  • 751. Data: 2013-04-26 10:39:52
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > tzw. certyfikat szyfrujący ma się nijak do certyfikatów kompetencji, o
    > których mówimy.

    Ma się, ma. To, że Ty nie widzisz związku nie oznacza, że go nie ma.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 752. Data: 2013-04-26 10:57:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 10:22, Andrzej Lawa pisze:
    > Może w każdej chwili powtórzyć. Mowy nie stracił.

    Już się rozpędza lecieć tu, skoro swoje powiedział, a Wacek z Tokarki
    marudzi, że ma mu przyjść osobiście powiedzieć jeszcze raz z osobna, bo
    pisemne rozporządzenie szefa mu nie wystarcza.

    > Ale skoro nadal żyją, to by się odezwali.

    Bo Ty Tak Mówisz, więc już lecą do ciebie porozmawiać osobiście. Poza
    tym, co to znaczy osobiście? Jakby Jezus przyszedł osobiście, to byś
    powiedział tak jak i niektórzy mu współcześni Żydzi -- no to człowiek
    przecież jest.

    Każdą manifestację obecności Boga możesz i tak obalić, jeżeli zechcesz.
    Bóg przychodzi do nas ciągle w Swoim Słowie, w bliźnim, w świecie, który
    stworzył i który jest jego częścią.

    Czego oczekujesz, że przyjdzie do ciebie staruszek z białą brodą (jak go
    czasami malują) i powie ,,jestem Bóg''? Też nie uwierzysz, jak nie
    będziesz chciał.

    > Piwo? Z dwojga złego wolałbym chyba ocet.

    No to ocet. Jeden czort. Nie zmienia przykładu.

    > Ale ty, krętaczu, nie chcesz kontrolować oprysków, tylko zakazać warzyw
    > i owoców "bo mogą być niebezpiecznie".

    Nie. zakazać szkodliwych substancji. Ty chcesz,żeby były dozwolone. I
    chcesz analizować czym pryskano truskawki. Kokainą czy LSD. Albo czy
    szynkę wędzono w dymie z marihuany.

    > Nie tobie go oceniać.

    Bardziej niż tobie.

    > Nieistotne.

    Istotne.

    >Dotyczy wszystkiego, włącznie z produktami jakie podałem a
    > ty "sprytnie" wyciąłeś.

    Tylko że nadużywanie powietrza nie jest typowym zjawiskiem. A
    nadużywanie np. alkoholu tak. Więc istotne jest jaki procent nadużywa i
    dlaczego. Bo jak np. 99% nadużywa i nadużywanie wynika ze specyfiki
    środka, to w ogóle nie ma co patrzeć że skutki uboczne powoduje
    nadużywanie.

    > Jej wybór.

    No i wybór katolika że jest katolikiem.

    > O seks chodzi, głąbie!

    No i? Seks jedyną wartością świata? Ja w zasadzie od 5 lat nie uprawiam
    i co?

    > I tylko zabraniają seksu poza małżeństwem.

    Może jesteś erotomanem? Masa ludzi żyje w małżeństwie, a i tak seksu już
    nie uprawiają.

    > Równie dobrze możesz wrzucać monety do fontanny od życzeń.

    No więc co ci przeszkadza, że katoliczka/katolik się będzie modlić o
    to,żeby mąż/żona wyzdrowiał/a i wrócił/a?

    > Przepraszam, nigdzie nie ma zwolnienia od posłuszeństwa wobec męża jeśli
    > ów nie spełnia swoich obowiązków.

    Trzeba patrzeć na całe nauczanie... Np. tu
    * http://mateusz.pl/wam/zd/49-kot.htm
    masz takie wyjaśnienie:

