  • 741. Data: 2013-04-26 09:57:21
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 09:17, Andrzej Lawa pisze:
    > Wtedy tym bardziej jedzenie będzie za darmo. CBDO

    tak myślałem, że nie odpowiesz sensownie.

    > Ale nagranie mogę przedstawić.

    No. Jak mówił jakiś czas temu?

    Nikt nie nagrał Jezusa na wideo, bo wtedy technologia HD dopiero
    wchodziła, a w SD nie godzi się Boga portretować. Tak lepiej dla twojej
    inteligencji?

    > Ale kodeks karny istnieje i mogę ci go pokazać.

    No. Tak samo jak Biblia. Mogę ci ją pokazać.

    > No i?

    No i tabuny specjalistów wyposażonych w sprzęt i środki co mi tam,
    Andrzej ich zagina małym palcem.

    > No i?

    No i wciąłeś w pół akapitu. Napisałem co I. Powtórzę: Będziesz przed
    każdą półką w sklepie analizował co dana nazwa znaczy na składzie
    każdego towaru?

    > Zaraz... Jak idziesz do sklepu i widzisz coś na półce to MUSISZ to coś
    > kupić?

    Nie. Muszę coś kupić do jedzenia i picia. Każdy z towarów mam analizować?

    > Bo ja zanim kupię jakiś nowy produkt, najpierw sprawdzam jego skład.

    I jak idziesz np. na szlaku po górach, dochodzisz do schroniska, chce ci
    się pić i dostajesz piwo z beczki, to prosisz o skład i szybko
    analizujesz skład na tablecie, a jak nie to usychasz z pragnienia aż
    zejdziesz do sklepu gdzie jest znany ci produkt?

    > Jeśli składnik jest mi nieznany, to albo nie kupuję, albo ryzykuję.
    > Podobnie z każdym innym produktem.

    Wiem, Ty jesteś Inny. Od dawna to już wiadomo. Normalne społeczeństwo
    kupuje to co jest w sklepie, bo wie, że są mechanizmy społeczne
    kontrolujące np. to czym dane truskawki mogą a czym nie mogą być
    opryskane. Ale ty warzyw i owoców też nie kupujesz pewnie.

    > Ale występuje. Zakazać!

    Sensowność zakazu jest oparta o stopień zagrożenia.

    > Jeśli bym go znał, to niezbyt długo ;->

    No więc właśnie. A alkoholików z tym syndromem mogę ci wskazać od
    strzału. I żyją przez wiele lat i stanowią problem społeczny.

    > Pomijając taki detal, że to strona rządowa,

    Wygląda na to, że każda strona ci nie pasuję, jeżeli nie jest firmowana
    przez zwolenników trawki.

    >najwyraźniej celowo
    > pominąłeś drobny detal - do dotyczy wyłącznie NADUŻYWANIA.

    * A co to jest nadużywanie?
    * Dlaczego występuje?
    * Jaki procent nadużywa?

    > I co po separacji, zostać samotnie do śmierci?

    Moja siostra jest panną, do tego ateistką i jak na razie ciągle głosi,
    że tak dobrze.

    Poza tym, nie trzeba samotnie, nie ma zakazu mieć przyjaciół itp.
    Katolicy zabraniają tylko powtórnego małżeństwa, póki żyje tamten.

    >Chrzanić te zabobony!

    Akurat osobiście nie jestem zwolennikiem całkowitego zakazu poślubiania
    kogoś następnego, aczkolwiek nie tak jak się dzieje w ateistycznym
    świecie, gdy jest rozwód, za 2 dni małżeństwo itp. Ale faktycznie jak
    lata walki nic nie dają i szans na ponowne zejście dawnych małżonków już
    nie ma, to uznaję powtórne małżeństwo.

    > ROTFL
    >
    > Modlić... Podobni tobie fundziacy w USA już drugie swoje dziecko
    > zamordowali, bo "leczyli" modlitwą.

    I tak zaszkodziło? Uważasz, że modlenie się o to, żeby odseparowany mąż
    alkoholik wyzdrowiał i powrócił na łono Kościoła i rodziny może go
    zabić? Jakaś zemsta demona za modlitwę mogłaby się teoretycznie zdarzyć,
    ale nie sądzę.

