1. Data: 2013-01-03 10:25:26
Temat:Wypowiedzenie umowy w Dialogu. Na firmę.
Od:Marian Paździoch <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

posiadam internet w firmie Dialog. Umowa podpisana jest przezemnie jako OF
prowadząca DG. Firma ta stosuje w umowach zapisy o miesięcznym terminie
wypowiedzenia, a w przypadku niezachowania tego terminu następuje
automatyczne przedłużenie umowy na następne 24 miesiące. Rozumiem, że nie
chroni mnie rejestr klauzul niedozwolonych w tym przypadku. Ale czy jeżeli
umowa kończy się pod koniec stycznia (ale za mniej niż miesiąc) to
faktycznie nie mogę jej już wypowiedzieć bez naliczania kar? Jeszcze jestem
w stanie zrozumieć automatyczne przedłużenie (ale z wielkim trudem, bo to
czyste cwaniactwo) jeśli nie wypowiem do terminu zakończenia umowy. Ale
żebym musiał koniecznie miesiąc przed tym terminem to wydaje mi się
niesprawiedliwe. Wg. mnie powiniem mieć możliwość wypowiedzenia nawet dzień
przed zakończeniem umowy, ale ze skutkiem na miesiąc w przód. Czy mylę się
ja czy Dialog?

Pzdr.
M.

2. Data: 2013-01-03 11:33:06
Temat:Re: Wypowiedzenie umowy w Dialogu. Na firmę.
Od:Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Firma ta stosuje w umowach zapisy o miesięcznym
> terminie wypowiedzenia, a w przypadku niezachowania tego terminu
> następuje automatyczne przedłużenie umowy na następne 24 miesiące.

No nie żartuj, że przedłużają umowę o 24 miesiące. Przytocz odpowiedni
fragment z tej umowy.

--
Krzysztof

3. Data: 2013-01-03 13:54:46
Od:Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2013-01-03 09:25:26 +0000, Marian Paździoch <n...@n...pl> said:

> Witam,
>
> posiadam

Nie. Masz.

> Firma ta stosuje w umowach zapisy o miesięcznym terminie wypowiedzenia,
> a w przypadku niezachowania tego terminu następuje automatyczne
> przedłużenie umowy na następne 24 miesiące.

I dwa lata temu odpowiadały ci te warunki, więc podpisałeś umowę.

> Ale czy jeżeli umowa kończy się pod koniec stycznia () to faktycznie
> nie mogę jej już wypowiedzieć bez naliczania kar?

Masz treść umowy, to ją przeczytaj - tam jest napisane co, kiedy i komu.

> Jeszcze jestem w stanie zrozumieć automatyczne przedłużenie (ale z
> wielkim trudem, bo to czyste cwaniactwo)

Ale zaakceptowałeś to, skoro podpisałeś umowę - więc to bez znaczenia
co o tym myślisz.

> Ale żebym musiał koniecznie miesiąc przed tym terminem to wydaje mi się
> niesprawiedliwe.

A co czułeś, gdy o tym czytałeś i podpisywałeś umowę? Że to sprawiedliwe?

> Wg. mnie powiniem mieć możliwość wypowiedzenia nawet dzień przed
> zakończeniem umowy

To nie podpisuj umów, które nie mają takiego warunku.

> Czy mylę się ja czy Dialog?

A co jest w umowie?
Bo ona jest wiążąca...

--
Bydlę

4. Data: 2013-01-03 15:26:46
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Marian Paździoch wrote:
> [...]
> powiniem mieć możliwość wypowiedzenia nawet dzień przed zakończeniem
> umowy, ale ze skutkiem na miesiąc w przód. Czy mylę się ja czy Dialog?

nie miesiecznym terminie wypowiedzenia tylko miesiecznym okresie
wypowiedzenia.

Jak wypowiesz umowe do konca stycznia to bedziesz mial i bedziesz placil
do konca lutego.