  • 1. Data: 2013-02-12 01:13:11
    Temat: Darowizna - 1 wątpliwość
    Od: adamso63 <b...@u...narkive.com>

    Witam.

    Założmy, że osoba z najbliższej rodziny otrzymała w dniu 24 sierpnia 2012 roku na
    konto bankowe darowiznę w kwocie powyżej 9 637 zł. Dzisiaj mamy 12 lutego 2013 roku.
    Do którego konkretnie dnia taka osoba ma czas, żeby poinformować Urząd Skarbowy o
    otrzymanej darowiźnie i nie zapłacić podatku? Wiem, że na złożenie wniosku jest 6
    miesięcy, ale jak to jest dokładnie liczone? I czy we wszystkich Urzędach w Polsce to
    jest liczone w ten sam sposób?

    Pozdrawiam
    Adam
    --
    Adam

  • 2. Data: 2013-02-12 06:55:02
    Temat: Re: Darowizna - 1 wątpliwość
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    adamso63 wrote:
> [...]
    miesięcy, ale jak to jest dokładnie liczone? I czy we wszystkich Urzędach w Polsce to

    Art. 4a.
    1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych
    przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i
    macochę, jeżeli:
    1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania
    obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i ust. 2

    Art. 6.
    1. Obowiązek podatkowy powstaje:

    4) przy nabyciu w drodze darowizny - z chwilą złożenia przez darczyńcę
    oświadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia umowy bez
    zachowania przewidzianej formy - z chwilą spełnienia przyrzeczonego
    świadczenia;

    chili:

    6 miesiecy od daty na akcie notarialnym lub 6 miesiecy od dnia przelewu.