    > Primo: żona jest winna posłuszeństwo mężowi. (patrz: biblia)

    Owszem, a mąż żonie miłość i ochronę. Selektywne traktowanie Pisma jest
    klasycznym błędem ateistów.

    > Secundo: dlaczego żona?

    Uproszczenie wypowiedzi, przykład. Jak bardzo chcesz, to zadam to
    pytanie ponownie nieco inaczej:

    Możesz wskazać jakieś konkretne nauki katolickie, które zabraniają
    wyrzucić z domu męża/żonę, który/która po alkoholu katuje rodzinę?

    > Co to, agresywnych kobiet-alkoholiczek nie ma?

    Są. Tyle, że statystycznie facet bardziej się jest w stanie obronić
    przed przemocą fizyczną niż kobieta. Jak facet zbiera liścia od baby
    albo widzi, że baba katuje dzieci, to zazwyczaj jednak jest w stanie
    zablokować atak.

    > Generalnie logika jest sprzeczna z chrześcijaństwem.

    Bynajmniej. Co najwyżej ateistyczna logika. Jeżeli dla ciebie logiczne
    jest, że się zmienia żony/mężów to już na to nic nie poradzę.

    > Prawo o ruchu drogowym.

    No akurat z PoRD to zapewne słabo, bo ono dotyczy dróg publicznych i
    stref zamieszkania.

    > ...napisał osobnik, który legendy z epoki brązu uznaje za fakty.

    ... napisał osobnik, który nazywa Boga palantem i wybiera piekło i jest
    z tego dumny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 742. Data: 2013-04-26 10:02:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 09:05, Liwiusz pisze:

    > Ty tak na poważnie myślisz, że każdy fryzjer jest po szkole
    > fryzjerskiej?

    No po jakimś kursie. A nie że się uczy na klientach.

    > Gówno prawda, umiejętność łykania jest determinowana genetycznie.

    Jeść a nie łykać. Wodę i mleko przełyka samo, tak jak i owszem, oddycha
    i jak mu serce bije. Ale jazda samochodem nie jest naturalną
    umiejętnością każdego.

    > Do tanga trzeba dwojga - najpierw trzeba znaleźć jelenia, który:
    > - umożliwi mu operować w szpitalu
    > - da się zoperować przez niespecjalistę

    A widzisz, bo podświadomie zakładasz istnienie ,,specjalisty''. Czyli
    istnienie certyfikatów wg jakiejś linii postępowania uznanej przez
    wspólnotę.

    > IMHO lepsze efekty (od egzaminu) dałaby kontrola na drodze. Tak żeby
    > faktycznie jak ktoś nie "miga" przy zmianie pasa, to przynajmniej co
    > miesiąc dostawał mandat itd.

    No i co, wypuścisz tabuny policjantów na drogę? Nie lepiej przesiew
    podstawowy zrobić już na wejściu? Trochę tak jak lepiej przed wejściem
    na imprezę sprawdzić czy gość nie wnosi pistoletu niż rozmieszczać
    snajperów, których zadaniem jest natychmiastowy odstrzał tego, co
    wyciąga broń.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 743. Data: 2013-04-26 10:05:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 09:35, Dominik & Co pisze:

    > To co? Z banku nie korzystasz, bo ma certyfikat wystawiony
    > przez VeriSign, a nie Mumię Europejską czy jej lenno, czyli RP?

    Nie, bank ma certyfikat działalności bankowej wystawiony przez RP. I ma
    fundusz gwarancyjny bankowy zgodnie z polskim prawem, tak jak ustaliła
    wspólnota.

    A jak ktoś korzystał z parabanków typu BursztynZłoto albo śp. Bezpieczna
    Kasa Oszczędności to skończył słabo.

    tzw. certyfikat szyfrujący ma się nijak do certyfikatów kompetencji, o
    których mówimy.

    > A przecież to _prywatna_ firma i zamiast banku mógłby to być
    > szarlatanobank?
    > Dodam, iż niejaki Mark Shuttleworth doszedł do kasy właśnie
    > zakładając _prywatną_ firmę certyfikującą (Thawte).

