  • 1. Data: 2012-12-29 12:40:43
    Temat: Pełnomocnictwo
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Cześć
    Play wymaga ode mnie aby pełnomocnictwo dla syna było złożone w formie
    poświadczonej notarialnie.
    Mają do tego prawo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 2. Data: 2012-12-29 12:56:28
    Temat: Re: Pełnomocnictwo
    Od: <9...@9...125628.invalid> (Tom N)

    Budzik w

    > Play wymaga ode mnie aby pełnomocnictwo dla syna było złożone w formie
    > poświadczonej notarialnie.

    No i?

    > Mają do tego prawo?

    Mają, a Ty nie masz obowiązku...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2012-12-29 14:38:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Cześć
    > Play wymaga ode mnie aby pełnomocnictwo dla syna było złożone w formie
    > poświadczonej notarialnie.
    > Mają do tego prawo?

    inaczej: wolno im, bo nic im tego nie zakazuje.

  • 4. Data: 2012-12-29 20:21:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > inaczej: wolno im, bo nic im tego nie zakazuje.

    Miałem nadzieję, że jest gdzieś zapisany w prawie sposób ustanawiania
    pełnomocnictw i jest jakaśdefaultowa ułatwiona procedura dla najbliższej
    rodziny.

  • 5. Data: 2012-12-29 20:21:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tom N <9...@9...125628.invalid> ...

    > No i?

    No i wydało mi sięto niepotrzebnym komplikowaniem spraw...

    > Mają, a Ty nie masz obowiązku...

    Ale jak chce to pełnomocnictwo jednak ustanowić, to muszę spełnić ich
    wymogi?

  • 6. Data: 2012-12-29 20:31:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-29 20:21, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tom N <9...@9...125628.invalid> ...

    > No i wydało mi sięto niepotrzebnym komplikowaniem spraw...

    > Ale jak chce to pełnomocnictwo jednak ustanowić, to muszę spełnić ich
    > wymogi?

    Przecież żądanie takie jest zrozumiałe. Gdybyś na przykład miał komuś
    1000zl do wypłaty, a przyszedłby jakiś "Ziutek" z nabazgranym na kartce
    pełnomocnictwem do odbioru, to wypłaciłbyś?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-12-29 22:04:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    >>
    > Miałem nadzieję, że jest gdzieś zapisany w prawie sposób ustanawiania
    > pełnomocnictw i jest jakaśdefaultowa ułatwiona procedura dla najbliższej

    jest
    ale nic im nie zrobisz jak nie beda chcieli takowego uznac.
    jakby to jeszcze byl urzad to moze bys cos ugral.

  • 8. Data: 2012-12-29 23:58:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Dec 2012, Liwiusz wrote:

    > Przecież żądanie takie jest zrozumiałe.

    IMVHO, nieco rozciągnągnęliście założenia, które nie zostały napisane.
    Mam na myśli również Toma :)
    Na praktycznie 100% oceniam, że takie właśnie założenie poczynił Budzik
    rozpoczynając wątek, ale tego NIE NAPISAŁ :D

    > Gdybyś na przykład miał komuś 1000zl
    > do wypłaty, a przyszedłby jakiś "Ziutek" z nabazgranym na kartce
    > pełnomocnictwem do odbioru, to wypłaciłbyś?

    Podważasz wtedy wiarygodność pełnomocnictwa, ale to NIE JEST to samo
    co żądanie pełnomocnictwa w określonej formie.
    Jak "Ziutek" najpierw przyjdzie z tym kimś komu udziela pełnomocnictwa,
    i osobiście podpisze takie pełnomocnictwo, nie widzę podstaw do
    jego nieuznania.

    Budzik nie napisał, że ma zamiar "niefatygowania syna" celem
    złożenia pełnomocnictwa, a jedynie nie widzi mu się wersja żądania
    formy notarialnej.
    IMVHO, z art.95 wprost wynika bezprawność odmowy uznania innej formy.
    Pisemnej mogą żądać, notarialnej nie.
    A to że pisemna nie oznacza "dostarczenia papierka podpisanego jakoby
    przez mocodawcę" to inna sprawa, jak na początku :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-12-30 01:32:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Na praktycznie 100% oceniam, że takie właśnie założenie poczynił Budzik
    > rozpoczynając wątek, ale tego NIE NAPISAŁ :D

    sprawa zaczęła się od błahostki.
    Chodziło o wymianę karty SIM bo nowy telefon obsługuje mniejsze simy.
    Hasło do konta oraz wszelkie dane były znane.

    Paniusia odmówiła, bo ona dowód osobisty potrzebuje.

    A skoro już byliśmy razem w punkcie, postanowiłem na przyszłośc ustanowić
    pełnomocnika.

> [...]
    > Jak "Ziutek" najpierw przyjdzie z tym kimś komu udziela pełnomocnictwa,
    > i osobiście podpisze takie pełnomocnictwo, nie widzę podstaw do

    Gdyby to była taka sprawa, zrozumiałbym, ale w przypadku wymiany karty
    wydawałoby się, że nawet taki świstek powinien wystarczyć.
    Zwłaszcza, że przychodzę z:
    - starym telefonem
    - starą kartą
    - nowym telefonem i nowo podpisanym aneksem.
    Podejrzewanie oszustwa w tej sytuacji byłoby mocno naciągane.

> [...]
    > A to że pisemna nie oznacza "dostarczenia papierka podpisanego jakoby
    > przez mocodawcę" to inna sprawa, jak na początku :D

    Czyli rozumiem, że w wersji na upartego powinni uznać zwykły dokument w
    przypadku naszej wspólnej obecności? (sorry, że parafrazuję, ale wiesz
    Gotfryd, rozumienia Twoich postów nigdy nie jestem w 100% pewny :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 9. Data: 2012-12-30 01:32:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Przecież żądanie takie jest zrozumiałe. Gdybyś na przykład miał komuś
    > 1000zl do wypłaty, a przyszedłby jakiś "Ziutek" z nabazgranym na kartce
    > pełnomocnictwem do odbioru, to wypłaciłbyś?

    Liwiusz, dlaczego naciągasz to co napisałem?
    Przychodzę do punktu z właścicielem telefonu, obaj mamy dowody, on chce
    ustanowić pełnomocnika. I tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."