    Zanim św. Paweł nakazał żonom, by były ,,poddane mężom", najpierw wezwał
    wszystkich chrześcijan, aby byli sobie wzajemnie poddani (por. Ef 5,
    21). Dotyczy to wszystkich wierzących, bez wyjątku, więc także
    małżonków: mąż i żona mają być sobie wzajemnie poddani. To wezwanie
    burzy zasadniczo potoczne wyobrażenie o podporządkowaniu. Gdy mówi się
    bowiem o kimś, że jest poddanym, zakłada się jednocześnie dominację
    kogoś innego. Spontanicznie myślimy o relacjach hierarchicznych, w
    których ktoś przewodzi i ktoś inny jest mu posłuszny, w których ktoś
    jest ważniejszy od innych. Wezwanie do wzajemnego poddania wydaje się
    zatem sprzeczne samo w sobie, bo wszyscy, którzy się stosują do
    wyznaczonego w ten sposób porządku, są jednocześnie poddanymi i
    przełożonymi. Jedynym zwierzchnikiem chrześcijanina jest Chrystus. Tylko
    Jemu każdy wierzący jest winny posłuszeństwo, bo to właśnie oznacza
    tradycyjnie w Biblii słowo ,,bojaźń". Można by zatem powiedzieć, że
    wszyscy chrześcijanie są równi. Nikt nie jest ważniejszy, nikt nie jest
    mniej ważny. Każdy ma takie same prawa. Najlepiej wyraża to List do
    Galatów, mówiąc o nowym porządku: Nie ma już ?yda ani poganina, nie ma
    już niewolnika ani człowieka wolnego, nie ma już mężczyzny ani kobiety,
    wszyscy bowiem jesteście kimś jednym w Chrystusie Jezusie (3, 28).

    i dalej czytaj już tam, bo nie chce przeklejać elaboratów.

    > Każda logika. Religia jest z definicji irracjonalna.

    Z definicji ułożonej przez ateistów. Z definicji chrześcijańskiej nie.

    Z mojej definicji to ty jesteś krzyżówką hipopotama i kolibra wynikłą z
    promieniowana kosmicznego.

    > Czyli nie znasz PoRD.

    Art. 1. 1. 2) Ustawa określa:

    1) zasady ruchu na drogach publicznych, w strefach zamieszkania oraz w
    strefach ruchu;

    ============

    Doszło nowe w miarę niedawno:

    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.
    ====================

    Czyżby więc to karanie rowerzystów na polnych drogach podciągano pod 2.1?
    Ale to chyba niesłusznie, skoro mówisz, że nie ma zagrożenia
    bezpieczeństwa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 753. Data: 2013-04-26 11:00:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 10:21, Liwiusz pisze:
    > Może jesteś nieświadomy, ale i na klientkach się fryzjerka uczy.

    Od pewnego poziomu. Wiadomo, każdy człowiek się uczy całe życie.
    Ale zaczyna od ochotników. A ja ochotnikiem na to nie jestem, żebyś się
    na mnie uczył jazdy autem.

    > I co, są jakieś egzaminy na umiejętność jedzenia?

    No. Organizowane przez WoRD. Oczywiście na etapie podstawowym. Jak
    pijesz do tego, że za niski poziom, to się zgadzam, powinno się zaostrzyć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 754. Data: 2013-04-26 11:19:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Już się rozpędza lecieć tu, skoro swoje powiedział, a Wacek z Tokarki
    > marudzi, że ma mu przyjść osobiście powiedzieć jeszcze raz z osobna, bo
    > pisemne rozporządzenie szefa mu nie wystarcza.

    Póki co to masz tylko spisane przez Wieśka z magla ustne przekazy, co
    jego przodek kiedyś rzekomo od rzekomego szefa słyszał.

    [ciach]

    > Każdą manifestację obecności Boga możesz i tak obalić, jeżeli zechcesz.
    > Bóg przychodzi do nas ciągle w Swoim Słowie, w bliźnim, w świecie, który
    > stworzył i który jest jego częścią.

    LOL

    > Czego oczekujesz, że przyjdzie do ciebie staruszek z białą brodą

    Nie mam uprzedzeń.

    > (jak go czasami malują) i powie ,,jestem Bóg''? Też nie uwierzysz,
    > jak nie będziesz chciał.

    Gadać to sobie każdy może.

    > No to ocet. Jeden czort. Nie zmienia przykładu.

    I skład będzie dostępny. Jak jakiegoś składnika nie zrozumiem, to mogę
    napić się wody (nawet lepiej).

    > Nie. zakazać szkodliwych substancji. Ty chcesz,żeby były dozwolone. I

    Dla kogoś, kto świadomie ich chce? Pewnie.

