  • 1. Data: 2013-02-13 21:42:08
    Temat: odpowiedzialnosc za materialy w serwisie
    Od: drozdziak <d...@g...com>

    Szanowni
    Chcialbym zrobic serwis w ktorym uzytkownicy beda oferowali innym
    uzytkownikom materialy (pliki tekstowe, multimedialne etc), takze za
    odplatnoscia.
    Jesli bedzie to za odplatnoscia to wtedy platnosc bedzie wplywala na
    moje konto (system bedzie to zliczal i udostepnial pliki temu co
    zaplacil) i raz w miesiacu wyplacal sprzedajacym kase pomniejszona o
    moja prowizje.

    To co mnie martwi to to czy jesli platnosc bedzie wplywala na moje
    konto to czy ewentualnie osoba trzecia bedzie mogla wobec mnie wnosic
    jakies roszczenia, np z tytulu naruszenia praw autorskich w
    materialach oferowanych przez sprzedajacego etc

    Chcialbym aby wszystko bylo zgodne z prawem, ale wiadomo, ze coś moze
    nie wyjsc bo to nie ja umieszczam te materialy.
    Jest się czym martwic?

    Z góry dziekuję i pozdrawiam
    drozdziak

  • 2. Data: 2013-02-13 22:12:03
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za materialy w serwisie
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "drozdziak" <d...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Chcialbym aby wszystko bylo zgodne z prawem, ale wiadomo, ze coś moze
    > nie wyjsc bo to nie ja umieszczam te materialy.

    to zalezy czy martwi cie ewentualna ekstradycja do stanow czy nie... ;)

  • 3. Data: 2013-02-13 22:27:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-13 21:42, Użytkownik drozdziak napisał:
> [...]
    >
    > Chcialbym aby wszystko bylo zgodne z prawem, ale wiadomo, ze coś moze
    > nie wyjsc bo to nie ja umieszczam te materialy.

    Tak.
    Pobierasz "prowizje" co oznacza że spokojnie będzie można
    ci dowalić za paserstwo.
    Ale zawsze miło poczytać jak złodziej czy paser chce robić
    przestępstwa zgodnie z prawem. :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-02-13 23:09:24
    Od: drozdziak <d...@g...com>

    W dniu środa, 13 lutego 2013 22:27:42 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    > ci dowalić za paserstwo.
    >
    > Ale zawsze miło poczytać jak złodziej czy paser chce robić

    No dobra leze i kwicze :)

    Tylko nie do konca rozumiem, czy to na powaznie czy nie
    Ja chce pobierac prowizje za prowadzenie i promocje serwisu
    Oczywiscie, chce zeby regulamin zobowiazywal sprzedajacych do publikacji tylko
    wlasnych, autorskich rzeczy.

    nie zakladam nawet swiadomego, celowego dzialania, chociaz oczywiscie nigdy nic nie
    wiadomo

    To jak sie zabezpieczyc przed tym, ze jakis ktos zrobi cos na co wpadl ktos inny?
    Da sie w ogole?

  • 5. Data: 2013-02-13 23:12:59
    Od: drozdziak <d...@g...com>

    W dniu środa, 13 lutego 2013 22:12:03 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:
    > "drozdziak" wrote in message

    .googlegroups.com...

    > to zalezy czy martwi cie ewentualna ekstradycja do stanow czy nie... ;)

    nie lapie tego..

  • 6. Data: 2013-02-13 23:27:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-13 23:09, Użytkownik drozdziak napisał:

    > No dobra leze i kwicze :)
    >
    > Tylko nie do konca rozumiem, czy to na powaznie czy nie
    > Ja chce pobierac prowizje za prowadzenie i promocje serwisu

    Za prowadzenie czyli za paserstwo.
    A dokładnie pośredniczenie i zarabianie na handlu nielegalnymi
    plikami. Specjalnie nie wycinałem tego co sam napisałeś w pierwszym
    poście.

    > Oczywiscie, chce zeby regulamin zobowiazywal sprzedajacych do publikacji tylko
    wlasnych, autorskich rzeczy.

    Jak paser skupujący kradziony towar w domu wywiesi na drzwiach
    odpowiedni regulamin to myślisz że policja go już nie ruszy ?

    > nie zakladam nawet swiadomego, celowego dzialania, chociaz oczywiscie nigdy nic nie
    wiadomo

    Jesteś taki głupi czy tylko takiego chcesz udawać ?
    Sprzedaż własnych produkcji każdy poprowadzi sam, przez alledrogo
    czy innego ebaya, do ciebie trafią tylko złodzieje.

    > To jak sie zabezpieczyc przed tym, ze jakis ktos zrobi cos na co wpadl ktos inny?
    > Da sie w ogole?

    Przed czym zabezpieczyć ? przed policją nie da się, przed prawnikami
    dużych firm fonograficznych, softwarowych czy filmowych też się
    nie da.

    Możesz wprawdzie zrobić konkurencję Allegro tylko kto ci tam
    zrobi frekwencję ? Konkurencji Chomikowi też nie zrobisz,
    no chyba ze serwery postawisz w jeszcze cieplejszym kraju.
    Ale patrząc na regulamin będziesz pośrednikiem więc naprawdę
    ciężko będzie znaleźć taki raj gdzie cię ekstradycja nie
    dopadnie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-02-14 00:25:36
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Feb 13, 11:27 pm, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Przed czym zabezpieczyć ? przed policją nie da się, przed prawnikami
    > dużych firm fonograficznych, softwarowych czy filmowych też się
    > nie da.

