  • 1. Data: 2012-12-30 11:13:43
    Temat: Zatrzymanie komputera przez prokurature
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    Ile prokuratura może przetrzymywać komputer ( jest dochodzenie) - jakaś
    firma zgłosiła że kolega udostepnia ich materiały, ale to nie jest
    prawdą, bo opracował po swojemu.
    Ile takie coś może trwać? Na komputerze nie znajdą nic nielegalnego, a
    tylko swoje materiały które opracował.
    I czy prokuratura mogła za zarządac wydania komputera ?? Bo mi się
    wydaje że mogli nagrać tylko te materiały o ktorych mowa.
    Kolega prowadzi działalnośc i taka sytuacja go obciąza materialnie bo
    nie zarabia - czy pozniej moze się zwrócic o odszkodowanie za poniesione
    straty z tego tytułu?
    Dziękuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2012-12-30 11:36:09
    Temat: Re: Zatrzymanie komputera przez prokurature
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-30 11:13, Gobzo pisze:
    > Ile prokuratura może przetrzymywać komputer ( jest dochodzenie)

    Ile uzna za stosowne.

    > Kolega prowadzi działalnośc i taka sytuacja go obciąza materialnie bo
    > nie zarabia -

    To kolega jest durniem. Podobnie nie zarabiałby, gdyby mu dysk padł.
    Dokumenty się backupuje lub trzyma "w chmurze" (oczywiście zaszyfrowane).
    Jeśli miał backup, to wypożycza komputer na fakturę, zleca (na fakturę)
    odtworzenie z backupu, a potem, po zakończeniu postępowania i uznaniu go
    za niewinnego występuje o odszkodowanie.

    czy pozniej moze się zwrócic o odszkodowanie za poniesione
    > straty z tego tytułu?

    Zawsze może się zwrócić. Za prośby nie wieszają. :) [No - chyba, że
    poprosiłbym publicznie o ustrzelenie paru łobuzów z pierwszych stron
    gazet...]

    Jeśli wykaże faktyczne straty i ich bezpośredni związek z tymi
    działaniami, a on będzie niewinny, to może nawet coś ugra.

    > Dziękuje za odpowiedz

    Proszę. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2012-12-30 11:53:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > To kolega jest durniem. Podobnie nie zarabiałby, gdyby mu dysk padł.

    Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

  • 4. Data: 2012-12-30 11:57:39
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    > Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

    Dokładnie - bo mogli sam dysk wykręcić
    A czytałem że dochodzenie trwa 2 miesiące.

  • 5. Data: 2012-12-30 12:34:05
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-30 11:53, qwerty pisze:
    > Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

    Niekoniecznie... MAC-adres, ID procesora... odciski palców... chwcj

    Ciekawe, co by zrobili w przypadku komputera odpalanego z CD/pendrive
    Knoppixa, pracującego tylko z chmurą i bez hdd :) - do czego gorąco
    namawiam "zawodowców". :)

    Dawno, dawno temu... gdy kupowałem dla mojej firmy pierwsze PC-ty, a Gł.
    Księgowego bardzo nie lubiłem, [a wtedy (połowa lat '80) każda maszyna
    do pisania musiała mieć zdeponowany w bezpiece "wydruk" wszystkich
    czcionek) zapytałem go jak się zamierza do tego ustosunkować w
    kontekście drukarek igłowych :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2012-12-30 14:56:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-30 12:34, Użytkownik maruda napisał:

> [...]
    >
    > Ciekawe, co by zrobili w przypadku komputera odpalanego z CD/pendrive
    > Knoppixa, pracującego tylko z chmurą i bez hdd :) - do czego gorąco

    Zawodowcy krytyczne dane trzymają "zbackapowane" u siebie a nie
    u kogoś. Chmura do której namawiają firmy zarabiające na tej usłudze
    ma dwie poważne wady, nie wiemy kto i kiedy te dane może przejąć
    a i dostęp do nich jest cokolwiek wolniejszy niż do NASa stojącego
    w miejscy pracy.

    W przypadku wątkotwórcy zwrócił bym, się do instytucji przetrzymującej
    sprzęt o wydanie danych z HD. Jest szansa że się zgodzą.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-12-30 16:05:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gobzo napisał(a) :
    > Ile prokuratura może przetrzymywać komputer ( jest dochodzenie) - jakaś
    > firma zgłosiła że kolega udostepnia ich materiały, ale to nie jest
    > prawdą, bo opracował po swojemu.
    > Ile takie coś może trwać?

    2, 3 lata.

    > Na komputerze nie znajdą nic nielegalnego, a
    > tylko swoje materiały które opracował.

    No i myślisz, że to urzędniczą machinę to interesuje?

    > I czy prokuratura mogła za zarządac wydania komputera ??

    Tak.

> [...]
    > Kolega prowadzi działalnośc i taka sytuacja go obciąza materialnie bo
    > nie zarabia - czy pozniej moze się zwrócic o odszkodowanie za poniesione

    Może. Roman Kluska też zwrócił się o odszkodowanie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 8. Data: 2012-12-30 16:14:03
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    W dniu 2012-12-30 16:05, Zbynek Ltd. pisze:

    > 2, 3 lata.

    Jak jest dochodzenie to podobno nie dłużej niż 2 miesiące, ale mogą
    przedłużyć o miesiąc w razie wątpliwosci, tak gdzies wyczytałem

  • 9. Data: 2012-12-30 16:23:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2012 16:05, Zbynek Ltd. pisze:

    > Może. Roman Kluska też zwrócił się o odszkodowanie.

    Ile mu przyznali? 5 tysięcy?

  • 10. Data: 2012-12-30 16:34:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gobzo wrote:

    > Jak jest dochodzenie to podobno nie dłużej niż 2 miesiące, ale mogą
    > przedłużyć o miesiąc w razie wątpliwosci, tak gdzies wyczytałem

    praktycznie powinno wykonac kopie danych z dysków i oddać sprzęt ale
    przeciez łątwiej jest zatrzymac sprze i trzymac dowolną długośc czasu.