  • 1. Data: 2006-08-13 20:46:26
    Temat: multikino - zagrzali mnie
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    hej,

    Wybrałem się z dziewczyną do multikina (Zabrze), ponieważ nie wyobrażam
    sobie
    siedzieć przez 2h o suchym pysku a było już późno, dziewczyna skoczyła na BP
    po jakieś napoje
    i ciastka. Ja w międzyczasie zakupiłem bilety.

    Idąc w kierunku sal, stało tam 2 panów - jeden od kasowania biletów, drugi
    który
    dość usilnie wskazywał tabliczkę z informacją iż od dnia 28.07.2006 jest
    zakaz
    wnoszenia na sale kinową żywności nie zakupionej w multikinie.
    No i powiedział zeby reklamówkę zostawić przy wejściu.

    Moja reakcja chyba ich zdziwiła - fakt że troche się zachowałem jak cham,
    ale
    po kilku epitetach zarządałem zwrotu pieniędzy za bilety, z tym nie było
    problemu.

    W każdy razie chodzi mi o sam fakt zakazu, bo coś zdaje mi się że jest to
    niezgodne
    z prawem - tylko nie wiem którym i do kogo w tej sprawie uderzać.

    Oni nie są restauracją/barem czy inną knajpą, oni są kinem i sprzedają
    bilety do kina.
    To że przy okazji można kupić u nich rozpuszczalnik (cole) i inny popcorn
    nie uprawnia ich do takich
    zakazów. Tymbardziej że ja mogę sobie nie życzyć wlewać w siebie tego co oni
    mają
    w swoim skromnym menu, albo poprostu niektórzy nie mogą tego wsuwać.

    W związku z tym planuje powiadomić jakiś urząd, najlepiej jakiegoś Rzecznika
    Praw - tylko którego ?
    Jakie są szanse na jakąś reakcje ?

    A teraz teoretyzując:
    1. Kolo mi mówi żebym zostawił jedzenie przy wejściu, a ja mimo to wchodzę z
    tym na sale
    (film już się zaczął od minuty). Drze sie, leci za mną - ale ja mam go
    gdzieś, siadam i oglądam
    zasuwając to co przyniosłem - co mi mogą zrobić ?

    2. Mając na uwadze ichniejsze głupie przepisy, cały prowiant wkładam do
    plecaka i z plecakiem
    wchodze na sale. Kolo się czepia plecaka, ale nie ma prawa mi go zrewidować
    a ja nie mam obowiązku
    mu tego plecaka otwierać. Wchodze na sale, kolo sie drze jak w punkcie
    powyższym.
    I co teraz ?

    Tak pozatem to gratuluje im pomysłu, bo ja będę znacznie chętniej sciągał
    filmy z netu...

    Marcin

  • 2. Data: 2006-08-13 21:35:11
    Temat: Re: multikino - zagrzali mnie
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > Tak pozatem to gratuluje im pomysłu, bo ja będę znacznie chętniej sciągał
    > filmy z netu...

    Kiedys, jak chodzilem do podstawowki tez wiele rzeczy mnie
    denerwowalo... Ale to z wiekiem przechodzi.

    Oczywiscie zadales sobie tyle trudu by rzucic okiem do archiwum?

    http://tinyurl.com/q799g

    Jacek

  • 3. Data: 2006-08-13 21:47:21
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Kiedys, jak chodzilem do podstawowki tez wiele rzeczy mnie
    > denerwowalo... Ale to z wiekiem przechodzi.

    wiesz co, moze i wyborcy pisu przyjmuja wszystko jak im sie podaje
    ale ja mam zwyczaj mówic nie jak mi sie cos nie podoba i uwazam
    za niezgodne z prawem.
    Jezeli ktos gdzies tego nie zglosi to takie zakazy beda i to w coraz
    wiekszej
    ilosci miejsc.

    > Oczywiscie zadales sobie tyle trudu by rzucic okiem do archiwum?
    >
    > http://tinyurl.com/q799g

    tu masz racje, niestety nie opanowalem przeszukiwania archiwów grup
    dyskusyjnych
    bo przewaznie nie pamietam gdzie leza. Ale obiecuje poprawe.

    Marcin

  • 4. Data: 2006-08-13 21:58:53
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Oczywiscie zadales sobie tyle trudu by rzucic okiem do archiwum?
    >
    > http://tinyurl.com/q799g

    Ja sobie zadalem, ale z tamtej dyskusji nie wynika rozwiazanie kilku
    sytuacji, ktore przedstawil kolega.