    > chcesz analizować czym pryskano truskawki. Kokainą czy LSD. Albo czy
    > szynkę wędzono w dymie z marihuany.

    Jeśli ktoś by miał taką chęć - jak najbardziej. Kluczem jest możliwość
    dokonania wyboru.

    > Bardziej niż tobie.

    Nieprawda.

    > Istotne.

    Nie.

> [...]
    > dlaczego. Bo jak np. 99% nadużywa i nadużywanie wynika ze specyfiki
    > środka, to w ogóle nie ma co patrzeć że skutki uboczne powoduje

    ROTFL

    Wg ciebie większość populacji to alkoholicy? Lecz się!

    > No i wybór katolika że jest katolikiem.

    A czy ja komuś takiego wyboru zabraniam? Ktoś może zostać nawet małym,
    kwiecistym imbryczkiem.

    A ja z kolei mam pełne prawo mówić, co o takim wyborze myślę.

    > No i? Seks jedyną wartością świata?

    Nie. Ale w związku (i w życiu) jest ważny i konieczny dla zdrowia
    psychicznego i fizycznego (dla większości ludzi).

    > Ja w zasadzie od 5 lat nie uprawiam
    > i co?

    To wiele tłumaczy.

    > Może jesteś erotomanem? Masa ludzi żyje w małżeństwie, a i tak seksu już
    > nie uprawiają.

    I to jest chore.

    > No więc co ci przeszkadza, że katoliczka/katolik się będzie modlić o
    > to,żeby mąż/żona wyzdrowiał/a i wrócił/a?

    Mi nie przeszkadza, jeśli sobie oczy wyłupiesz w intencji pokoju na
    świecie. Ale (1) nie przychodź potem po zasiłek i (2) nie narzekaj, że
    cię nazwę idiotą.

    [ciach]
    > i dalej czytaj już tam, bo nie chce przeklejać elaboratów.

    Bardzo dobrze. Mi się nawet nie chciało czytać tego smęcenia.

    > Z definicji ułożonej przez ateistów. Z definicji chrześcijańskiej nie.
    >
    > Z mojej definicji to ty jesteś krzyżówką hipopotama i kolibra wynikłą z
    > promieniowana kosmicznego.

    Tyle jeśli chodzi o "logikę" chrześcijan twojego pokroju.

> [...]
    > miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    > 1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;

    Nie tak niedawno.

> [...]
    >
    > Czyżby więc to karanie rowerzystów na polnych drogach podciągano pod 2.1?
    > Ale to chyba niesłusznie, skoro mówisz, że nie ma zagrożenia

    Stwarza zagrożenie dla samego siebie - może się wywrócić. Wg twojej
    "logiki" żeby go przed samym sobą chronić, trzeba ukarać możliwością
    utrzymania siebie i rodziny.

  • 755. Data: 2013-04-26 11:21:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 10:38, Liwiusz pisze:
    > Z tego, do którego ma się zaufanie. Zasada jest taka, że zły certyfikant
    > bankrutuje.

    Niby tak. Ale tak nie jest. Obecnie różne certyfikaty i zaświadczenia
    wystawia miliardy firm i firemek w całej Polsce. Nawet jak pojawiają się
    i znikają, to jak lecę z zawałem o pomoc, to nie wybiorę medyka, którego
    sprawdziłem (bo i jak).

    > Ale to ja chce wybierać, a nie aby mi społeczeństwo mówiło że tą herbatą
    > to grypy nie mogę leczyć.

    Sobie możesz dowolnie. Innym nie możesz, bo inni chcą mieć zaufanie do
    tego, że leczysz wg uznanej linii. Przy dopuszczeniu dowolnych linii
    leczenia inni nie mają szans weryfikacji, tak jak teraz nie mają przy
    serwisie komputerowym.

    Mój laptop przeszedł przez 7 serwisów, i tanich drogich i niby
    chwalących się, a wciąż jest problem. Ale mogę go wywalić. Natomiast jak
    idę z zawałem, to nie mam jak testować jaka linia medycyny jest
    najlepsza. To zostało wypracowane przez wspólnotę. Na ofiarach owszem,
    ale przynajmniej wypracowane. Jak sam zostanę ofiarą to g. dla siebie
    wypracuję. Co najwyżej dla innych, to odrzucasz wypracowywanie dla innych.