    Bez związku z tematem, pomieszałeś pojęcia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 744. Data: 2013-04-26 10:21:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No po jakimś kursie. A nie że się uczy na klientach.

    Może jesteś nieświadomy, ale i na klientkach się fryzjerka uczy.

    > Jeść a nie łykać. Wodę i mleko przełyka samo, tak jak i owszem, oddycha
    > i jak mu serce bije. Ale jazda samochodem nie jest naturalną
    > umiejętnością każdego.

    I co, są jakieś egzaminy na umiejętność jedzenia?

    > A widzisz, bo podświadomie zakładasz istnienie ,,specjalisty''. Czyli
    > istnienie certyfikatów wg jakiejś linii postępowania uznanej przez
    > wspólnotę.

    Oczywiście, że zakładam. Już któryś raz przypominam, że opieraniu się na
    zaufaniu do innych osób ("zaświadczamy, że Mietek Burczymucha umie
    operować wyrostki") jest podstawą działania tego systemu.

> [...]
    > na imprezę sprawdzić czy gość nie wnosi pistoletu niż rozmieszczać
    > snajperów, których zadaniem jest natychmiastowy odstrzał tego, co

    Zła analogia. Prawidłowa - na dyskotekę wpuszczamy tylko tych, którzy
    raz w życiu zdali kurs na "nie bycie agresywnym".

    --
    Liwiusz

  • 745. Data: 2013-04-26 10:22:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > tak myślałem, że nie odpowiesz sensownie.

    Stawiasz idiotyczne hipotezy, równie realne jak "a co jeśli ludzie
    nauczą się odżywiać światłem słonecznym".

    > No. Jak mówił jakiś czas temu?

    Może w każdej chwili powtórzyć. Mowy nie stracił.

    > Nikt nie nagrał Jezusa na wideo, bo wtedy technologia HD dopiero
    > wchodziła, a w SD nie godzi się Boga portretować. Tak lepiej dla twojej
    > inteligencji?

    Ale skoro nadal żyją, to by się odezwali.

    > No. Tak samo jak Biblia. Mogę ci ją pokazać.

    Tylko że biblia ma taką samą moc prawną, jak Harry Potter i tak samo
    dobrze dokumentuje istnienie jednorożców i Voldemorta.

    > No i tabuny specjalistów wyposażonych w sprzęt i środki co mi tam,
    > Andrzej ich zagina małym palcem.

    Znowu kłamiesz. Przestań. Badania się zrobione, publicznie dostępne.
    Tylko religijny idiota będzie chował głowę w piasek byleby tylko się z
    nimi nie zapoznać i mieć pretekst.

    > No i wciąłeś w pół akapitu. Napisałem co I. Powtórzę: Będziesz przed
    > każdą półką w sklepie analizował co dana nazwa znaczy na składzie
    > każdego towaru?

    Patrz niżej.

    > Nie. Muszę coś kupić do jedzenia i picia. Każdy z towarów mam analizować?

    Analizować? Nie. Przeczytać opis na opakowaniu? Wypadałoby, chociażby
    żeby poznać termin przydatności do spożycia.

> [...]
    > analizujesz skład na tablecie, a jak nie to usychasz z pragnienia aż
    > zejdziesz do sklepu gdzie jest znany ci produkt?

    Piwo? Z dwojga złego wolałbym chyba ocet.

> [...]
    > kontrolujące np. to czym dane truskawki mogą a czym nie mogą być
    > opryskane. Ale ty warzyw i owoców też nie kupujesz pewnie.

    Ale ty, krętaczu, nie chcesz kontrolować oprysków, tylko zakazać warzyw
    i owoców "bo mogą być niebezpiecznie".

    > Sensowność zakazu jest oparta o stopień zagrożenia.

    Nie tobie go oceniać.

    > No więc właśnie. A alkoholików z tym syndromem mogę ci wskazać od
    > strzału. I żyją przez wiele lat i stanowią problem społeczny.

    I uważasz, że jak bimber będą mogli kupić tylko od mafii, to będzie lepiej?

    > Wygląda na to, że każda strona ci nie pasuję, jeżeli nie jest firmowana
    > przez zwolenników trawki.

    Czego nie rozumiesz w słowie "pomijając"?

