  • 1. Data: 2013-01-03 06:05:28
    Temat: oszustwo telekomunikacyje - czy podpisana umowa jest wazna?
    Od: a...@y...ca

    Bylam klientka Telekomunikacji Polskiej SA, faktury byly wystawiane na
    moje nazwisko i przysylane na adres posesji, ktorej jestem
    wlascicielem. Mieszkam wraz z mama w podeszlym wieku. Podczas mojej
    nieobecnosci przyjechala agentka innej telekomunikacji i podajac
    falszywe wiadomosci, podszywajac sie pod Telekomunikacje Polska SA
    namowila moja mame do podpisania umowy o zmianie operatora i zawarcia
    umowy o uslugi na okres 26 miesiecy. Na druku umowy jest
    wydrukowane, ze umowa jest pomiedzy mna i ta firma, ale podpisana
    jest tylko przez moja mame. Czy taka umowa jest wazna?

    P.s. (Okres 10 dni uniewaznienia umowy bez podania przyczyn niestety
    juz uplynal)

  • 2. Data: 2013-01-03 06:56:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@y...ca wrote:
> [...]
    > jest tylko przez moja mame. Czy taka umowa jest wazna?
    >
    > P.s. (Okres 10 dni uniewaznienia umowy bez podania przyczyn niestety

    A mama podpisala sie swoim nazwiskiem czy twoim?

  • 3. Data: 2013-01-03 07:19:40
    Od: a...@y...ca

    On 2 Jan, 21:56, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A mama podpisala sie swoim nazwiskiem czy twoim?

    Nosimy to samo, tyllko ze nie pamieta czy podpisala sie imieniem i
    nazwiskiem, czy tylko samym nazwiskiem

  • 4. Data: 2013-01-03 07:29:36
    Od: a...@y...ca

    On 2 Jan, 21:56, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A mama podpisala sie swoim nazwiskiem czy twoim?

    Nosimy to samo, tyllko ze nie pamieta czy podpisala sie imieniem i
    nazwiskiem, czy tylko samym nazwiskiem na oryginale

  • 5. Data: 2013-01-03 07:55:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A mama podpisala sie swoim nazwiskiem czy twoim?

    a to ma znaczenie, czy pytasz w kontekście łatwości udowodnienia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 6. Data: 2013-01-03 08:03:34
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-03 07:55, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > a to ma znaczenie, czy pytasz w kontekście łatwości udowodnienia?

    IMHO, jeśli mama podpisała się "Anita Kowalska" (bez "z up."), to mama
    popełniła (mimowolnie) fałszerstwo i lepiej grzecznie starać się sprawę
    odkręcić nie sięgając wyżej.

    Jeśli mama podpisała się "mama Anity Kowalskiej" (bez "z up.") na umowie
    zawartą z Anitą Kowalską, to Anita pisze poleconym z ZPO do firmy, że
    umowa została zawarta bez jej wiedzy i upoważnienia i jest nieważna. Ew.
    poszukać po sieci, bo takich spraw były setki tysięcy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2013-01-03 08:15:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-03 08:03, maruda pisze:

> [...]
    > umowa została zawarta bez jej wiedzy i upoważnienia i jest nieważna. Ew.
    > poszukać po sieci, bo takich spraw były setki tysięcy.

    Ciekawe zagadnienie jest, jeśli podpisała się "Kowalska" - podrobiła
    podpis, czy nieskutecznie tylko podpisała *się* pod nieswoją umową.

    Gdyby to był weksel, to odpowiedź byłaby prosta, a tak... :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-01-03 12:55:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@y...ca> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wydrukowane, ze umowa jest pomiedzy mna i ta firma, ale podpisana
    > jest tylko przez moja mame. Czy taka umowa jest wazna?

    Oczywiscie, ze nie jest wazna. Nie jest, bo nie zawarlas jej Ty. Teraz
    sytuacja jest taka, ze Ty masz wazna umowe z TP SA i nalezy ich powiadomic
    o tym, ze nie zawieralas umowy z ta firma konkurencyjna.

    Wczesniej poszedlbym z mama razem do najblizszej jednostki Policji )jak
    mama nie moze dojsc, to telefon do Dyzurnego i ktos przyjedzie do miejsca
    zamieszkania) i zlozyl tam zawiadomienie o oszustwie ze strony
    przedstawiciela tej konkurencyjnej firmy. W sytuacji, gdy mama jest w
    podeszlym wieku udowodnienie, ze jej podpis na umowie (nie wazne, czy samym
    nazwiskiem, czy z jakimkolwiek imieniem) jest wynikiem oszustwa, a ona sama
    nie miala zadnego interesu w falszowaniu Twojego podpisu nie wydaje sie
    specjalnie skomplikowane. Z drugiej strony przedstawiciel tamtej firmy ma
    obowiazek wylegitymowania osoby podpisujacej umowe i w tej sytuacji, to on
    równiez poswiadczyl nieprawde sporzadzajac umowe z Toba, a zawierajac ja z
    Twoja mama. Po zlozeniu zawiadomienia poproscie policjanta o wystawienie
    zaswiadczenia o zlozeniu zawiadomienia i kserokopie tego dokumentu - jako
    uwiarygodnienie oswiadczenia - dolacz do pisma do TP SA.

    Nadsylane przez konkurencyjna firme faktury - bo pewnie z nich sie
    dowiedzialas o umowie - odeslij w kserokopii (oryginal jest dla Ciebie) nie
    regulujac. Do pisma dolacz kserokopie tego zaswiadczenia o zlozeniu
    zawiadomienia, oswiadczenie, ze nie jestes strona zawartej przez nich umowy
    i nie masz w stosunku do nich zadnych zobowiazan oraz - KONIECZNIE -
    zadanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych. Bo jak takiego zadania
    nie bedzie, to za kilka lat oni ten wirtualny dlug puszcza w obrót i o ile
    nie zmienia sie przepisy (mówi sie o tym, ale chwilowo nic nei robi), to
    nagle moze sie zrobic problem. Wyznacz im termin do zaprzestania
    przetwarzania i uprzedz, ze z jego uplywem powiadomisz organa scigania o
    bezprawnym ich przetwarzaniu. Nie gwarantuje, ze to zapobiegnie problemom w
    przyszlosci, ale to wszystko, co mozna w chwili obecnej w tej sparwie
    zrobic.

  • 9. Data: 2013-01-03 15:09:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > a to ma znaczenie, czy pytasz w kontekście łatwości udowodnienia?

    pytam w kontekscie sprawy karnej jak wyjdzie, ze ona podpisala sie za kogos.
    Glupio byloby wsadzic mame, a sprawa bedzie z urzedu jak pamietam.

  • 10. Data: 2013-01-03 19:04:15
    Od: Michał <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-03 06:05, a...@y...ca pisze:
> [...]
    > jest tylko przez moja mame. Czy taka umowa jest wazna?
    >
    > P.s. (Okres 10 dni uniewaznienia umowy bez podania przyczyn niestety

    Niech mama złoży na piśmie do tej firmy oświadczenie, że została
    wprowadzona w błąd i jej podpis jest nieważny. (niech powoła się na wadę
    oświadczenia woli - patrz kodeks cywilny).