    > Tak, że jak będę chciał, to wyrostek może mi wyciąć weterynarz, bo może
    > mam do niego więcej zaufana, niż do wiecznie pijanego chirurga w
    > państwowym szpitalu.

    Ok, tu jestem za twoim prawem do korzystania z weterynarza. Ale
    certyfikowanie na lekarzy i weterynarzy ma pozostać. Żeby mnie jeden z
    drugim się nie rozmyli zabierając możliwość wyboru.

    > Jeśli przed wejściem do taksówki musiałbym czytać jakieś teczki, to
    > wybrałbym taksówkę obok, gdzie wystarczyłaby tylko informacja "3zł/km".

    A skąd wiesz, że wystarcza? I że po dojechaniu do dworca pan nie
    pokazuje nalepki małej na drugich drzwiach z napisem ''* klient ze
    skarpetkami 300zł/km''?

    > Klauzule są dlatego, że ludzie-niewolnicy zawierają umowy bez czytania.

    Bzdura. Nieraz próbowałem się wczytywać w różne umowy i były tak
    zamotane, że można się pociąć. teraz np. Bank musi do kredytu dać taką
    tabelkę z zestawieniem. Kiedyś nie musiał. I zamówiłem kredyt w mBanku i
    dostałem coś całkiem innego niż chciałem. Dzwonię na infolinię, a oni mi
    tłumaczą, że paragraf 17 do paragrafu 18 to cośtam i cośtam i sruuu. Na
    szczęście już wtedy prawo mnie chroniło i pozwalało wycofać z umowy. Ale
    pomimo że czytałem tę umowę wiele razy, to nie rozumiałem jak im to
    wyszło inaczej niż mi. Nie każdy jest specjalistą w danej dziedzinie i
    niuanse prawne wyłapie. Dobrze spreparowana umowa może cię nieźle
    zakręcić. Stąd właśnie ów społecznie narzucony obowiązek, żeby bank
    dawał prostą i jasną tabelkę do umowy, która na zrozumiałym zestawieniu
    wszystkie koszty i procenty i inne wyjawia.

    > A Ty chcesz mi zabronić się leczyć u tego Ciamci.

    No więc mówię, że jeśli zachowamy społeczny system podziału na
    prawdziwych lekarzy i na Szamanów, tak, żebym ja się nie pomylił w
    wyborze i żeby domyślny wybór (atak, wypadek) wskazywał na lek. med. to
    niech będzie, żeby Szaman mógł cię leczyć. Tylko musi być wyraźnie
    oznaczony jako Szaman a nie lek. med. s. Włodek Kozielski, gdzie s. małą
    czcionką odróżnia go od lek. med. prawdziwy.

    > Jeśli masz 20 nieuznawanych certyfikatów, toś głupi. Sztuką mieć jeden
    > certyfikat, ale uznawany. Niekoniecznie państwowy i obowiązkowy.

    O ile są takie.

    > Nie zero. Bo u siebie na terenie nie mogę wybudować mostu na swój użytek
    > tak jak chcę.

    Ale teren dostępny tylko dla ciebie? Zawalenie nikomu nie grozi poza
    tobą? Choćby twoim dzieciom.

    Nie istnieje ryzyko, że za pół roku go sprzedaż nieświadomemu mnie?

    > Bo właśnie tego prawa jest za dużo. Prawo już nie wynika z samej
    > moralności (nie kradnij), ale z... głupoty? ("nie podlewaj rośliny,
    > jeśli to marihuana")

    Ale prawo nie tylko moralne może działać. Prawo o Ruchu Drogowym nie ma
    związku z moralnością, ale przy jego braku by się ludzie pozabijali w
    obecnym ruchu. Lata praktyki wypracowały to, że trzeba ustalić jakieś
    zasady ruchu. One są moralnie obojętne i można ustalić inne (np. ruch
    lewostronny, zasadę pierwszeństwa bezwzględnego rowerzystów, zasadę
    lewej ręki zamiast prawej itp. ), ale JAKIEŚ trzeba ustalić, żeby ruch
    mógł działać.

