  • 1. Data: 2021-10-18 01:34:56
    Temat: Planowano zakup 300 mobilnych ołtarzy
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,27699302,mon-wst
    rzymuje-postepowanie-ws-zakupu-300-mobilnych-oltarzy
    .html#e=RelRecImg5

    Pieniądze będą przeznaczone na kamery dla żołnierzy na granicy.

    --
    animka

  • 2. Data: 2021-10-18 11:56:12
    Temat: Re: Planowano zakup 300 mobilnych ołtarzy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 01:34:56 +0200, Animka napisał(a):

    > Pieniądze będą przeznaczone na kamery dla żołnierzy na granicy.

    Widocznie żaden instruktor narciarski nie stanął do przetargu.

    Ciekawe, czemu nie zdecydowano się na znany z literatury ołtarz firmy
    ,,Moritz Mahler".

    <<Ów sławny ołtarz polowy pochodził z żydowskiej firmy ,,Moritz Mahler" w
    Wiedniu, która wyrabiała wszelkie możliwe przedmioty kultu i dewocjonalia,
    jak różańce, obrazki świętych itp.

    Składał się on z trzech części i był bogato złocony sztucznym złotem,
    słowem, z wierzchu tylko pozłacany, niczym chwała całego Kościoła świętego.
    Bez bujnej fantazji nie można było odgadnąć, co przedstawiają obrazy
    namalowane na trzech częściach ołtarza. Pewne jest tylko, że był to ołtarz,
    którego mogliby używać równie dobrze poganie z dorzecza Zambezi jak i
    szamani Buriatów i Mongołów.

    Namalowany krzyczącymi barwami wyglądał z daleka jak kolorowe tablice
    przeznaczone do badania daltonizmu u kandydatów do służby kolejowej.
    Wyróżniała się tam jedna figura. Był to jakiś nagi człowiek z aureolą nad
    głową i ciałem koloru zielonkawego jak gęsi kuper, kiedy jest w rozkładzie
    i zalatuje. Temu świętemu nikt krzywdy nie czynił. Przeciwnie, po obu
    stronach był otoczony jakimiś skrzydlatymi stworami, które miały
    przedstawiać aniołów. Widz miał wrażenie, że ten święty mąż ryczy ze zgrozy
    nad społeczeństwem, które go otacza. Anioły wyglądały na straszydła z
    bajek, coś tak jak uskrzydlony kot czy też bestie apokaliptyczne.

    Przeciwstawieniem tego obrazu był obraz mający przedstawiać Trójcę Świętą.
    Jeśli chodzi o gołębicę, to malarz nie mógł sprawy zanadto pokpić.
    Namalował jakiegoś ptaka, który mógł być równie dobrze gołębicą, jak też
    kwoką z rasy białych wyandottów.

    Za to Bóg Ojciec wyglądał jak zbój z Dzikiego Zachodu, taki, jakich się
    widuje w filmach kowbojskich. Syn Boży natomiast był przeciwstawieniem
    tamtego; młody wesoły mężczyzna z pięknym brzuszkiem, przysłoniętym czymś w
    rodzaju majteczek kąpielowych. Robił wrażenie sportowca. Krzyż trzymał z
    taką gracją, jakby to była rakieta tenisowa.

    Z daleka wszystko to zlewało się w jedną całość i miało się wrażenie, że
    obraz przedstawia pociąg wjeżdżający na stację.

    Co miał przedstawiać trzeci obraz, nie można było w ogóle dociec. Żołnierze
    kłócili się zawsze na ten temat i usiłowali rozwiązać ten rebus. Ktoś nawet
    twierdził, że jest to krajobraz znad Sadzawy. Był wszakże pod tym napis:
    ,,Heilige Maria, Mutter Gottes, erbarme Dich unser".>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-10-18 12:32:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 18 października 2021 o 11:56:14 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Widocznie żaden instruktor narciarski nie stanął do przetargu.
    >

    > Ciekawe, czemu nie zdecydowano się na znany z literatury ołtarz firmy
    > ,,Moritz Mahler".

    Może właśnie chcieli takie jak z Moritz Mahler - a może i dokładnie takie, kto wie,
    może ta szacowna firma nadal istnieje? - a okazało się, że mogą być tylko inne?
    Ciekawe, co w SIWZ było/by było ;>
    I czemu akurat 300? Tylu mamy feldkuratów czy może parafii wojskowych? Biskup jest
    chyba jeden - i nawet nie wiem, czy ma pomocniczego. Tzn. jeden katolicki - przed
    wojną byli też innych wyznań, ale teraz nasza armia jest nie przymierzając taka, jak
    austro-węgierska.

