  • 1. Data: 2006-08-21 12:54:07
    Temat: Czy podejrzany moze odmowic skladania zeznan?
    Od: "RA2" <r...@O...PL>

    Chodzi o przesluchanie na policji i w sądzie.
    Czy moze odmowic podpisania sie pod tym ze odmowil skladania zeznan?

  • 2. Data: 2006-08-21 13:13:03
    Temat: Re: Czy podejrzany moze odmowic skladania zeznan?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    RA2 napisał(a):
    > Chodzi o przesluchanie na policji i w sądzie.
    > Czy moze odmowic podpisania sie pod tym ze odmowil skladania zeznan?

    i co będzie z tego miał?

    KG

  • 3. Data: 2006-08-21 13:39:51
    Od: stern <s...@0...pl>

    kam napisał(a):

    > i co będzie z tego miał?

    no jak to co?
    to samo co wtedy jak listów nie będzie odbierał ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 4. Data: 2006-08-21 16:30:54
    Od: "..i.." <s...@j...hjfh>

    > i co będzie z tego miał?

    szacunek w wiezieniu ? inaczej moze byc kiepsko w czasie odbywania kary,
    jesli okaze sie, ze kogos sprzedal.

  • 5. Data: 2006-08-21 16:55:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ..i.. napisał(a):

    > szacunek w wiezieniu ?

    z odmowy podpisania tego, że odmawia składania wyjaśnień?

    KG

  • 6. Data: 2006-08-21 17:44:17
    Od: "RA2" <r...@O...PL>

    dzieki wszystkim za odpowiedź naprawde cholernie zescie mi pomogli...

  • 7. Data: 2006-08-21 18:25:10
    Od: "AnKa" <t...@m...net.pl>

    Odmowa składania wyjaśnień jest elementem prawa do obrony, dlatego
    nie są potrzebne żadne obawy przy podpisaniu oświadczenia o odmowie.

    Podpis jest konieczny tylko na policji. Nie ma wprawdzie możliwości,
    by zmusić podejrzanego do podpisania. Prawdopodobnie policjancji
    wpisza wtedy adnotację, iż podejrzany wzbraniał się przed podpisem.
    Choć to - wg mnie - nie będzie działało na korzyść podejrzanego.
    Natomiast sama odmowa złożenia wyjaśnień NIE POWINNA być podstawą
    do gorszego go traktowania.

    W sądzie oswiadczenie o odmowie jest składane wyłącznie ustnie i
    jest wpisywane do protokołu, który podpisuje tylko sędzia i
    protokolant. Podpis oskarżonego nie jest wówczas wymagany. Podrawiam.

  • 8. Data: 2006-08-21 18:30:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RA2" <r...@O...PL> napisał w wiadomości

    1) Podejrzany nie składa zeznań, tylko wyjaśnienia.

    2) Podejrzany może odmówić składania wyjaśnień. Jeśli odmówi podpisania tego
    protokołu, to policjant po prostu napisze, że odmówił i po ptakach. co prawda
    sąd i prokurator się wówczas wkurzają, bo dopatrują się po prostu utrudniania
    postępowania i bywa, że choćby podświadomie bardziej ostro delikwenta traktują.
    Ale nie ma siły ludzkiej która podejrzanego do tego może zmusić.

    W kodeksie jest to mniej więcej tak napisane, że protokół ma być podpisany, a
    brak jakiegoś podpisu wymaga omówienia.

  • 9. Data: 2006-08-21 19:39:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ale nie ma siły ludzkiej która podejrzanego do tego może zmusić.

    E, tam. No chyba że masz na myśli wyłącznie środki legalne.