eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooszustwo telekomunikacyje - czy podpisana umowa jest wazna? › Re: oszustwo telekomunikacyje - czy podpisana umowa jest wazna?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo telekomunikacyje - czy podpisana umowa jest wazna?
    Date: Thu, 3 Jan 2013 12:55:13 +0100

    Uzytkownik <a...@y...ca> napisal w wiadomosci
    news:ca3a45db-0cee-4191-a141-507f4a8fb5da@p7g2000pbz
    .googlegroups.com...
    > Bylam klientka Telekomunikacji Polskiej SA, faktury byly wystawiane na
    > moje nazwisko i przysylane na adres posesji, ktorej jestem
    > wlascicielem. Mieszkam wraz z mama w podeszlym wieku. Podczas mojej
    > nieobecnosci przyjechala agentka innej telekomunikacji i podajac
    > falszywe wiadomosci, podszywajac sie pod Telekomunikacje Polska SA
    > namowila moja mame do podpisania umowy o zmianie operatora i zawarcia
    > umowy o uslugi na okres 26 miesiecy. Na druku umowy jest
    > wydrukowane, ze umowa jest pomiedzy mna i ta firma, ale podpisana
    > jest tylko przez moja mame. Czy taka umowa jest wazna?

    Oczywiscie, ze nie jest wazna. Nie jest, bo nie zawarlas jej Ty. Teraz
    sytuacja jest taka, ze Ty masz wazna umowe z TP SA i nalezy ich powiadomic
    o tym, ze nie zawieralas umowy z ta firma konkurencyjna.

    Wczesniej poszedlbym z mama razem do najblizszej jednostki Policji )jak
    mama nie moze dojsc, to telefon do Dyzurnego i ktos przyjedzie do miejsca
    zamieszkania) i zlozyl tam zawiadomienie o oszustwie ze strony
    przedstawiciela tej konkurencyjnej firmy. W sytuacji, gdy mama jest w
    podeszlym wieku udowodnienie, ze jej podpis na umowie (nie wazne, czy samym
    nazwiskiem, czy z jakimkolwiek imieniem) jest wynikiem oszustwa, a ona sama
    nie miala zadnego interesu w falszowaniu Twojego podpisu nie wydaje sie
    specjalnie skomplikowane. Z drugiej strony przedstawiciel tamtej firmy ma
    obowiazek wylegitymowania osoby podpisujacej umowe i w tej sytuacji, to on
    równiez poswiadczyl nieprawde sporzadzajac umowe z Toba, a zawierajac ja z
    Twoja mama. Po zlozeniu zawiadomienia poproscie policjanta o wystawienie
    zaswiadczenia o zlozeniu zawiadomienia i kserokopie tego dokumentu - jako
    uwiarygodnienie oswiadczenia - dolacz do pisma do TP SA.

    Nadsylane przez konkurencyjna firme faktury - bo pewnie z nich sie
    dowiedzialas o umowie - odeslij w kserokopii (oryginal jest dla Ciebie) nie
    regulujac. Do pisma dolacz kserokopie tego zaswiadczenia o zlozeniu
    zawiadomienia, oswiadczenie, ze nie jestes strona zawartej przez nich umowy
    i nie masz w stosunku do nich zadnych zobowiazan oraz - KONIECZNIE -
    zadanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych. Bo jak takiego zadania
    nie bedzie, to za kilka lat oni ten wirtualny dlug puszcza w obrót i o ile
    nie zmienia sie przepisy (mówi sie o tym, ale chwilowo nic nei robi), to
    nagle moze sie zrobic problem. Wyznacz im termin do zaprzestania
    przetwarzania i uprzedz, ze z jego uplywem powiadomisz organa scigania o
    bezprawnym ich przetwarzaniu. Nie gwarantuje, ze to zapobiegnie problemom w
    przyszlosci, ale to wszystko, co mozna w chwili obecnej w tej sparwie
    zrobic.