  • 4. Data: 2021-10-18 12:36:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 03:32:04 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > I czemu akurat 300? Tylu mamy feldkuratów czy może parafii wojskowych?

    Widocznie handlarze oscypkami akurat nie mają więcej ołtarzy polowych na
    podorędziu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-10-18 13:36:31
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-18 o 12:36, Olin pisze:

    > Widocznie handlarze oscypkami akurat nie mają więcej ołtarzy polowych na
    > podorędziu.

    Te ołtarze to raczej dla żołnierzy przy granicy.

  • 6. Data: 2021-10-18 14:21:11
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 18.10.2021 o 12:36 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Widocznie handlarze oscypkami akurat nie mają więcej ołtarzy polowych na
    > podorędziu.

    Od kiedy brak towaru ich ogranicza? Respiratory mieli?

    Kamil

  • 7. Data: 2021-10-18 14:36:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 14:21:11 +0200, Kubuś Puchatek napisał(a):

    > Od kiedy brak towaru ich ogranicza? Respiratory mieli?

    No faktycznie, o tym nie pomyślałem.
    Może Szumowski musi jeszcze dopracować plan przewału i zrobią go na czymś
    innym.
    Swoją drogą, wymagania tym razem były nad wyraz szczegółowe:

    "W skład 1 kpl. mobilnego ołtarza polowego wchodzi:
    1) kielich mszalny - 1 szt.
    2) patena na kielich - 1 szt.
    3) puszka tzw. polowa / głęboka patena - 1 szt.
    4) krzyż ołtarzowy - 1 szt.
    5) świecznik ołtarzowy - 2 szt.
    6) świeca parafinowa - 4 szt.
    7) klosz szklany bezbarwny - 2 szt.
    8) para butelek na wino i wodę (duże) - 1 kpl.
    9) para butelek na wino i wodę (małe) - 1 kpl.
    10) naczynie na komunikanty - 1 szt.
    11) naczynie na hostie - 1 szt.
    12) pulpit ołtarzowy - 1 szt.
    13) kropidło klasyczne - 1 szt.
    14) kropidło małe - 1 szt.
    15) naczynia na oleje - 1 kpl.
    16) obrus ołtarzowy - 1 szt.
    17) alba kapłańska - 1 szt.
    18) bielizna kielichowa - 2 kpl.
    19) stuła mała jednostronna w kolorze moro - 1 szt.
    20) stuła duża jednostronna - 1 szt.
    21) walizka wraz z rozkładanym stolikiem ołtarzowym i wykończeniem wnętrza
    - 1 szt.

    Kielich mszalny - wykonany z blachy mosiężnej, polerowany i niklowany na
    zewnątrz jak i w środku. Wysokość całkowita 127 mm. Czasza w kształcie
    tulipana o średnicy 80 mm. Bunt z przetłoczeniem. Podstawa z przetłoczeniem
    o średnicy 70 mm z magnesem w podstawie.

    Krzyż ołtarzowy - wykonany ze stali nierdzewnej o wysokości 260 mm z
    wizerunkiem Pana Jezusa o wysokości 80 mm. Grubość belki 3 mm. Podstawa
    Krzyża z magnesem dla stabilności o średnicy 85 mm z dwoma
    przetłoczeniami."

    Całość wraz z przykładowymi zdjęciami:
    https://tvn24.pl/najnowsze/u9ouiy-Przetarg-Wojska-Po
    lskiego-na-o%C5%82tarze-polowe.-Opis-przedmiotu-zam%
    C3%B3wienia

  • 8. Data: 2021-10-19 10:30:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 13:36:31 +0200, Animka napisał(a):

    > Te ołtarze to raczej dla żołnierzy przy granicy.

    Już nie ma tematu ołtarzy. Błaszczak zamiast nich kupi kamery nasobne dla
    wojaków pełniących ofiarnie służbę na granicy polsko-białoruskiej.
    Ciekawe, czy planują również zakup akumulatorów, a jeśli tak, jak szybko
    mają się rozładowywać, żeby wojsko nie miało gorzej niż MO.

  • 9. Data: 2021-10-19 22:22:07
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-19 o 10:30, Olin pisze:

> [...]
    > Ciekawe, czy planują również zakup akumulatorów, a jeśli tak, jak szybko
    > mają się rozładowywać, żeby wojsko nie miało gorzej niż MO.

    Może to tylko plany, przydział pieniędzy na ten zakup i zakupu nie
    zrealizują.

    --
    animka