  • 11. Data: 2021-10-18 16:50:17
    Temat: Re: nareszcie jest
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 12:45, Olin pisze:
    > Jest wykres, na który czekają wszyscy foliarze.

    No super - często są tu różne offtopy, ale raz że pośrednio związane z
    grupą, a dwa że wynikające nijako z dyskusji. A tobą co kierowało, zeby
    wrzucić to jako nowy wątek akurat tutaj?

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-10-18 18:34:23
    Temat: Re: nareszcie jest [Olin za (przymusowymi?) szczepieniami na kowid]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.10.2021 o 13:00, A. Filip pisze:
> [...]
    ospitalizations-vaccination

    > A do kurwy nędzy pokażesz badania
    > 1) spadku skuteczności szczepionek na kowid z czasem od zaszczepienia

    A co jest dziwnego w spadku skuteczności z czasem?

    > IMHO Dyskusja *na grupie prawo* ma sens tylko w kwestii zasadności
    > wprowadzania *prawnego przymusu* zaszczepienia się dla wszystkich
    > lub dla niektórych grup.

    Zasadność jest oczywista.
    Tak jak inne obowiązkowe szczepienia.

    > W USA policjanci w Chicago (ok 15_000 w sumie)
    > wydają się szykować do "buntu" w kwestii przymusu szczepienia.

    Od dawna wiadomo, że policjanci najlepiej się znają na medycynie,
    więc skoro takie medyczne autorytety protestują, to zapewne mają rację.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 13. Data: 2021-10-18 18:39:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.10.2021 o 13:27, A. Filip pisze:

    > Prawnik obrońca nie musi udowadniać, wystarczy że wzbudzi uzasadnione
    > wątpliwości, zada odpowiednie pytania

    A w którym momencie wzbudziłeś uzasadnione wątpliwości?

    > Jak mi się wydaje już parę miesięcy temu napisałem że wprowadzenie
    > (szerokiego) *przymusu* szczepień w sezonie grypowym 2021/2022 to
    > "nie najlepszy" pomysł. *Może* będzie sensowny na sezon grypowy
    > 2022/2023 jak już będą praktyczne dane o skuteczności szczepień
    > i efektach ubocznych w perspektywie przynajmniej kilkunastu miesięcy.

    Przecież te dane są.

    To, że foliarze je ignorują, to inna sprawa.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 14. Data: 2021-10-18 18:53:11
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > A w którym momencie wzbudziłeś uzasadnione wątpliwości?

    W tym który wyciąłeś.

    > Przecież te dane są.
    >
    > To, że foliarze je ignorują, to inna sprawa.

    Są dane praktyczne jak długo szczepionki są skuteczne (jak z czasem
    spada ich skuteczność)? Po kiego wuja szczepienia na grypę są rok w rok?
    Ile było czasu na zebranie "nie natychmiastowych" efektów ubocznych
    szczepienia milionów?

    Jakieś efekty uboczne *muszą* być bez "poprawiania statystyk", choć
    szanse by były tak duże by przekreślić sens szczepień są małe
    *ale niezerowe*. Kowid jest za mało zabójczy by ktoś kto nie jest
    politycznym idiotą zmuszał miliony ludzi do zaszczepienia
    "tak nowymi szczepionkami". Politycy (i ubezpieczyciele) kochają wykręt
    "mogliście nie chcieć".

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2021-10-18 23:08:00
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > W tym który wyciąłeś.

    W żadnym nie wzbudziłeś.
    Raczej rozśmieszyłeś.

    > Są dane praktyczne jak długo szczepionki są skuteczne (jak z czasem
    > spada ich skuteczność)?

    Tak, gałganie.

    > Po kiego wuja szczepienia na grypę są rok w rok?

    Bo wirus mutuje?
    Nie możesz sam się dokształcić zamiast zamęczać nas swoją ignoracją?

    > Ile było czasu na zebranie "nie natychmiastowych" efektów ubocznych
    > szczepienia milionów?

    A od czego mają być nie-natychmiastowe efekty uboczne?

    > Jakieś efekty uboczne *muszą* być

    Największym efektem ubocznym jest wysyp szurów i foliarzy.

    > Kowid jest za mało zabójczy by ktoś kto nie jest

    No-pewnie. W Meksyku umiera ok. 7% zakażonych.

    > politycznym idiotą zmuszał miliony ludzi do zaszczepienia
    > "tak nowymi szczepionkami". Politycy (i ubezpieczyciele) kochają wykręt
    > "mogliście nie chcieć".

    Nie trzeba zmuszać. Wystarczy, że niezaszczepiony będzie się leczył na własny
    koszt (najlepiej prywatnie). Po co normalsi mają sponsorować leczeni kretów?
    W interesie społeczeństwa jest by Darwin posłał ich do piachu.

  • 16. Data: 2021-10-19 01:31:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-18, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    ospitalizations-vaccination

    > A do kurwy nędzy pokażesz badania
    > 1) spadku skuteczności szczepionek na kowid z czasem od zaszczepienia
    > 2) hospitalizacji z podziałem kolejne na warianty kowida

    Ale co chcesz wykazać?

    Mogę opowiedziec jak rzecz wyglada w praktyce z dominującym wariantem
    delta (więc tym mocno zaraźliwym), z dużym stopniem zaszczepionych i w
    zwartej zabudowie. 84% ma dwie dawki bądź Moderny bądź Pfizera.

    Obserwacje:

    1. Bez żadnej kontroli taki stopień wyszczepienia ww. nie wystarcza aby
    nie było łańcuchowych zarażeń, słowem, ww. nie chronią w pełni przed
    infekcją.