    > * A co to jest nadużywanie?
    > * Dlaczego występuje?
    > * Jaki procent nadużywa?

    Nieistotne. Dotyczy wszystkiego, włącznie z produktami jakie podałem a
    ty "sprytnie" wyciąłeś.

    Sport też należałoby wg twojej logiki zdelegalizować, bo w nadmiarze
    jest szkodliwy. A wręcz niebezpieczny.

    > Moja siostra jest panną, do tego ateistką i jak na razie ciągle głosi,
    > że tak dobrze.

    Jej wybór.

    > Poza tym, nie trzeba samotnie, nie ma zakazu mieć przyjaciół itp.

    O seks chodzi, głąbie!

    > Katolicy zabraniają tylko powtórnego małżeństwa, póki żyje tamten.

    I tylko zabraniają seksu poza małżeństwem.

    > Akurat osobiście nie jestem zwolennikiem całkowitego zakazu poślubiania
    > kogoś następnego, aczkolwiek nie tak jak się dzieje w ateistycznym
    > świecie, gdy jest rozwód, za 2 dni małżeństwo itp. Ale faktycznie jak

    Pieprzysz kocopały znowu.

    > lata walki nic nie dają i szans na ponowne zejście dawnych małżonków już
    > nie ma, to uznaję powtórne małżeństwo.

    Łaskawca.

    > I tak zaszkodziło? Uważasz, że modlenie się o to, żeby odseparowany mąż
    > alkoholik wyzdrowiał i powrócił na łono Kościoła i rodziny może go

    Równie dobrze możesz wrzucać monety do fontanny od życzeń.

    > zabić? Jakaś zemsta demona za modlitwę mogłaby się teoretycznie zdarzyć,
    > ale nie sądzę.

    Tia, a krasnoludki szczają do mleka i dlatego kwaśnieje...

    > Owszem, a mąż żonie miłość i ochronę. Selektywne traktowanie Pisma jest
    > klasycznym błędem ateistów.

    Przepraszam, nigdzie nie ma zwolnienia od posłuszeństwa wobec męża jeśli
    ów nie spełnia swoich obowiązków. Nie traktuj selektywnie swojego zbioru
    legend.

    [ciach]

    > Bynajmniej. Co najwyżej ateistyczna logika.

    Każda logika. Religia jest z definicji irracjonalna.

    [ciach]

    > No akurat z PoRD to zapewne słabo, bo ono dotyczy dróg publicznych i
    > stref zamieszkania.

    Czyli nie znasz PoRD.

    > ... napisał osobnik, który nazywa Boga palantem

    Palantem nazywam twojego urojonego boga z tej całej biblii -
    psychopatycznego egomaniaka ze skłonnością do genocydu oraz wpadania w
    szał, przy którym największy pijacki szał to pikuś. Jaką np. trzeba być
    mendą, żeby zamiast osobiście sklepać pysk faraonowi, żeby kumpli z
    niewoli wypuścił (co notabene nie ma żadnego historycznego
    potwierdzenia), to wysyła pomagiera żeby niewinne dzieci wymordował. To
    tak jakby ja zamiast dyskutować z tobą, skopał ci dziecko, żebyś mi się
    nie sprzeciwiał.

    Jeśli jakiś bóg na prawdę istnieje, ma faktycznie anielską cierpliwość,
    że jeszcze wszystkich Chrześcijan (oraz Żydów, Mahometan i wielu innych)
    nie wytępił za ich paszkwile na jego osobę. A przynajmniej nie pozwał i
    nie puścił z torbami ;)

    > i wybiera piekło i jest z tego dumny.

    Nie mieszaj mnie do swoich fantazji.

  • 746. Data: 2013-04-26 10:25:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 09:36, Liwiusz pisze:

    > Nie postuluje likwidacji tytułów zawodowych, certyfikatów, licencji itp.
    > Postuluje ich dobrowolność.

    Ale jak jest dobrowolność, to jest brak wspólnotowej linii. Jak jednego
    certyfikuje Microsoft, innego RedHat a innego Wacek i Zenek, to u
    którego korzystać?

