  • 1. Data: 2012-12-30 14:40:52
    Temat: konsekwencje za namalowanie czegoś na jezdni
    Od: grz <g...@g...com>

    Witam,

    Co może grozić osobie za namalowanie czegoś na asfalcie na jezdni? Czy będzie to
    wykroczenie, przestępstwo? Kto i na podstawie jakich paragrafów może nałożyć karę
    albo mandat? Czy to ma jakieś znaczenie czy to będzie droga miejska czy np. krajowa
    (kto inny nimi zarządza).

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2012-12-30 17:38:02
    Temat: Re: konsekwencje za namalowanie czegoś na jezdni
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

    Użytkownik - grz napisał::
> [...]
    albo mandat? Czy to ma jakieś znaczenie czy to będzie droga miejska czy np. krajowa

    Jeśli nasmarował strzałę przeciwną do obowiązującej to bym proponował
    powieszenie idioty.

  • 3. Data: 2012-12-30 18:50:36
    Od: Adam Potrykus <a...@n...spam.please.pl>

    On 12/30/2012 02:40 PM, grz wrote:
> [...]
    albo mandat? Czy to ma jakieś znaczenie czy to będzie droga miejska czy np. krajowa

    Art. 97 KW - Samowolne umieszczanie na drodze znaków, napisów lub
    symboli. 100 zł.
    Conajmniej o jedno zero za mało, biorąc pod uwagę ewentualne
    konsekwencje, wynikające z wprowadzenia w błąd kierującego pojazdem.

    --
    Adam Potrykus

  • 4. Data: 2012-12-30 19:02:56
    Od: grz <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 grudnia 2012 18:50:36 UTC+1 użytkownik Adam Potrykus napisał:
    > Art. 97 KW - Samowolne umieszczanie na drodze znaków, napisów lub symboli. 100 zł.
    >
    > Conajmniej o jedno zero za mało, biorąc pod uwagę ewentualne konsekwencje,
    wynikające z wprowadzenia w błąd kierującego pojazdem.

    Miałem bardziej na myśli napis w stylu "Wesołego Alleluja" albo "Szczęście młodej
    parze" a nie rysowanie znaków wprowadzających w błąd kierowców.

    Z tego co czytam Art. 97 KW to "Kto wykracza przeciwko innym przepisom o
    bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych,podlega karze grzywny do
    3 000 złotych albo karze nagany.", tylko w taryfikatorze mandatów jest pod ten
    artykuł podciągnięte bazgranie po jezdni.

  • 5. Data: 2012-12-30 19:04:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2012 18:50, Adam Potrykus pisze:

> [...]
    > Conajmniej o jedno zero za mało, biorąc pod uwagę ewentualne
    > konsekwencje, wynikające z wprowadzenia w błąd kierującego pojazdem.

    Ukaranie za 97KW nie wyklucza ukarania za np. sprowadzenie zagrożenia w
    ruchu drogowym.

  • 6. Data: 2012-12-30 19:11:53
    Od: Adam Potrykus <a...@n...spam.please.pl>

    On 12/30/2012 07:02 PM, grz wrote:

> [...]
    3 000 złotych albo karze nagany.", tylko w taryfikatorze mandatów jest pod ten
    artykuł podciągnięte bazgranie po jezdni.

    Ale jakie to ma znaczenie, jaki napis popełniłeś?
    Gdy kierowca zacznie koncentrować się na przeczytaniu tych bazgrołów,
    może przeoczyć inne zagrożenie (albo sam spowodować takowe), przez co w
    wyniku umieszczenia takiego napisu, może dojść do kolizji/wypadku.

    --
    Adam Potrykus

  • 7. Data: 2012-12-30 19:20:00
    Od: grz <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 grudnia 2012 19:11:53 UTC+1 użytkownik Adam Potrykus napisał:
    > Ale jakie to ma znaczenie, jaki napis popełniłeś?

    Ja jeszcze żadnego.

    > Gdy kierowca zacznie koncentrować się na przeczytaniu tych bazgrołów, może
    przeoczyć inne zagrożenie (albo sam spowodować takowe), przez co w wyniku
    umieszczenia takiego napisu, może dojść do kolizji/wypadku.

    Zbaczamy z tematu trochę ale nie mogę nie skomentować: idąc tym tropem trzeba by
    zakazać wszelkiego rodzaju reklam przy drogach, billboardów oraz reklam na
    samochodach.

    Dzięki za odpowiedzi. Już chyba wiem to co chciałem.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-12-30 19:49:31
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-30 19:11, Adam Potrykus pisze:

> [...]
    > może przeoczyć inne zagrożenie (albo sam spowodować takowe), przez co w
    > wyniku umieszczenia takiego napisu, może dojść do kolizji/wypadku.

    No paczpan... A gdy kierowca zacznie się koncentrować na billboardach
    przedstawiających zgrabne i nie do końca ubrane panienki reklamujące
    pończochy czy staniki - to co?

    A "BUS" to już wolno wymalować na jezdni? No tak... bo to urzędnik
    zezwolił, to oczywiście jest ponad prawem.

    A widzieliśta może takie fotki, gdzie (chyba w Hameryce) na jezdni
    naklejano obrazki symulujące potężne dziury w nawierzchni (była to
    reklama amortyzatorów) i któryś kierowca próbując to ominąć zjechałby na
    przeciwny pas itd... - to co?

    To już kierowca może być totalnym debilem, koniem dorożkarskim, krową na
    postronku? Pewno tak. Wam to pasuje :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2012-12-30 20:00:08
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

    Użytkownik - maruda napisał::

> [...]
    > przeciwny pas itd... - to co?
    >
    > To już kierowca może być totalnym debilem, koniem dorożkarskim, krową na

    Wytłumacz i uzasadnij przed sądem.

  • 10. Data: 2012-12-30 20:00:58
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

    Użytkownik - grz napisał::

> [...]
    samochodach.

    > Dzięki za odpowiedzi. Już chyba wiem to co chciałem.

    Przy drogach czy na drogach?
    Położysz się i tyle.