    > Jeśli bez specjalnej edukacji ludzie nie "czują", że coś może być
    > niezgodne z prawem, to znaczy, że trzeba się poważnie zastanowić, czy
    > należy to karać.

    Nie każde prawo wynika z czucia, a z organizacji społecznej. Na stoisku
    z mięsem od pewnego czasu widuję strzałkę z napisem ,,kierunek
    kolejki''. Moralnie i czuciowo jest obojętny. Ale ludzie ustawiali się z
    dwóch stron i trzeba to było uporządkować.

    Brak czucia może też wynikać z braku świadomości jak coś wpływa na
    resztę społeczeństwa albo ciebie. Np. tu jest zakaz kąpieli, bo tu jest
    ujęcie wody pitnej albo turbina, która cię wciągnie. I jest prawo
    ,,zakaz kąpieli'' choć ty czujesz, że widzisz zimną czystą wodę w sam
    raz na ten lipcowy upał.

    > A jak widzisz pieszego?

    Zależy jakiego. Jak dziecko to ograniczam zaufanie z definicji. Jak
    dorosły, to przeszedł przez kurs postaw w szkole.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 756. Data: 2013-04-26 11:24:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 10:36, Andrzej Lawa pisze:

    > Z morderstwami,

    Wynikają z wolności. Bóg ich zabrania, ale ty możesz wybrać inaczej.

    >chorobami, kleszczami, truciznami...

    No. takie środowisko treningowe, zanim dojdziemy do Nieba.

    Poza tym, są teologiczne koncepcje, że to jest konsekwencja
    nieposłuszeństwa i grzechu. Człowiek umieszczony w raju nie chorował i
    nic mu nie zagrażało. Ale odrzucił Boga i teraz ponosi konsekwencje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 757. Data: 2013-04-26 11:26:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Poza tym, są teologiczne koncepcje, że to jest konsekwencja
    > nieposłuszeństwa i grzechu. Człowiek umieszczony w raju nie chorował i
    > nic mu nie zagrażało.

    I co tam robił, hmm?

  • 758. Data: 2013-04-26 11:30:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 10:39, Dominik & Co pisze:

    > Ma się, ma. To, że Ty nie widzisz związku nie oznacza, że go nie ma.

    Nie ma. VeriSign nie potwierdza kompetencji banku a jedynie jego
    tożsamość. Ja mogę sobie też kupić certyfikat VeriSgn i parabank
    BursztynZłoto też może. Zaufasz mi tylko dlatego, że mam certyfikat
    VeriSign?

    Przekładając to na medyków, to VeriSgn mi tylko certyfikuje to, że facet
    w gabinecie to jest Wacław Kowalski a nie Zdzisław Nowak udający Wacława
    Kowalskiego. Nie gwarantuje mi czy Wacław Kowalski to lek.med. czy
    szaman. Owszem, poniekąd to nawet może mieć taką usługę, że sprawdzi czy
    Wacław ma tytuł lek. med. czy szamana, ale sprawdzi co najwyżej
    certyfikat państwowy. Nie określi samodzielnie tego. Działalność VS
    organicza się tylko do potwierdzania że sprawdzili papiery.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 759. Data: 2013-04-26 11:34:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 11:26, Andrzej Lawa pisze:

    > I co tam robił, hmm?

    Żył w szczęściu i łączności z Bogiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 760. Data: 2013-04-26 11:42:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > w gabinecie to jest Wacław Kowalski a nie Zdzisław Nowak udający Wacława
    > Kowalskiego. Nie gwarantuje mi czy Wacław Kowalski to lek.med. czy

    A jakby potwierdzał, że Wacek to lek.med. to byś się czepiał,
    że nie potwierdzi, że Heniek to mgr fryzjer czy amator fryzjerstwa.
    No i co z tego? Potwierdza tożsamość zamiast Wszechmocnego Państwa.

    Jak gość ma certyfikat Novell CLA to twierdzisz, że to dupa
    a nie administrator, bo nie zdał Państwego Egzaminu z Linuksa?

    Co jest niekoszernego w sytuacji, że będzie istnieć firma
    (prywatna!) potwierdzająca umiejętności chirurgów, a chirurdzy mający
    certyfikat tejże firmy będą cenieni i chętnie zatrudniani?