    Nasze społeczeństwo wybrało na podstawie wiedzy społecznej linię
    medycyny pasującą do naszych realiów wg społeczeństwa najbardziej.

    > I słusznie. Słowo klucz - wybrała. Nie - narzuciła.

    Czyli jak sobie wyobrażasz działanie takiej wybranej, ale nie narzuconej
    linii?

    > Otóż to. Wolny wybór i rzetelna informacja. Należy karać za oszustwa i
    > podszywanie się, a nie za świadome wybory dorosłych osób.

    Tylko że to płynne. Zaraz jakiś Andrzej powie ,,jak sobie jesteś taki
    głupi, że wsiadasz do taksówki bez uprzedniego poproszenia o teczkę z
    papierami, cenniki, regulaminy itp. Tylko jakie byłoby życie, jakbym nie
    mógł wskoczyć do taksówki i popędzić na dworzec tylko najpierw szukał
    niuansów, które mogą mnie zaskoczyć (np. punkt 278 regulaminu czcionką
    7ką mówi, że gość w białych skarpetkach płaci 10x stawka z cennika).

    Po co są te wszystkie klauzule niedozwolone w umowach? Bo przeciętny
    obywatel nie ma szans obronić się przed wszystkim. Tak jak pojedynczy
    jaskiniowiec nie umiał się obronić np. przed tygrysem i wolał zrobić
    wspólnotę kilku.

    > Piłem do tego, że jak będziesz chciał leczyć żołądek, to we własnym
    > interesie pójdziesz do prawdziwego lekarza, a nie hydraulika.

    No ale co to jest prawdziwy? Bo wiesz, wg plemienia z Ciamcia-Ramcia
    prawdziwy jest ich Szaman Włodek. Prawdziwość lekarza określa pewna
    umowa społeczna, która tobie nie pasuje.

    > Prywatne formy nie wydają certyfikatów? Jeśli nie, to zaczną, bo będzie
    > na to rynek.

    No wydają. I właśnie w skali społecznej są one bez znaczenia. Nawieszam
    sobie na ścianie certyfikatów wydanych przez 20 znajomych szamanów. Oni
    będą mieli między innymi mój certfikat. I pacjent z zawałem sobie wpada
    do mnie i weryfikuje oczywiście jakość wszystkiego, bo jest Andrzejem L.
    A jak nie jest Andrzejem L. to ma pecha?

    Po to społeczeństwo wypracowało pewne standardy, żeby je mieć. Dlatego
    jest np. matura. A jakby jeden miał Maturę wydaną przez Śmiejka, inny
    przez Liwiusza, inny przez Marudę...

    > Więc nie będziesz miał wyjścia, jak tylko wynająć architekta. Zauważ, że
    > odbędzie się to "oddolnie" bez nakazu państwowego!

    Jak oddolnie, jak to państwo jest tą wspólnotą i dochodzisz do tego, co
    mamy. Zero zmian.

    > Będą. Dobrowolne. A jak rzeczywiście nie będzie, to sam ubezpieczyciel
    > powie - proszę przyprowadzić tego ,,architekta'', ocenimy, czy chcemy
    > brać za niego odpowiedzialność.

    Jaką metodą, jak nie będzie standardów uznanych prawnie?

    > Wiara, że po szkoleniu jeździ się bezpiecznie i zgodnie z przepisami
    > jest złudna.

    Nie nie wierzę w to. Chodzi o to, że wtedy już nie będzie machał
    gałęziami i będzie świadom tego, że z premedytacją łamie prawo. Więc
    część będzie łamała nadal, ale część się zastanowi. Teraz brak mu
    przygotowania i może faktycznie myśli, że może zapierdzielać po
    przejściu dla pieszych i nie ma świadomości tego, co się dzieje?

    > Równie dobrze można twierdzić, że jak się nauczy ludzi kk.,
    > to nie będzie przestępstw.

    Nie. Ale część przestępstw popełnianych z niewiedzy zniknie. Jak stoi
    rower pod sklepem, to świadomość społeczna jest taka, że nie wolno
    zabrać. Więc jak ktoś zabiera to z premedytacją. Ale jakby przestać
    uczyć o kradzieżach, to za pokolenie może by zabierali bez świadomości.