    - jakim przepisem mozna sie zaslonic, gdy ktos nas usiluje zmusic do
    niewnoszenia,

    - jaki przepis chroni nas w sytuacji, gdy nie chca nas wpuscic z biletem i
    wlasnym napojem,

    - jaki przepis chroni nasze usilowanie wyegzekwowania wejscia na podstawie
    biletu,

    - jaki przepis chroni nasza nietykalnosc osobista, gdy beda nas probowali
    wywalic przy pomocy ochrony,

    - czym sie podeprzec w sytuacji, gdy juz bedziemy w konflikcie i wezwiemy
    policje (policja sama czesto nie wie co robic i np. zawierza ochronie, ktora
    tlumaczy, ze "wywieszony w widocznym miejscu regulamin korzystania z kina
    jest obowiazujacym zbiorem przepisow porzadkowych i ich naruszenie jest
    naruszeniem porzadku - wykroczeniem" - tak samo jak przeskoczenie przez
    bramki w metrze).

    - ostatnia sytuacja... taka "pode mnie"... wchodze do kina z wlasnym napojem
    z marakui (nie ma takiego w ofercie Multikina) i przezornie nagrywam swoje
    wejscie do kina na kamerke w telefonie... najpierw zatrzymuje mnie gosc przy
    "bramce", nie chcac uznac mojego biletu w zwiazku z proba wnoszenia wlasnego
    napoju. Po kulturalnej wymianie zdan informuje go, ze wchodze na podstawie
    biletu, na co on wzywa ochrone, ktora blokuje mi przejscie do sali. Ochrona
    trzyma sie kulturalnych argumentow, ale nie chca zejsc z drogi. Wzywam
    policje. Pytanie: komu i co grozi w tej sytuacji?

    Mam nadzieje, ze pojawia sie rzeczowe glosy, w przeciwienstwie do
    "akademickiej" dyskusji, do ktorej link podal Marcin.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-08-13 22:05:20
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > wiesz co, moze i wyborcy pisu przyjmuja wszystko jak im sie podaje
    > ale ja mam zwyczaj mówic nie jak mi sie cos nie podoba i uwazam
    > za niezgodne z prawem.

    Taka dygresja... Kilka lat temu za mowienie o tym co Ci sie nie podoba
    mialbys zapewnione dlugie wakacje na koszt podatnika. Teraz przynajmniej
    mozesz swoje zale wylewac gdzie Ci sie podoba... Wiec ten Pis nie taki
    traszny.

    To czy glosowales na tamto czy siamto ugrupowanie ma sie nijak do
    zdrowego rozsadku. Jezeli sobie zbudujesz restauracje do ktorej zaczna
    przychodzic ludzie na obiad a jeden z nich zacznie przyprowadzac ze soba
    np. krowe, czy mozesz zatem zakazac mu przychodzic z krowa (zalozmy ze
    pokaze Ci papier ze to krowa do krowa-przewodnik)? Krowa oczywiscie w
    kagancu i na lancuchu - innym krzywdy nie zrobi.

    Tak tylko gdybam...

    Jacek

  • 6. Data: 2006-08-13 22:15:57
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Taka dygresja... Kilka lat temu za mowienie o tym co Ci sie nie podoba
    > mialbys zapewnione dlugie wakacje na koszt podatnika.

    masz na mysli ze przed 1989 ?

    > Teraz przynajmniej
    > mozesz swoje zale wylewac gdzie Ci sie podoba... Wiec ten Pis nie taki
    > traszny.

    tak ? ciekawe. Jakos ostatnio strona www.pracownicy.com po calej
    masie pogrózek zniknela z sieci. Zarty o kartoflach tez sie moga zakonczyc
    w sadzie... cos chyba jednak straszny..

> [...]
    > pokaze Ci papier ze to krowa do krowa-przewodnik)? Krowa oczywiscie w
    > kagancu i na lancuchu - innym krzywdy nie zrobi.

    Do restauracji przychodzi sie w celu konsumpcji jedzenia.
    Do kina - na film. 2 godziny siedzenia przynajmniej w moim przypadku
    wymaga kilku lyków np frugo lub innego tymbarku którego to nienabede w
    kinie.
    A akurat tak smiesznie wyszlo ze z powodu nadkwasoty lekarz zalecil mi
    nie picie napojów gazowanych.

    Oczywiscie "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" i z wynalazku p.t. kino
    zamierzam
    korzystac ze wzgledu na jego walory i bede wnosil swoje w plecaku.
    Jednak bardzo bym sie cieszyl gdyby zajal sie tym jakis urzad.

    Marcin

  • 7. Data: 2006-08-13 22:26:29
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > Do restauracji przychodzi sie w celu konsumpcji jedzenia.

    Przeciez w moim przypadku krowy ow jegomosc nie bedzie tej krowy zjadal.
    Ona po prostu bedzie a on bedzie sobie jadl. Zatem riposta nie byla
    trafna...

> [...]
    > kinie.
    > A akurat tak smiesznie wyszlo ze z powodu nadkwasoty lekarz zalecil mi

    Coz, jakby mi mimo wszystko zalezalo, to zadzwonilbym do kierownika i
    uzgodnil bym z nim. Nie sadze ze zajelo by to wiecej jak 2 minuty i ktos
    stwarzal by problemy.

