  • 1. Data: 2006-08-13 17:00:32
    Temat: ZUS ZLA, zwolnienie, odszkodowanie
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Jjestem zatrudniony na umowe o prace w jednej firmie i w innej czasem
    pracuje na umowe-zlecenie. Wykonujac prace dla drugiej firmy zlamalem
    palec. U drugiego pracodawcy w ramach tej pracy jestem ubezpieczony
    poniewaz jest to praca zwiazana ze sportem. Moja kontuzja wyklucza mnie
    narazie z drugiej pracy i polowicznie przeszkadza w pierwszej. Mam
    garsc pytan:
    1) Jak tylko podbije sobie ksiazeczke zdrowia dostane ZUS ZLA i
    zwolnienie z pracy na czas noszenia gipsu. Rozumiem ze nie musze
    koniecznie z niego korzystac? Czy moge np skorzystac w niepelnym czasie
    trwania zwolnienia np tydzien z dwoch ktore dostane ?
    2) Jak juz pisalem z drugiej pracy mam ubezpieczenie. Czy jezeli nie
    wezme zwolnienia z pierwszej pracy to moge nie otrzymac odszkodowania?
    3) Cala procedura o odszkodowanie rozpoczyna sie po calkowitym
    wyleczeniu?
    4) O ile kojarze jezeli pojde na chorobowe to dostane tylko 80% pensji
    za ten okres? Dobrze pamietam?

    Pozdrawiam,