  • 1. Data: 2006-08-21 17:48:19
    Temat: odpowiedzialność za szkody a zakup mieszkania
    Od: marg <m...@m...pl>

    Witam
    Mam sąsiadkę, która zakupiła mieszkanie ok 2,5 roku temu. Wyremontowała
    je, ale remont ograniczał się jedynie do wymiany glazury na inną.
    Hydraulika w jej mieszkaniu pozostawia wiele do życzenia - ciągły ryk
    wody przenoszący się na płyty stropowe i grzejniki, drgania rur wod-kan,
    pękające u nas wężyki. Owa pani twierdzi, że ona nie odpowiada za
    powstałe szkody i ogólną uciążliwość instalacji, ponieważ to nie ona ją
    robiła (tzn nie ona zleciła jej wykonanie) wobec czego nie ponosi żadnej
    odpowiedzialności i nie zamierza nic z tym zrobić. Dodam, że kuchnia z
    ową skopaną hydrauliką została przeniesiona przez poprzedniego
    właściciela z pierwotnej kuchni do innego pomieszczenia.
    Mam więc pytanie - czy owa pani ma rację i co ja mogę zrobić, żeby ten
    horror w końcu się skończył.
    Dzięki za pomoc
    Marg
    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<

  • 2. Data: 2006-08-22 07:45:13
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Mam więc pytanie - czy owa pani ma rację i co ja mogę zrobić, żeby ten
    > horror w końcu się skończył.

    Na ile się znam na hydraulice to:

    1) Możecie mieć zbyt duże ciśnienie wody - potrzebny jest reduktor na pionie
    / przyłączu (a jeszcze lepiej, choć drożej indywidualne dla lokali na
    wodomierzach) - wówczas to zdecydowanie "nie jej wina"
    2) W jej kuchni są zainstalowane tandetne, chińskie baterie z kibelmarketu
    za 50 PLN.

    Przypadek wpływu złego wykonania instalacji na jej "granie" jest nieczęsty