    2. Blisko 99% zakażonych przechodzi covida bezobjawowo lub z łagodnymi
    objawami. Nie wiem ile w tej liczbie jest zaszczepionych.

    3. Z zakażonych, 1% wymaga tlenu, 0.1% OIOMu, 0.2% umiera (zwykle
    starsze osoby i niezaszczepione).

    4. Mimo, ze nie ma 100% ochrony przed zakażeniem, jakaś ochrona jest.
    Znane mi są np. przypadki, gdzie 6-cio osobowa rodzina, dziecko
    niezaszczepione złapało, przetestowali wszystkich, zakażona była jeszcze
    jedna osoba. Wszyscy zyją pod jednym dachem.

    Od pewnego czasu wygląda, że te szczepionki nie chronią za dobrze przed
    przenoszeniem (nie ograniczają wystarczająco epidemii), ale za to
    chronią dobrze przed ciężkim przebiegiem. Na jak długo wystarczą dwie
    dawki, - mówi się o 6 miesiącach, po których ochrona zaczyna słabnąć. W
    tej chwili trzecią dawkę otrzymuje u nas służba zdrowia i rozmaici
    terapeuci. Byli oni szczepieni na koniec zeszłego/na poczatku tego roku.

    Wygląda na to, że będziemy się jeszcze trochę z tymi szczepieniami
    bujać, ale lepiej chyba tak, niż skończyć pod respiratorem lub i głębiej.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-10-19 10:41:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 16:50:17 +0200, Shrek napisał(a):

    > często są tu różne offtopy, ale raz że pośrednio związane z
    > grupą, a dwa że wynikające nijako z dyskusji. A tobą co kierowało, zeby
    > wrzucić to jako nowy wątek akurat tutaj?

    Chodziło mi o prawo foliarzy do bycia nieszczepionymi, bo nie każdy lubi
    mieć w sobie czipy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 18. Data: 2021-10-19 10:45:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 15:42:15 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bo lada dzien nasze minsterstwo twitnie kolejny tydzien, i co mi sie
    > widzi, ze znow bedzie podobnie - tzn ze zaszczepieni stanowili ~20-30%
    > nowych zachorowan i zgonow.

    Zanim ministerstwo tłitnie można przeczytać, co rzecze lekarz z
    Zakopiańskiego szpitala:

    <<Tymczasem, jak się okazuje, aż 95 proc. pacjentów leżących na oddziale
    covidowym w Zakopanem to osoby niezaszczepione. Lekarze dodają, że raz na
    jakiś czas wśród chorych znajdzie się osoba po szczepieniu, ale jej stan
    jest zdecydowanie lepszy od innych pacjentów.

    - Nie mieliśmy jeszcze nikogo, kto byłby szczepiony i jednocześnie
    znajdowałby się w stanie ciężkim i wymagał respiratora. Szczepienia może
    nie chronią w stu procentach przed zachorowaniem, ale przed ciężkim
    przebiegiem chronią praktycznie wszystkich - mówi dr Błoński.>>

    https://zakopane.wyborcza.pl/zakopane/7,179294,27701
    864,zakopane-czwarta-fala-pandemii-nabiera-rozpedu-b
    rakuje-miejsc.html?_ga=2.146321524.1359792392.163454
    0488-1609251266.1595588080

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2021-10-19 14:07:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]

    >https://zakopane.wyborcza.pl/zakopane/7,179294,2770
    1864,zakopane-czwarta-fala-pandemii-nabiera-rozpedu-

    no to popatrz tu
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/144899709713975
    7060
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/144646037790715
    0852

    15.10.2021 40015 816
    08.10.2021 39782 759

    w ciagu tygodnia zmarlo "na covid" 233 osoby, w tym 57 w pelni
    zaszczepionych.
    25%

    Ktos tu klamie ?

    Przy czym:
    -jak sie to podzieli na powiaty ... to moze jeszcze na Zakopane nie
    trafil zaden przypadek.

    -https://www.gov.pl/web/szczepienia-gmin#/poziomwysz
    czepienia
    w Zakopanem 46% zaszczepionych, ale w okolicznych gminach 23-31%
    no to nie dziwne, ze u nich chorujacych zaszczepionych mniej.

    Zakazenia
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/144901219725897
    7284
    https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/144646791990333
    0305

    15.10 1444478 24705
    08.10 1429507 19688

    w tydzien nowych zakazen przybylo 14971, w tym 5017 wsrod w pelni
    zaszczepionych.
    33%

    Jesli nie jest to skutek przesuniecia czasowego i rosnacej liczby
    zaszczepionych,
    to owszem - szczepienie zmniejsza ryzyko najciezszych postaci choroby,
    ale nie jakos drastycznie..

    Przy czym akurat jestesmy w tym momencie, ze mamy 19.7 mln w pelni
    zaszczepionych osob,
    czyli zgrubsza polowa.
    Chociaz ... staruszkow wiecej zaszczepionych, mlodziezy szkolnej
    pewnie mniej.

    J.

  • 20. Data: 2021-10-19 14:29:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Oct 2021 14:07:10 +0200, J.F. napisał(a):

    > 15.10.2021 40015 816
    > 08.10.2021 39782 759
    >
    > w ciagu tygodnia zmarlo "na covid" 233 osoby, w tym 57 w pelni
    > zaszczepionych.
    > 25%

    Dodali **, że średnia wieku zmarłych po zaszczepieniu wyniosła 80,8 lat, co
    sporo wyjaśnia.
    Trzeba zaczekać na Amerykanów, aż wszystko zbiorą do kupy i podzielą na
    przedziały wiekowe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek