  • 881. Data: 2013-04-29 12:42:44
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Tym bardziej więc poradzę, żebyście sobie znaleźli jakąś spokojną
    > wysepkę na jakiejś Oceanii albo innych podobnych. Będzie wam tam
    > prościej niż zrobić MarudaPolskę z kawałka Polski. A jak wam będzie tam
    > prościej to i ja będę szczęśliwszy.

    Wsadź sobie w stosowny otwór ciała w tylnej linii bioder swoje rady o
    Oceanii itp.

    Ja mam swoją własność, za którą zapłaciłem - TUTAJ, siedzę na niej, a
    reszta jest o rzut beretem. I swojej własności nie zamierzam wyrzucać,
    ani tym bardziej komuś (poza moimi bliskimi) darować.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 882. Data: 2013-04-29 13:00:22
    Temat: Autonomia Re: OT (naród itd)
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-29 12:44, krys pisze:

    > Był taki projekt, żeby zaanektować Pyrlandię;-).
    > Wszystkich "oszołomów" wolnościowców i wolnorynkowców tam zaprosić, i niech
    > sobie sami radzą.
    > Ale potem to niech się cała reszta nie pcha drzwiami i oknami - zasiłków i
    > socjalu nie będzie.
    > Ja się piszę w ciemno, chociaż nie mam smykałki do biznesu.

    Politycznie chyba lepiej jest przygotowany RAŚ. Pyrlandia chyba zbyt
    dobrze stoi ekonomicznie, by przyjąć nawet Ślązaków. :)
    A więc Ślązacy powinni cichcem zacząć sprzedawać swoje włości na Śląsku,
    kupować w Pyrlandii, tam przeflancować (po przemianowaniu) RAŚ i wtedy
    dopiero pokazać tej-którejś-tam-RP kształtne pośladki bądź wręcz
    przeciwnie - "taki crankshaft!"

    Do konstytucji wpiszemy:
    - brak zasiłków, pomocy społecznej, państwowej oświaty, służby zdrowia,
    obowiązkowych ubezpieczeń,
    - zakaz zadłużania się samorządów i organów rządowych,
    - brak jakichkolwiek praw dla imigrantów,
    - zakaz działania organizacji międzynarodowych, ekologicznych, związków
    i samorządów zawodowych,
    - odpowiedzialność "gardłem" polityków i samorządowców,
    - publiczne kary śmierci

    (itd, dopiski mile widziane)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 883. Data: 2013-04-29 13:02:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.04.2013 12:41, krys pisze:

    > Nic nie sprawdziłeś.
    > I niepotrzebnie usiłujesz się naigrawać z cudzej wiary.

    Potrzebnie. Trzeba ludziom uświadamiać, jakie to bzdury.

    Inaczej są tylko narzędziami różnych guru.

    > Uważaj, żebyś nie trafił przypadkiem na muzułmanina.

    Pffff...

    A ty nie noś przy sobie portfela i nie miej żadnego majątku, żebyś
    komercyjnych bandytów nie kusił.

  • 884. Data: 2013-04-29 13:12:12
    Temat: Re: Autonomia Re: OT (naród itd)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.04.2013 13:00, Maruda pisze:

> [...]
    > i samorządów zawodowych,
    > - odpowiedzialność "gardłem" polityków i samorządowców,

    A jak wyłupiesz prąd i benzynę...

  • 885. Data: 2013-04-29 13:27:28
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maruda wrote:

    > Politycznie chyba lepiej jest przygotowany RAŚ. Pyrlandia chyba zbyt
    > dobrze stoi ekonomicznie, by przyjąć nawet Ślązaków. :)

    Ej no, ja z Mazowsza jestem;-)
    A Pyrlandia ekonomicznie dobrze stoi nie bez powodu.

> [...]
    > i samorządów zawodowych,
    > - odpowiedzialność "gardłem" polityków i samorządowców,

    Ty korwinisto jeden;-P

    Polityków i samorządowców to może kiedyś należałoby w ogóle dopuscić do
    głosu.

    Zapomniałeś o wolności gospodarczej i braku biurokracji.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 886. Data: 2013-04-29 13:31:50
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Potrzebnie. Trzeba ludziom uświadamiać, jakie to bzdury.

    Wbrew pozorom, to jest potrzebne również Tobie. Choćby do kanalizowania.
    Masz pojęcie ilu rzeczy uniknąłeś tylko dlatego, ze potencjalny spraca boi
    się ognie piekielnego?

    > Pffff...
    >
    > A ty nie noś przy sobie portfela i nie miej żadnego majątku, żebyś
    > komercyjnych bandytów nie kusił.

    Noszę i mam, ale się nie obnoszę:-P

    Jesteś na tyle odważny, żeby pozwolić sobie wobec muzułmanina na podobną
    zaczepkę, jak wobec PAŚ?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 887. Data: 2013-04-29 13:44:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.04.2013 13:31, krys pisze:

    > Wbrew pozorom, to jest potrzebne również Tobie. Choćby do kanalizowania.

    ??

    > Masz pojęcie ilu rzeczy uniknąłeś tylko dlatego, ze potencjalny spraca boi
    > się ognie piekielnego?

    Primo: ilu? Wyliczysz? Udowodnisz?

    Secundo: powiedz to ofiarom debili, którzy wysadzili siebie i innych
    (choćby przypadek WTC) dzięki obietnicy raju. Religia w takiej czy innej
    formie jest głównym narzędziem manipulowania ludzi do mordowania innych
    ludzi. Aby ludzkość przetrwała, religie muszą zginąć (zginąć - same z
    siebie; próba siłowego wytępienia religii byłaby głupotą).

    > Noszę i mam, ale się nie obnoszę:-P

    > Jesteś na tyle odważny, żeby pozwolić sobie wobec muzułmanina na podobną
    > zaczepkę, jak wobec PAŚ?

    Przecież wyraźnie pisałem, że wszystkie religie to w mojej zupełnie
    uzasadnionej nieracjonalna wiara w baśnie i legendy oraz oddawanie się
    na pastwę manipulatorów mieniących się guru.

    Jest tu jakiś muzułmanin? Proszę uprzejmie, niech się rzuca z dachu.
    Byleby uważał, żeby nie wylądował na kimś lub na czyimś samochodzie.

    I mniej religijnych oszołomów, tym lepiej dla wszystkich. A jak przy
    okazji zarobią na nagrodę Darwina - tym lepiej.

  • 888. Data: 2013-04-29 14:02:19
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ??
    No nie zaprzeczysz chyba, że kościoły jednak pełnią jakąś rolę przewodników
    życiowych?
    No i co takiego złego głosi choćby KK?

    > Primo: ilu? Wyliczysz? Udowodnisz?
    Nie.

    > Secundo: powiedz to ofiarom debili, którzy wysadzili siebie i innych
    > (choćby przypadek WTC) dzięki obietnicy raju.

    A widzisz - Ty wierzysz oficjalnemu nurtowi.
    Ja nie bardzo.
    Więc sam sobie tłumacz.

> [...]
    > ludzi. Aby ludzkość przetrwała, religie muszą zginąć (zginąć - same z
    > siebie; próba siłowego wytępienia religii byłaby głupotą).

    Nie ma takiej opcji. Zawsze będzie jakaś religia. Pieniądz, telewizja...
    Ludzie po prostu tego potrzebują, gdyby było inaczej, religie by wyginęły.

    > Przecież wyraźnie pisałem, że wszystkie religie to w mojej zupełnie
    > uzasadnionej nieracjonalna wiara w baśnie i legendy oraz oddawanie się
    > na pastwę manipulatorów mieniących się guru.

    Ale przeszkadza Ci, ze ktoś wierzy w bajki? Szkodzi Ci to w czymś?

    > Jest tu jakiś muzułmanin? Proszę uprzejmie, niech się rzuca z dachu.
    > Byleby uważał, żeby nie wylądował na kimś lub na czyimś samochodzie.

    Tania odwaga
    Jak Nergal co był chojrak i podarł Biblię.
    Jakoś nie wpadł na pomysł, żeby podrzeć Koran.

    > I mniej religijnych oszołomów, tym lepiej dla wszystkich. A jak przy
    > okazji zarobią na nagrodę Darwina - tym lepiej.

    A Twoja nienawiść wypływa z jakiej religii?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 889. Data: 2013-04-29 14:22:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.04.2013 13:17, krys pisze:
    > Nie ma różnicy.

    No pacz, a jednak z tych korzyści czerpiesz od lat.

    > A czy ktoś tej wspólnocie wciska fajkę w zęby?
    > Sam po nia sięgasz.

    Zapętliło się, więc darujmy. Bo już to wyjaśniałem.

    > Od pierwszego?

    Większość zaczynała będą dzieckiem, jak ja. Więc w nieświadomości,
    głupocie itp.

    > Bzdura - mój osobisty palacz rzucił i nie wykręcał się niepotrafienmiem.

    I co z tego? Ja też rzuciłem. Ale trochę lat to zajęło. Szkody
    przyniosło. Wolałbym być chroniony za dziecka tak, żebym nie zaczął
    palić. A są takie organizmy, co pomimo chęci nie potrafią rzucić. Więc
    ja i tak mam szczęście, że mi się udało.

    > Dowód? Piszemy o paleniu/nie paleniu.

    Piszemy ogólnie. Możliwe, że w przypadku palenia nie potrzebujesz
    wsparcia wspólnoty. Za to potrzebujesz w innych przypadkach. A znów ktoś
    inny potrzebuje w przypadku palenia.

    > Konkret. I pamiętaj, że "daje" to nie to samo co "najpierw cię złupię, a
    > potem rzucę ochłap na otarcie łez"

    Mnie jeszcze wspólnota nie złupiła. I sądzę, że ciebie również nie.
    Tylko tak ci się wydaje.

    > Niby jak? Kłuje w oczy pobożnych swym nieładnym jestestwem?

    Nie wiem, mówiłem, że nie znam kontekstu. Może wszczynali burdy? Z
    jakiegoś powodu ten zakaz został u was wprowadzony. Poza twoim jednym
    zdaniem, nic o nim nie wiem.

    > A zupełnie niepotrzebnie. Wypuścić na pole i niech się tłuką.

    Ale oni się tłuką nie na polu i nie między sobą, bo sami są z jednego
    gangu... Więc wspólnota ich izoluje podczas przemarszu przez miasto. Ja
    byłbym za całkowitą izolacją i za brakiem przemarszu przez miasto w
    ogóle, ale niestety tak daleko się nie udało wspólnocie jeszcze dojść :(

    > W czym pielgrzymce zagraża dostęp do alkoholu mieszkańców miasta?

    Nie wiem. Być może nie zagraża i była to pomyłka. Pierwsze słyszę o
    takim zakazie, dlatego tak sobie tylko zgadywałem, mając twoje zdanie
    jedno że u was taki wprowadzili.

    > Masz nauczyć dziecko żyć. A nie wystrzelać blokersów, bo Ci się nie
    > podobają.

    Masz nauczyć dziecko żyć. A nie wsadzać do pierdla morderców, pedofili itp.

    Nauczyciel-pedofil? No nie, spoko, niech pracuje. To ty masz dziecko
    nauczyć nie dać się uwieść.

    > Ale to Ty ich chcesz wyrównać zakazami i nakazami, nie ja.

    No tam, gdzie mają ostre kanty kaleczące innych.

    I ty też chcesz. Tylko masz twardszą skórę i nie wszystkie drzazgi cię
    kłują.

    > Dowód?
    > Ja cały czas Ci tłumaczę - dostosuj się do środowiska, nie przycinaj go pod
    > swoje widzimisię.

    Naturalne, że każdy przycina pod swoje. Ty też. Tylko twoje jest inne
    niż moje.
    I wspólnota to jakoś uśrednia, żeby w miarę dało się żyć. I ja ciągnę w
    swoją stronę, ty w swoją, obaczym kogo więcej.

    > Tak, a dzieki temu, że w Szwajcarii jest tyle broni w domach, że nie mają
    > swojej spuwy tylko niemowlęta, szwajcarzy się powystrzelali do nogi.

    Nie wiem ile jest broni w Szwajcarii, wg Marka Wałkuskiego 45 na 100
    obywateli. Więc jednak nie tak że tylko niemowlęta nie mają. Za to w USA
    strzelaniny o mniejszej niż kilkanaście liczbie ofiar w ogóle nie są
    relacjonowane poza prasą lokalną i są na porządku dziennym (źródło:
    Wałkuski).

    Problem jest bardziej złożony. Możliwe, że w Szwajcarii panują inne
    normy moralne, inna etyka, inna kultura społeczna i rozwój. To tak jak z
    alkoholem. Są kraje, gdzie się pije kulturalnie, a są kraje jak Polska,
    gdzie problem alkoholu w społeczeństwie jest znaczny.

    Naprawdę nie mam nic przeciwko temu,żeby u każdego w domu leżała
    kokaina, trawka, LSD i coś jeszcze, gdyby Naród Sam z Siebie ją tylko
    miał, a nie zażywał. Tylko po co w takim razie mieć. Broń można sobie
    mieć w ramach hobby, w ramach zabawy na strzelnicy, w ramach
    uspokajacza, że mam zapasy na wypadek wojny i ataku na mój kraj... Ale
    posiadanie narkotyków w barku tylko dla celów kolekcjonerskich to tylko
    taki żart sklepów z dopalaczami.

    > A teraz są "pandemie" grypy, w których umiera kilkadziesiąt osób na świecie,
    > i dlatego cała Europa się szczepi.

    Nie obowiązkowo.

    Wiele osób sobie chwali te szczepienia. To przecież wolność, którą
    lubisz. Chcą, szczepią się.

    > Epidemie wygasały naturalnie zanim wprowadzono masowe szczepienia.

    Ospy? Owszem, przycichały i wybuchały. A i zanim wprowadzono
    szczepienia, to i tak z nimi walczono choćby kwarantannami. Do tego
    świat nie był taką globalną wioską jak teraz.

    > A bycie blokersem/palaczem to już przestępstwo, czy dopiero, jak coś
    > zmalujesz?

    A jak definiujesz ,,coś zmalujesz''? Każdy z nas ma inną definicję. Sam
    fakt, że np. wciągają moje dziecko do grupy pijącej alkohol i palącej mi
    wystarcza. Sam fakt, że place zabaw są pełne szkła i petów pomimo wciąż
    zasuwających służb porządkowych i nie mam gdzie iść z dzieckiem, już mi
    wystarcza. Ich pięść uderza mój nos. Ty masz mniejszy i twardszy i ci to
    nie przeszkadza. A mi tak.

    > Jak chcesz eliminować?

    Różne rzeczy w różny sposób. Wielotorowo, wieloma sposobami. Już
    pisałem. Ewangelizowaniem, edukacją, prewencją, karaniem, egzekwowaniem,
    wymyślaniem alternatyw.... W jednym zdaniu nie podam jednego sposoby na
    całe zło.

    > No jak Ty mnie pytasz, gdzie się zaczyna twoja wolność, to chyba nie mamy o
    > czym gadać.

    no pytam gdzie wg ciebie. Bo jak go chronię wg mnie, to mówisz, że za
    bardzo.

    > Poszedł do sądu? Poszedł.

    No poszedł, ale sąd uznał, że wolność wypowiedzi to także wolność
    ośmieszania. Czyli że pięść ośmieszania jest ważniejsza niż zmasakrowany
    ośmieszaniem człowiek. Słowo i atak na psychikę jest nierzadko dużo
    groźniejsze w skutkach niż uderzenie prawdziwą pięścią w prawdziwy nos.

    > Może wybrał zły zarzut?

    A może system USA przewiduje prawo do większych pięści i obowiązek
    posiadania mniejszych nosów.

    Cala dyskusja na dowolny temat sprowadza się właśnie do definiowania
    tych składowych.

    > Ale możesz również wyrazic przeciwstawną opinię, więc o co kaman?

    O to, że tego się nie da tak prosto olać. Jak zrobię pod twoim domem
    marsz z kolegami i będziemy chodzili i wołali ,,krys to kurwa, puszcza
    się co noc z własnym ojcem '' albo ,,krysy do gazu, polska dla
    niekrysów'' to może po tobie to spłynie jak po kaczce i wykrzykniesz z
    okna ,,nie jestem kurwą, jestem cnotliwa, nie uprawiałam seksu z moim
    ojcem nigdy'' albo ,,krysy są takimi samymi człowiekami jak niekrysy''.
    Ale może jednak nie.

    Społeczeństwo USA uznało, że chodzenie i wołanie ,,Żydzi do gazu'' albo
    ,,biała siła, murzyny na madagaskar'' jest dopuszczalne i Żyd albo
    Murzyn nie ma się prawa czuć zaatakowany. A np. społeczeństwo polskie
    tak nie uznało i taki marsz jest nielegalny. I ja popieram wersję
    polską, bo choć nie jestem Murzynem, to też nie jestem rasistą i uważam,
    że chodzenie za kimś tylko dlatego, że jest czarny i wołanie ,,biała
    siła, murzynie spierdalaj do afryki'' jest nieetyczne i sprzeczne choćby
    z moim chrześcijaństwem.

    I uznaję twoją rację, że może istnieć takie państwo, co pięść nienawiści
    jest ważniejsza niż delikatny nos na tę nienawiść czuły. Ale ja się nie
    zgadzam na takie państwo.

    > Więc powiedz - sorry, trzymaj łapy bardziej przy sobie, bo mam
    > niestandardowo długi nos, i jak się nie dostosujesz, to oberwiesz.

    I sam mam wymierzać sprawiedliwość swojego nosa? I do tego ryzykować
    odsiadkę? Czasami pewnie nie ma wyjścia. Ale JA wolę, żeby wspólnota
    chroniła także słabsze nosy.

    > Świeć przykładem i pokazuj, dokąd prowadzi droga blokersa.

    też. Ale jego machanie mi koło nosa mi nie pasuje.

    > Bandyci wykraczają poza zasadę pięści i nosa.

    Wg twojej etyki i światopoglądu. Wg mojej też. Ale już np. ćpuny wg
    twojej nie, a wg mojej tak.

    > Ale jeśli tylko koczują, to chyba karawany nie uzurpują sobie prawa do
    > oczyszczenia drogi?

    Jak koczują i blokują przejście?

    Aspektów jest tyle, ile puntów siedzenia, do których zależy punkt widzenia.

    > Odpowiedz na pytanie JAK chcesz ich eliminować.

    Różnymi technikami, tak dobieranymi aby zmaksymalizować funkcję sukcesu.

    > I dlaczego zasłaniasz się wspólnotą?

    Bo i Herkules dupa, jak jest wrogów kupa.

    Od stworzenia świata ludzie się grupowali celem zwiększenia siły swojego
    działania.

    Obie strony się grupują.

    > Czy nie chcesz ich usuwać, bo po prostu się ich boisz?

    Owszem, i to nic złego. Jak się ludzie bali tygrysa, to się zgrupowali i
    wspólnotowo podjęli walkę. Jak się bali mamuta, to się zgrupowali i
    wspólnotowo podjęli polowanie na mamuta.

    > To co, wzywać straż miejską, jak tylko się zbiorą? Czy może jednak przeboleć
    > ten jeden miesiąc w roku i dać im odrobinę wolności?

    A tego to ja nie powiem, bo mi tak nie przeszkadzają. Tym razem mój nos
    jest tak daleko, że ich pięść nie dosięga nawet na tyle, żebym wiedział
    o czym k-wa mówisz. To coś mi zupełnie nieznanego.

    Musisz rozważyć bilans zysków i strat oraz realność, że SM uzna to
    zachowanie za naprawdę szkodliwe wg norm ogółu.

    > Ale ta wspólnota właśnie idzie mi pod prąd. Choćby zmuszając mnie do
    > posyłania dzieciaka do szkoły, gdzie go uczą głupot na WOSie.

    Ale w 1000 innych miejsc pcha cię z prądem. Nie ma tak, żeby każdemu
    wspólnota odpowiadała w 100%. Bez niej jednak byłoby gorzej. Z WOSem
    byłabyś na plus ale z milionem rzeczy na minus.

    > Leczmy to, co wymaga leczenia,

    owszem, I tu jest spór nie do rozwiązania między nami. Bo ja mam inny
    zakres tych rzeczy sporządzony niż ty.

    > Nie. Ja po prostu potrafię powiedzieć palaczowi: weź człowieku idź z tym
    > smrodem, jak chcsz się wędzić, to idź i się wędź, ale beze mnie.

    Dobra, nie mam sił, bo znów się zapętliło do faktu, że nie tylko
    wędzenie mnie jest uderzeniem w mój nos. Także inne rzeczy, które ty
    olewasz.

