  • 21. Data: 2021-10-19 14:58:27
    Temat: Re: nareszcie jest
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1wspbm6cgsnr0.lse7qq6p0cr4$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Tue, 19 Oct 2021 14:07:10 +0200, J.F. napisał(a):

    >Dodali **, że średnia wieku zmarłych po zaszczepieniu wyniosła 80,8
    >lat, co
    >sporo wyjaśnia.

    I tak, i nie - bo nie podali jaka srednia w drugiej grupie.

    ale np dzisiejsze dane
    przypadki śmiertelne:
    64

    wyłącznie z powodu COVID-19:
    15

    choroby współistniejące wraz z COVID-19:
    49

    duzo tych doklejonych.
    Ale ... u zaszczepionych inaczej ?

    >Trzeba zaczekać na Amerykanów, aż wszystko zbiorą do kupy i podzielą
    >na
    >przedziały wiekowe.

    Jakbysmy sami nie mogli ....

    J.

  • 22. Data: 2021-10-19 15:17:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Olin" napisał w wiadomości grup
    net...

    > I tak, i nie - bo nie podali jaka srednia w drugiej grupie.
    >
    > ale np dzisiejsze dane
    > przypadki śmiertelne:
    > 64
    >
    > wyłącznie z powodu COVID-19:
    > 15
    >
    > choroby współistniejące wraz z COVID-19:
    > 49
    >
    > duzo tych doklejonych.
    > Ale ... u zaszczepionych inaczej ?

    > Jakbysmy sami nie mogli ....

    Mnie zawsze "intrygowało" dlaczego grypa w USA była znacznie bardziej
    zabójcza niż Polsce. Widać w USA nawet choroby mają "lepsze"
    (bardziej zabójcze).

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2021-10-19 16:01:25
    Od: n...@o...pl

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > no to popatrz tu
    > https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/144899709713975
    7060
    > https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/144646037790715
    0852

    > 15.10.2021 40015 816
    > 08.10.2021 39782 759
    >
    > w ciagu tygodnia zmarlo "na covid" 233 osoby, w tym 57 w pelni
    > zaszczepionych.
    > 25%
    >
    > Ktos tu klamie ?

    Nikt nie kłamie. Tak jest, że ok. 20% zaszczepionych umiera.
    Tylko, że wśród zaszczepionych są to osoby stare i schorowane, a w wśród
    niezaszczepionych cały przekrój zdrowych i chorych.

    Gdyby osoby stare i schorowane były zaszczepione jak reszta w 50%, to pewnie
    padaliby 2x częściej. I miałbyś 90% szurów i 10% zaszczepionych wśród
    umarlaków.

  • 24. Data: 2021-10-19 18:22:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Oct 2021 16:01:25 +0200, n...@o...pl wrote:
> [...]
    > Tylko, że wśród zaszczepionych są to osoby stare i schorowane, a w wśród
    > niezaszczepionych cały przekrój zdrowych i chorych.

    Byc moze, ale czy nie mialy miec te szczepionki skutecznosci ok 95%?
    Nie dotyczy staruszkow ?

    > Gdyby osoby stare i schorowane były zaszczepione jak reszta w 50%, to pewnie
    > padaliby 2x częściej.

    A nie sa "jak reszta"? Nie ma juz ograniczen wiekowych,
    kto chce, ten sie szczepi.

    Wiec pozostaje kwestia, gdzie jest wiecej "antyszczepionkowcow"

    >I miałbyś 90% szurów i 10% zaszczepionych wśród umarlaków.

    Oby.

  • 25. Data: 2021-10-20 01:58:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Oct 2021 15:17:35 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    > Mnie zawsze "intrygowało" dlaczego grypa w USA była znacznie bardziej
    > zabójcza niż Polsce. Widać w USA nawet choroby mają "lepsze"
    > (bardziej zabójcze).

    Po pierwsze - grypa jest wredna statystycznie, bo to jest w miare
    lagodna choroba, wiec lekarz prawie nie wpisuje "zmarl na grype",
    tylko na zapalenie pluc, niewydolnosc oddechowo-krazeniowa, zapalenie
    miesnia sercowego. I moze tylko doda "mozliwe powiklanie po grypie".

    I trzeba kogos, kto spojrzy "w tym okresie mielismy epidemie grypy w
    kraju, i zmarlo 20 tys osob wiecej niz normalnie. Wniosek - 20 tys
    zmarlo na grype".

    Po drugie - opieka lekarska w USA inaczej wyglada - moze ktos nie
    mial ubezpieczenia, wiec trafil do szpitala w stanie krytycznym.
    Moze musial pracowac, bo L4 tam nie ma.

    A poza tym - rozne klimaty, w zaleznosci od stanu czy rejonu,
    rozne szczepy wirusa, moze i troche inne geny ...

    J.

  • 26. Data: 2021-10-20 19:16:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ponieważ tam umierają głównie czarni.
    Wg czarnych to objaw rasizmu.

    -----

  • 27. Data: 2021-10-21 07:50:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >przypadki śmiertelne: 64
    >wyłącznie z powodu COVID-19: 15
    >choroby współistniejące wraz z COVID-19: 49

    Uslyszane w radiu - w warszawskim szpitalu covidowym 70% to pacjenci
    niezaszczepieni.
    Co w miare pasuje do % zachorowan.

    No to jak z ta szczepionką? Chroni w 95% przed zachorowaniem?
    Przed ciezka postacia choroby ? Przed smiercią ?
    Czy tylko w 50% ?

    50% tez dobre.

    J.

  • 28. Data: 2021-10-21 08:40:19
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > No to jak z ta szczepionką? Chroni w 95% przed zachorowaniem?
    > Przed ciezka postacia choroby ? Przed smiercią ?

    Cały dowcip polega na tym że to się znacząco zmienia z wariantem kowida
    *a będą kolejne* oraz tym że nie wiadomo czy szczepienia dają (znaczącą)
    odporność *przynajmniej* na jeden sezon grypowy.

    IMHO Tak naprawdę solidniejsze i w miarę wiarygodne oszacowania
    skuteczności szczepionek będą *po* sezonie grypowym 2021/2022.

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2021-10-21 10:24:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Oct 2021 07:50:16 +0200, J.F. napisał(a):

    > Uslyszane w radiu - w warszawskim szpitalu covidowym 70% to pacjenci
    > niezaszczepieni.

    Ja z kolei 2-3 dni temu usłyszałem w faktach TVN, że zaszczepieni to
    pojedyncze przypadki wśród hospitalizowanych, o czym informowała Lidia
    Stopyra ze Szpitala im. Żeromskiego w Krakowie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 30. Data: 2021-10-21 11:25:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-21, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > IMHO Tak naprawdę solidniejsze i w miarę wiarygodne oszacowania
    > skuteczności szczepionek będą *po* sezonie grypowym 2021/2022.

    Niestety mogę potwierdzić. Przy delcie wśród przypadków hospitalizowanych
    szczepionych do nieszczepionych jest u mnie z grubsza 7:6 (tak, to nie
    pomyłka), w tym pod tlenem i na OIOM 1:2-3:4.

    To pierwsze pewnie wskazuje na to, że szczepionkowa odporność osób starszych
    jest niższa niż naturalna odporność (na zakażenie bądź cięższy przebieg)
    wśród dzieci.

    --
    Marcin