  • 1. Data: 2013-01-03 10:25:26
    Temat: Wypowiedzenie umowy w Dialogu. Na firmę.
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,

    posiadam internet w firmie Dialog. Umowa podpisana jest przezemnie jako OF
    prowadząca DG. Firma ta stosuje w umowach zapisy o miesięcznym terminie
    wypowiedzenia, a w przypadku niezachowania tego terminu następuje
    automatyczne przedłużenie umowy na następne 24 miesiące. Rozumiem, że nie
    chroni mnie rejestr klauzul niedozwolonych w tym przypadku. Ale czy jeżeli
    umowa kończy się pod koniec stycznia (ale za mniej niż miesiąc) to
    faktycznie nie mogę jej już wypowiedzieć bez naliczania kar? Jeszcze jestem
    w stanie zrozumieć automatyczne przedłużenie (ale z wielkim trudem, bo to
    czyste cwaniactwo) jeśli nie wypowiem do terminu zakończenia umowy. Ale
    żebym musiał koniecznie miesiąc przed tym terminem to wydaje mi się
    niesprawiedliwe. Wg. mnie powiniem mieć możliwość wypowiedzenia nawet dzień
    przed zakończeniem umowy, ale ze skutkiem na miesiąc w przód. Czy mylę się
    ja czy Dialog?

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2013-01-03 11:33:06
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy w Dialogu. Na firmę.
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Firma ta stosuje w umowach zapisy o miesięcznym
    > terminie wypowiedzenia, a w przypadku niezachowania tego terminu
    > następuje automatyczne przedłużenie umowy na następne 24 miesiące.

    No nie żartuj, że przedłużają umowę o 24 miesiące. Przytocz odpowiedni
    fragment z tej umowy.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-01-03 13:54:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-03 09:25:26 +0000, Marian Paździoch <n...@n...pl> said:

    > Witam,
    >
    > posiadam

    Nie. Masz.

    > Firma ta stosuje w umowach zapisy o miesięcznym terminie wypowiedzenia,
    > a w przypadku niezachowania tego terminu następuje automatyczne
    > przedłużenie umowy na następne 24 miesiące.

    I dwa lata temu odpowiadały ci te warunki, więc podpisałeś umowę.

    > Ale czy jeżeli umowa kończy się pod koniec stycznia () to faktycznie
    > nie mogę jej już wypowiedzieć bez naliczania kar?

    Masz treść umowy, to ją przeczytaj - tam jest napisane co, kiedy i komu.

    > Jeszcze jestem w stanie zrozumieć automatyczne przedłużenie (ale z
    > wielkim trudem, bo to czyste cwaniactwo)

    Ale zaakceptowałeś to, skoro podpisałeś umowę - więc to bez znaczenia
    co o tym myślisz.

    > Ale żebym musiał koniecznie miesiąc przed tym terminem to wydaje mi się
    > niesprawiedliwe.

    A co czułeś, gdy o tym czytałeś i podpisywałeś umowę? Że to sprawiedliwe?

    > Wg. mnie powiniem mieć możliwość wypowiedzenia nawet dzień przed
    > zakończeniem umowy

    To nie podpisuj umów, które nie mają takiego warunku.

    > Czy mylę się ja czy Dialog?

    A co jest w umowie?
    Bo ona jest wiążąca...

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2013-01-03 15:26:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marian Paździoch wrote:
> [...]
    > powiniem mieć możliwość wypowiedzenia nawet dzień przed zakończeniem
    > umowy, ale ze skutkiem na miesiąc w przód. Czy mylę się ja czy Dialog?

    nie miesiecznym terminie wypowiedzenia tylko miesiecznym okresie
    wypowiedzenia.

    Jak wypowiesz umowe do konca stycznia to bedziesz mial i bedziesz placil
    do konca lutego.