    > Oczywiscie "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" i z wynalazku p.t. kino
    > zamierzam
    > korzystac ze wzgledu na jego walory i bede wnosil swoje w plecaku.

    Ot po prostu Polak... Jak mi sie gdzies nie podoba/nie akceptuje to tam
    nie chodze. Kropka.

    > Jednak bardzo bym sie cieszyl gdyby zajal sie tym jakis urzad.

    A niby z jakiego powodu? Chcesz kolejne przyklady? Jeszcze kilka lat
    temu w ksiegarni Empik byl zakaz wnoszenia napojow i jedzenia. Jednak na
    3 pietrze (jak mnie pamiec nie myli) byla kawiarnia. Przyklad nastepny -
    w czesci restauracji obowiazuje zakaz wchodzenia w szerokopojetym stroju
    sportowym. Z kosciola mozesz byc wyproszony gdy stroj bedzie
    nieodpowiedni, w restauracji toalty sa tylko dla gosci. W
    hotelach/restauracjach ze szweckim stolem jest zasada niewynoszenia
    jedzenia ze soba... Tez bedziesz pakowal do plecaka?

    Jacek

  • 8. Data: 2006-08-13 22:26:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem zakaz jest bezprawny. No i przy okazji bezsensowny. Teraz
    zainteresowani wsadzą do kieszeni te wiktuały i po sprawie. Poza tym nie wiedzę
    związku faktu wchodzenia przeze mnie do kina z butelką Coli z jej spożywaniem na
    sali. Może mam zamiar ją wynieść i spożyć po seansie?

  • 9. Data: 2006-08-14 03:59:19
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Uzytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Taka dygresja... Kilka lat temu za mowienie o tym co Ci sie nie podoba
    > mialbys zapewnione dlugie wakacje na koszt podatnika.

    Kilka = mniej niz 10. Zatem badz laskaw podac nazwisko osoby, która w latach
    1996-2006 miala za mówienie tego, co jej sie nie podoba, dlugie wakacje na
    koszt podatnika.

    O ile sie nie myle, to nawet wicepremier (choc skazany za "mówienie co mu
    sie nie podoba", choc przy okazji troche naklamal) nie poszedl siedziec.
    Zatem o kogo chodzi??

    Monika

  • 10. Data: 2006-08-14 06:13:16
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > - jakim przepisem mozna sie zaslonic, gdy ktos nas usiluje zmusic do
    > niewnoszenia,

    zadnym, jest to miejsce komercyjne, nie musisz w nim przebywac, placisz za
    wejscie do niego i jesli chcesz tam wejsc, musisz przyjac zasady tam
    panujace, oficjalnie tam jedzenie wniesc niemozesz i tyle, koniec kropka

    > - jaki przepis chroni nas w sytuacji, gdy nie chca nas wpuscic z biletem i
    > wlasnym napojem,

    jak wyzej

    > - jaki przepis chroni nasze usilowanie wyegzekwowania wejscia na podstawie
    > biletu,

    z napojem zaden

    > - jaki przepis chroni nasza nietykalnosc osobista, gdy beda nas probowali
    > wywalic przy pomocy ochrony,

    bedziecie musieli grzecznie wyjsc, w ostatecznosci jakbeda zdesperowani (w
    co watpie) moga nawet przerwac seans i powiadomic policje, wtedy macie
    problem

> [...]
    > kina jest obowiazujacym zbiorem przepisow porzadkowych i ich naruszenie
    > jest naruszeniem porzadku - wykroczeniem" - tak samo jak przeskoczenie

    zostaniecie wyproszeni z kina i zostanie spisana notatka slozbowa, jak sie
    bedziecie ciskac, dostaniecie mandat/sad grodzki za zaklocanie porzadku
    publicznego

> [...]
    > ktora blokuje mi przejscie do sali. Ochrona trzyma sie kulturalnych
    > argumentow, ale nie chca zejsc z drogi. Wzywam policje. Pytanie: komu i co

    oczywiscie ty stoisz na przegranej pozycji, nie stosujesz sie do regulaminu
    miejsca do ktorego wchodzisz

    strasznie zastanawia mnie fakt, ze niektorzy mysla, ze moga wejsc wszedzie
    na wlasnych warunkach, a niby kurna na jakiej podstawie, czy mozna wejsc do
    cudzego domu i lazic mu butami po stole?

    czy mozna wejsc do kazdego muzeum i fotografowac sobie wszystkie eksponaty,
    czy mozna wejsc do biblioteki i puszczac muzyke?

    ludzie, nie musicie chodzic do kina, nie ma takiego obowiazku, wiec jesli
    tam idziecie, to automatycznie godzicie sie na regulamin tego miejsca,
    regulamin ten w multipleksach zabrania wnoszenia i spozywania wlasnego
    jedzenia i musicie sie z tym pogodzic, sa jeszcze mniejsze kina, ktore nie
    maja takich zakazow, nie pasi wam, wybierzcie te mniejsze i tyle