    Powiem krótko: to bardzo NIESPRAWIEDLIWY system.

    To tylko eufemizm, ta cała ACTA i "walka z piractwem" to BANDYCKI
    system!

    Wielcy tacy jak M$ KRADNĄ całe projekty (jak kiedyś Netscape) a potem
    mając ARMIĘ prawników PATENTUJĄ jako swoje.

    TU jest PROBLEM!

    To nie żadna "ochrona praw twórców" - to OCHRONA ŁUPIEŻCÓW!

    Taki indywidualny twórca co spłodził coś w zaciszu domowym nie ma ani
    wiedzy prawniczej, ani pieniędzy żeby cokolwiek opatentować.
    Jakaś potworna korporacja natomiast WCIĄGNIE JEDNĄ DZIURKĄ tego TWÓRCĘ
    i jego DZIEŁO - a tego pierwszego wypluje i zgniecie jak robaka.

    Tak więc GRATULUJĘ DOBREGO SAMOPOCZUCIA!

    Ja poproszę o AZYL POLITYCZNY NA BIAŁORUSI, lub w Rosji! Tak, na
    serwerach rosyjskich MASZ WSZYSTKO: WSZELKIE ZAKAZANE TREŚCI!
    A ROSJA MA W DUPIE co USA i UNIA za kolejne ACTA wymyślą!
    "Rosja bez Unii Europejskiej sobie spokojnie poradzi, Unia bez Rosji
    NIE MA SZANS" - to słowa Putina z ostatniej kampanii wyboczej w Rosji.
    Prawda więc jest taka, że WIELCY PRZYWÓDCY UE SIEDZĄ CICHO ŻEBY NIE
    DRAŻNIĆ PUTINA - bo ten im jeszcze cenę GAZU podniesie!

    Jeżeli nawet Rosja stoi za "katastrofą Smoleńską" to ci WIELCY
    PRZYWÓDCY EUROPEJSCY zrobią wszystko żeby prawda NIE WYSZŁA NA JAW!
    Ponieważ WTEDY museliby się OFICJALNIE POKŁÓCIĆ Z PUTINEM, zrezygnować
    z rosyjskiego gazu i wytłumaczyć swoim społeczeństwom KONIECZNOŚĆ
    PODWYŻEK W IMIĘ HONORU POLSKI.

    To ostatnie to tak do zastanowienia "dyplomatom" z PiS-u...

  • 8. Data: 2013-02-14 04:01:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    drozdziak wrote:

    .googlegroups.com...

    > nie lapie tego..

    amerykanskie prawo jest inne, wiec jak sie okaze, ze ktos ze stanow cos
    sobie wrzucil na twoj serwis, ktos ze stanow to pobral, to usa zarzada
    twojej ekstradycji zeby cie osądzić.
    Tam sie wyroki sumują, wiec grozi ci jakies 157 lat wiezienia minimum

    googlaj megauploads i kim dotcom vel shwartz

  • 9. Data: 2013-02-14 09:39:01
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu środa, 13 lutego 2013 23:27:10 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Za prowadzenie czyli za paserstwo.
    > A dokładnie pośredniczenie i zarabianie na handlu nielegalnymi
    > plikami. Specjalnie nie wycinałem tego co sam napisałeś w pierwszym
    > poście.

    Jasne, a jeśli sprzedam kradziony telefon na Allegro, to Allegro też beknie za owo
    paserstwo? ;-)

    Zasady odpowiedzialności przy tego rodzaju działalności reguluje art. 14-15 ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    W dużym skrócie reguły gry wyglądają tak:

    - usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane pochodzące od
    usługobiorców, jeśli nie wie o ich bezprawności, a uzyskawszy wiedzę -- uniemożliwił
    dostęp do tych danych,
    - uzyskać wiedzę powinien albo na podstawie informacji (art. 14 ust. 1 UoŚUDE), albo
    moderacji,
    - przy czym moderacja nie jest obowiązkowa (nie ma takiego wymogu),
    - ale jeśli usługodawca moderuje dane, to *musi wiedzieć* (nie może powiedzieć
    "wprawdzie moderuję, ale nie zauważyłem tego").

    Oczywiście nie oznacza to, że z założenia można powiedzieć "ja nic nie wiem" -- wymóg
    zakazu dostarczania bezprawnych danych wynika z tej samej ustawy.

    --
    Olgierd
    niedrogie porady prawne przez internet http://legeartis.org.pl

  • 10. Data: 2013-02-14 11:00:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-14 09:39, Użytkownik Olgierd napisał:

    > Jasne, a jeśli sprzedam kradziony telefon na Allegro, to Allegro też beknie za owo
    paserstwo? ;-)

    Jest pewne drobna różnica. Ten kradziony telefon nie leży w magazynie
    należącym do allegro i allegro nie jest stroną transakcji.

> [...]
    wymóg zakazu dostarczania bezprawnych danych wynika z tej samej ustawy.

    Gdybyś miał racje to Chomik nie musiał by z polski uciekać
    za granicę. A teraz pomyśl dlaczego uciekł ? i nie zapominaj że
    w odróżnieniu od naszego wątkotwórcy Chomik nie organizował
    sprzedaży i nie pobierał za to opłat.