    Swoją szosą, bez wspólnoty możesz mu mówić i mówić... Tak jak ja mogę
    mówić i mówić mojemu sąsiadowi z dołu, a i tak ciągle kopci. I mogę albo
    osobiście mu dać w ryja i pójść siedzieć za pobicie i złamanie jego praw
    obywatelskich albo czekać (i namawiać), aż wspólnota mu zabroni kopcenia
    na balkonie i klatce i aż wprowadzi skuteczne mechanizmy egzekwowania. A
    może wcześniej edukowania, profilaktyki, prewencji... I może po prostu
    zakaz papierosów, bez rozdrabniania się.

    > I wyobraź sobie, że palacze też ludzie i jakoś w mieszanym towarzystwie
    > potrafią się zachować i wyjść na dymka od stołu, nie palić przy dzieciach czy
    > w domu, w którym się nie pali.

    Jedni potrafią, inni nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 890. Data: 2013-04-29 14:26:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.04.2013 14:02, krys pisze:

    > No nie zaprzeczysz chyba, że kościoły jednak pełnią jakąś rolę przewodników
    > życiowych?

    Nie zaprzeczę. Za podobnego przewodnika robiła NSDAP z guru Hitlerem na
    czele.

    > No i co takiego złego głosi choćby KK?

    Homoseksualizm to choroba.
    Antykoncepcja jest zła.
    Macie bezmyślnie słuchać i bezdyskusyjnie wykonywać polecenia.
    Papa ma zawsze rację.
    Macie bezkrytycznie wierzyć w bajki, zamiast zadawać pytania.
    (i historyczne)
    Niewolnictwo jest OK.
    Innowierców należy zabijać.
    Pyskujące kobiety, co za dużo wiedzą, należy palić na stosie.
    Ziemia jest płaska, a kto temu przeczy to heretyk i powinie zginąć.

    > Nie.

    Czyli równie dobrze odpowiedź na twoje "ilu" może brzmieć "zero".

    > A widzisz - Ty wierzysz oficjalnemu nurtowi.

    ??

    > Ja nie bardzo.
    > Więc sam sobie tłumacz.

    Ja generalnie nikomu nie wierzę i wszystko kwestionuję. Z takimi
    rzeczami jak ZUS i podatki zgadzam się tylko i wyłącznie na zasadzie
    mniejszego zła i mam nadzieję na dalszą stopniową ewolucję społeczeństwa
    w kierunku, kiedy ambicją ludzi będzie praca na rzecz społeczeństwa
    nawet jeśli nie będzie ku temu żadnego, w tym ekonomicznego, przymusu.

    > Nie ma takiej opcji.

    Ależ jest.

    > Zawsze będzie jakaś religia.

    To jesteśmy zgubieni.

    > Pieniądz, telewizja...
    > Ludzie po prostu tego potrzebują, gdyby było inaczej, religie by wyginęły.

    Póki co owszem, bo ludzie są jeszcze bardzo prymitywnymi stworzeniami.

    Ale to się zmienia.

    [ciach]

    > Ale przeszkadza Ci, ze ktoś wierzy w bajki? Szkodzi Ci to w czymś?

    Przeszkadza mi, jeśli swoje urojenia próbuje przekuć na dotyczącą także
    mnie rzeczywistość.

    Póki nie dotyka to innych, może sobie wierzyć nawet że jest małym
    czajniczkiem do herbaty. Czy ja mu zabraniam? Nie. A że w mojej ocenie z
    tego powodu jest idiotą to już moje prawo do wolności.

    > Tania odwaga

    ??

    > Jak Nergal co był chojrak i podarł Biblię.

    Nie chojrak, tylko to była tania promocja. Nie zamierzam drzeć ani
    Biblii, ani Koranu, ani Harrego Pottera, ani Mein Kampf. Bo po co? To
    domena fundziaków.

    > Jakoś nie wpadł na pomysł, żeby podrzeć Koran.

    Jedyne, jakie widziałem, były bardzo ładnie wydane, więc może było mu
    szkoda ;)

    A poważniej - to była lokalna promocja na potrzeby lokalnego rynku. Więc
    co się dziwisz?

    > A Twoja nienawiść wypływa z jakiej religii?

    Nienawiść?