

    Sytuacja,

    1. Pozew rozwodowy złożony (bez orzekania o winie złożyłem ja, małżonka jest
    jak najbardziej za)
    2. Lada moment sprzedajamy nasz wspólny dom - otrzymanymi za niego
    pieniędzmi chcemy podzielić się w stosunku 60/40 żona/ja co znajdzie odbicie
    w akcie notarialnym przy sprzedaży.
    3. Jest samochód zarejestrowany na mnie ale po rozwodzie (a w zasadzie już)
    zostaje dla żony.
    4. Jesteśmy nastawieni jak najbardziej ugodowo i nie chcemy żadnego sądowego
    dzielenia itd.

    I teraz pytanie(a):

    1. Czy zapis w akcie notarialnym o przekazaniu pieniędzy ze sprzedaży domu
    na 2 różne (moje i żony) konta jest wystarczający by uznać , że te pieniądze
    są podzielone ?
    2. Co jeśli z otrzymanych pieniędzy (jeszcze przed otrzymaniem rozwodu) żona
    zakupi mieszkanie (ja tam się już nie zamierzam meldować), a ja samochód
    (rejestrowany tylko na mnie) ? Czy znowu nie staniemy się aby
    współwłaścicielami tychże ?
    3. Jak załatwić sprawę przekazania żonie dotychczasowego samochodu, tak by
    mogła go na siebie zarejesrtować, ubezpieczyć itp. ?
    4. Czy powinniśmy z żoną sporządzić między nami jakąkolwiek pisemną umowę w
    tym temacie ? Jeśli tak, to czy notariusz jest konieczny do tego, czy
    wystarczy, że po prostu spiszemy ją w 2 egzemplarzach i oboje się podpiszemy
    ?

    Uprzedzając: adwokatów nie mamy ponieważ wszystko chcemy załatwić na
    zasadzie porozumienia i ugody, akas niestety się liczy.

    Z góry dzięki za wszelkie porady.

    Pozdrawiam,

    G-Jaro

  • 2. Data: 2005-06-16 11:10:28
    Temat: Re: Rozwód , a podział majątku - zagwozdka
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    Użytkownik "G-Jaro" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Może ktoś coś poradzi bo mam małą zagwozdkę.

    Nikt nic nie pomoże ? Hmmm... widac ciężki problem i trzeba będzie
    adwokatowi jednak oddać co jego :) .

    Pozdrawiam,
    G-Jaro

  • 3. Data: 2005-06-16 11:29:10
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    G-Jaro wrote:
> [...]
    > umowę w tym temacie ? Jeśli tak, to czy notariusz jest konieczny do
    > tego, czy wystarczy, że po prostu spiszemy ją w 2 egzemplarzach i

    Jak chcecie zalatwioc ugodowo, to wszystkie ustalenia sa wazne. Ja
    osobioscie proponowalbym, zanim sprawa rozwodowa sie skonczy, przed
    jakimkolwiek zakupem, czy domu czy mieszkania spisac rozdzielnosc majatkowa.
    Wtedy kazdy zakup robicie do majatku odrebnego i wogole nie ma sprawy.

    pzdr

    Ma Du

  • 4. Data: 2005-06-16 11:52:00
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    Użytkownik "IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    majatkowa.
    > Wtedy kazdy zakup robicie do majatku odrebnego i wogole nie ma sprawy.

    Tak własnie kombinuję. Ale czy można to zrobić "tuż" po sprzedaniu domu ?
    Podzilić kase z jego sprzedaży - bo właściwie tylko to mamy do dzielenia ?
    I czy taką rozdzielność to sie robi u notariusza jakoś "od ręki" ?

    Pozdrawiam,
    G-Jaro

  • 5. Data: 2005-06-16 11:57:32
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    > Użytkownik "IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > majatkowa.

    I jeszcze - w pozwie rozwodowym wpisałem, że "dokonaliśmy juz faktycznego
    podziału majątku dorobkowego" (tak to jest jak się z wzorów korzysta - biję
    się wpierś).

    Czy to źle bardzo ?

    Terminu rozprawy jeszcze nie mamy zadnego i myślę, że z notariuszem wyrobimy
    się do pierwszego terminu.

    Pozdrawiam i dzięki,
    G-Jaro

  • 6. Data: 2005-06-16 12:05:12
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    G-Jaro wrote:
> [...]

    > domu ? Podzilić kase z jego sprzedaży - bo właściwie tylko to mamy do
    > dzielenia ? I czy taką rozdzielność to sie robi u notariusza jakoś

    Rozdzielność majątkowa musi byc spisana notarialnie i dotyczy NABYWANYCH
    dóbr. Dom, jak rozumiem, został zakupiony z majątku wspólnego, czyli w
    czasie obowiązywania wspólnoty majątkowej. Wiec pieniadze za sprzedaż domu
    teoretycznie sa wasze wspólne. Jak nie ma konfliktu, to w zasadzie nie ma
    tez problemu z umówieniem sie, jak tepieniadze sa dzielone.

    pzdr

    Ma Du

  • 7. Data: 2005-06-16 12:34:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    G-Jaro napisał(a):

> [...]
    > na 2 różne (moje i żony) konta jest wystarczający by uznać , że te pieniądze

    Nie wystarczy o ile zrobicie to przed zniesieniem wspólności ustawowej.

> [...]
    > zakupi mieszkanie (ja tam się już nie zamierzam meldować), a ja samochód
    > (rejestrowany tylko na mnie) ? Czy znowu nie staniemy się aby

    Stanicie się współwłaścicielami.

    > 3. Jak załatwić sprawę przekazania żonie dotychczasowego samochodu, tak by
    > mogła go na siebie zarejesrtować, ubezpieczyć itp. ?

    Znieść wspólność majątkową a następnie dokonać działu majątku.

> [...]
    > wystarczy, że po prostu spiszemy ją w 2 egzemplarzach i oboje się podpiszemy

    Umowa o zniesieniu współwłasności - forma aktu notarialnego. Podział
    mąjtku w dowolnej formie chyba że wchodzi w skład majątku nieruchomość.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 8. Data: 2005-06-16 12:37:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    IT napisał(a):

    > Jak chcecie zalatwioc ugodowo, to wszystkie ustalenia sa wazne.

    Nie jestem przekonany. Nie można dzielić się majątkiem wspólnym przed
    zniesieniem współwłasności łącznej - art. 35 krio.

  • 9. Data: 2005-06-16 12:54:06
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    > Nie jestem przekonany. Nie można dzielić się majątkiem wspólnym przed
    > zniesieniem współwłasności łącznej - art. 35 krio.

    No dobrze to jak to będzie w praktyce ?

    Stawiamy sie u notraiusza przy sprzedaży domu. Otrzymujemy jakąś tam kasę i
    zapisujemy, ze kupujący ma przelac na dwa osobne konta w ustalonych
    proporcjach.

    I teoretycznie mamy kase osobno ale to i tak jest nasza wspólna kasa. I
    teraz co ? Znowu notariusz. I ustalamy , że nasz majątek sklada się z taki
    to środków na takich rachunkach i ze znosimy wspólnote majątkową i dzielimy
    sie tymi środkami ? To sie załatwia za jednym posiedzeniem u notariusza "na
    szybko".

    Bo chcielibyśmy to załatwic możliwie najszybciej. I jełsi już to zalatwimy
    to od tego momentu zona moze kupic mieszkanie i przerejstrowac samochód na
    siebie, a ja kupic samochód tylko na siebie ?

    G-Jaro

  • 10. Data: 2005-06-16 13:52:32
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    G-Jaro wrote:
> [...]
    > zalatwimy to od tego momentu zona moze kupic mieszkanie i
    > przerejstrowac samochód na siebie, a ja kupic samochód tylko na

    Najpierw notariusz i zniesienie wspolnoty majatkowej. Od tego trzeba zaczac.

    pzdr

    Ma Du