    Zobacz ile teraz się łamie prawa przypadkiem, z nieświadomości. Niby to
    nie chroni od odpowiedzialności, ale lepiej edukować niż karać i do tego
    jeszcze usuwać szkody będące konsekwencją tego, że ktoś niewyedukowany
    złamał to prawo przypadkiem.

    Zasady ruchu drogowego, wracając do tematu, nie są wynikające z
    genetyki. Sam przykład, że w anglii lewostronny a u nas prawostronny
    pokazuje, że to kwestia po prostu danej umowy społecznej. I np. zasada
    ograniczonego zaufania mówi, że mam prawo ufać, że inni uczestnicy ruchu
    przepisy znają i przestrzegają. No i widzę rowerzystę, to nie powinienem
    musieć go traktować jako wroga z definicji (a tak teraz jest) tylko
    założyć, że on zna, wie i że jak złamie prawo to z premedytacją a nie z
    niedoinformowania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 747. Data: 2013-04-26 10:31:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 09:40, Dominik & Co pisze:

    > Oczywiście, jeśli fakty przeczą wierze, tym gorzej dla faktów.

    Nie przeczą.

    > Ale i sama wiara chrześcijańska kupy się nie trzyma.
    > Jej clou to: wszechmocny, wszechwiedzący i nieśmiertelny
    > Jahwe wysłał samego siebie na śmierć (sic!), żeby przebłagać samego
    > siebie, że stworzony przez niego byt- człowiek- nie jest taki,
    > jaki chciałby, by był. I za to rzeczonemu Jahwemu tenże człowiek
    > musi być dozgonnie wdzięczny.
    >
    > Przecież tego na trzeźwo nie da się zrozumieć :-)

    Ale o czym ja mam z tobą rozmawiać? Rzucasz jakąś własną wizję, wot tak
    od czapy, całkowicie błędną, nawet chrześcijaninem nie jesteś, chcesz
    żebym całą teologię zbawienia ci wyłożył tu od strzału?

    W skrócie: Bóg Ojciec wysłał swojego Syna, żeby stał się człowiekiem i
    nas odkupił z grzechu w który wpadliśmy, abyśmy mogli być oczyszczeni
    krwią Bożego Baranka.

    A więcej to już naprawdę nie na usenet i taką dyskusję.Prawdy wiary
    poznaje się po trochu. Ważne, że Jezus za Ciebie umarł, żebyś mógł
    zostać Zbawiony czyli mógł cieszyć się wiecznym szczęściem w Niebie przy
    Tronie Boga. Możesz to prawo odrzucić, co robisz i wybrać wieczne
    rozdzielenie od Boga czyli piekło. Jako chrześcijanin bardzo ci
    współczuję i chciałbym, żebyś się nawrócił i poznawał Boga. Ale w jednym
    liście całości Prawdy ci nie wyłożę, sam jej nie znam w pełni i wciąż
    się rozwijam, bo na tym polega DROGA chrześcijanina do celu czyli Nieba.
    Jakbym znał pełnię Prawdy, to byłbym już w Niebie. Tylko tam się ją
    poznaje w pełni.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 748. Data: 2013-04-26 10:33:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 09:45, Liwiusz pisze:
    > że go Bóg stworzył i mu się nie udało

    Nie nie udało. Udało. Tak jest, jak chciał.

    Bóg dał ludziom wolność. A ona wiąże się zawsze z możliwością wyboru
    dobra (Boga) i zła (nieBoga). I cała nasza droga życia na Ziemi to
    właśnie rozwój i wybory ścieżek Boga lub szatana. I albo dojdziemy do
    Nieba albo do piekła.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 749. Data: 2013-04-26 10:36:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie nie udało. Udało. Tak jest, jak chciał.

    Z morderstwami, chorobami, kleszczami, truciznami...

    > Bóg dał ludziom wolność.

    A ty chcesz ją odebrać. Czyli jesteś wcieleniem Szatana.

  • 750. Data: 2013-04-26 10:38:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale jak jest dobrowolność, to jest brak wspólnotowej linii. Jak jednego
    > certyfikuje Microsoft, innego RedHat a innego Wacek i Zenek, to u
    > którego korzystać?

