  • 11. Data: 2012-01-20 13:42:20
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jan 2012, SQLwiel wrote:

    > Doprawdy?
    > Coś mi się wydaje, że jezdnia też, do połowy szerokości.

    Tego chyba nie przywrócili.
    Kiedyś było, później było pół roku normalności, takiej znaczy
    jak większości cywilizowanych krajów poza tymi mającymi coś
    wspólnego z prawem pruskim, a później posłowie przywrócili
    obowiązek, ale już chyba tylko wobec chodników.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-01-20 13:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jan 2012, qwerty wrote:

    > Skoro to nie jego chodnik to niby czemu ma odśnieżać czyjąś (miasta)
    > własność?

    Bo to jest tak.
    Najpierw państwo mówi: "jesteśmi ci potrzebni, żeby zorganizować
    drogi, szkoły i inne takie, więc masz płacić podatki".

    A później państwo mówi: "zorganizowaliśmy obowiązek sprzątania,
    więc teraz płać podatki żebyśmy mogli pilnować żebyś *TY*
    sprzątał" :P

    Gwoli ścisłości - AFAIK to nie polski wynalazek, Polakowi by
    się chyba nie mieściło w głowie że takie coś da się wyegzekwować,
    nawet jakby poseł albo inny senator wpadł na pomysł że *on*
    będzie sprzątał i da przykład :>
    Ale pod zaborami stopniowo się dało ;)

    > W Białymstoku nie odśnieżają chodników przylegających do budynków
    > miasta. ;)

    Ale to inny zabór był ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-01-20 13:50:11
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    qwerty wrote:

    > Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup

    > Skoro to nie jego chodnik to niby czemu ma odśnieżać czyjąś (miasta)
    > własność? W Białymstoku nie odśnieżają chodników przylegających do
    > budynków miasta. ;) Czemu on ma być inny?

    Można się wyłgać, jeśli między nieruchomością a chodnikiem jest
    "państwowy" pas zieleni. Trawniczek, itp.

    Wtedy chodnik nie przylega bezpośrednio do nieruchomości.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2012-01-20 13:52:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 20 Jan 2012 13:50:11 +0000, Massai wrote:

    > Można się wyłgać, jeśli między nieruchomością a chodnikiem jest
    > "państwowy" pas zieleni. Trawniczek, itp.

    Albo jeśli parkowanie na tym chodniku jest płatne.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 15. Data: 2012-01-20 13:57:10
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-20 13:53, qwerty pisze:
    > Użytkownik "PesTYcyD" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Załóżmy, że nie odśnieży. Dostanie 100 zł mandat. Po tygodniu znów nie
    > będzie odśnieżone to dostanie kolejny mandat? Przecież jeżeli nie
    > odśnieżył to jest jedno wykroczenie. ZTCW nie można karać za to samo
    > kilka razy.

    Really? Chyba miałeś dziś upojne sny i stąd ten optymizm :)

    N.

  • 16. Data: 2012-01-20 14:17:28
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-20 13:28, SQLwiel pisze:

    > Doprawdy?
    > Coś mi się wydaje, że jezdnia też, do połowy szerokości. Może nie
    > wszędzie...

    I co jeszcze? Może parking przed urzędem miasta? ;-)

    N.

  • 17. Data: 2012-01-20 14:32:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2012 15:17, Nixe pisze:

    > I co jeszcze? Może parking przed urzędem miasta? ;-)

    Przestaniesz im podpowiadać?!

  • 18. Data: 2012-01-20 17:51:26
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Gwoli ścisłości - AFAIK to nie polski wynalazek, Polakowi by
    > się chyba nie mieściło w głowie że takie coś da się wyegzekwować,

    Chodzi o to, że gminy zabrały nieruchomościom chodniki i je skomunalizowały.
    Ale robić przy nich nie chcą.

    Swoją drogą, wlaściciele powinni odpowiadać nie tylko za śnieg i lód,
    zwłaszcza, że to sprawa natury i niejako siły wyższej, ale głównie za
    czystość. Za te wszystkie psie gówna i resztki po kebabie.
    W Nowym Jorku, za śmietnik i brud koło posesji (i do jarda na szosie) od
    razu jest mandat, 2 stówy. A za drugi raz 5.

    moon