    Z tego, do którego ma się zaufanie. Zasada jest taka, że zły certyfikant
    bankrutuje.

    > Nasze społeczeństwo wybrało na podstawie wiedzy społecznej linię
    > medycyny pasującą do naszych realiów wg społeczeństwa najbardziej.

    Ale to ja chce wybierać, a nie aby mi społeczeństwo mówiło że tą herbatą
    to grypy nie mogę leczyć.

    > Czyli jak sobie wyobrażasz działanie takiej wybranej, ale nie narzuconej
    > linii?

    Tak, że jak będę chciał, to wyrostek może mi wyciąć weterynarz, bo może
    mam do niego więcej zaufana, niż do wiecznie pijanego chirurga w
    państwowym szpitalu.

> [...]
    > niuansów, które mogą mnie zaskoczyć (np. punkt 278 regulaminu czcionką
    > 7ką mówi, że gość w białych skarpetkach płaci 10x stawka z cennika).

    Jeśli przed wejściem do taksówki musiałbym czytać jakieś teczki, to
    wybrałbym taksówkę obok, gdzie wystarczyłaby tylko informacja "3zł/km".

> [...]
    > obywatel nie ma szans obronić się przed wszystkim. Tak jak pojedynczy
    > jaskiniowiec nie umiał się obronić np. przed tygrysem i wolał zrobić

    Klauzule są dlatego, że ludzie-niewolnicy zawierają umowy bez czytania.

    > No ale co to jest prawdziwy? Bo wiesz, wg plemienia z Ciamcia-Ramcia
    > prawdziwy jest ich Szaman Włodek. Prawdziwość lekarza określa pewna
    > umowa społeczna, która tobie nie pasuje.

    A Ty chcesz mi zabronić się leczyć u tego Ciamci.

> [...]
    > do mnie i weryfikuje oczywiście jakość wszystkiego, bo jest Andrzejem L.
    > A jak nie jest Andrzejem L. to ma pecha?

    Jeśli masz 20 nieuznawanych certyfikatów, toś głupi. Sztuką mieć jeden
    certyfikat, ale uznawany. Niekoniecznie państwowy i obowiązkowy.

    > Po to społeczeństwo wypracowało pewne standardy, żeby je mieć. Dlatego
    > jest np. matura. A jakby jeden miał Maturę wydaną przez Śmiejka, inny
    > przez Liwiusza, inny przez Marudę...

    Matura to też standard płynny. Właściwie obecnie to brak standardu.
    Dobry przykład, jak państwowe certyfikaty się dewaluują. Gdyby matura
    była płatna i nie dawała dostępu do studiów, to nikt by jej nie robił,
    bo po co? Czy na rynku pracy "matura" coś znaczy? Nic. Znieś obowiązek
    matury na studia, wprowadź egzaminy uczelniane (to są właśnie takie
    prywatne certyfikaty), a zobaczysz, co można zrobić z tym państwowym
    papierkiem.

    > Jak oddolnie, jak to państwo jest tą wspólnotą i dochodzisz do tego, co
    > mamy. Zero zmian.

    Nie zero. Bo u siebie na terenie nie mogę wybudować mostu na swój użytek
    tak jak chcę.

    > Jaką metodą, jak nie będzie standardów uznanych prawnie?

    Swoją własną metodą. Ubezpieczyciel, który będzie miał złą metodę,
    będzie za to płacił, więc na pewno jakąś wypracuje.

    > Zobacz ile teraz się łamie prawa przypadkiem, z nieświadomości. Niby to

    Bo właśnie tego prawa jest za dużo. Prawo już nie wynika z samej
    moralności (nie kradnij), ale z... głupoty? ("nie podlewaj rośliny,
    jeśli to marihuana")

    > nie chroni od odpowiedzialności, ale lepiej edukować niż karać i do tego
    > jeszcze usuwać szkody będące konsekwencją tego, że ktoś niewyedukowany
    > złamał to prawo przypadkiem.

    Jeśli bez specjalnej edukacji ludzie nie "czują", że coś może być
    niezgodne z prawem, to znaczy, że trzeba się poważnie zastanowić, czy
    należy to karać.

    A jak widzisz pieszego?

    --
    Liwiusz