  • 1. Data: 2006-08-13 18:04:34
    Temat: znowu podatek od darowizn
    Od: "Marek P." <m...@v...pl>

    Witam,
    Szukałem podobnych wątków w archiwum grupy ale nie znalazłem.
    Ciotka mojej żony chce nam podarować dom z działeczką. Dom to typowa
    "kostka" z lat 60-70.
    Doczytałem już, że jesteśmy w II grupie "podatkowej" i jaka stawka
    obowiązuje. Natomiast moje pytania dotyczą,
    1. Jak określa się wartość działki i domu? Dodam, że dom wymaga dość
    gruntownego remontu. Kto to określa? Notariusz? Rzeczoznawca?
    2. Gdzieś czytalem, że są plany (projekty ustaw), dość korzystnie
    zmieniające temat podatków od darowizn. Czy to są tylko przedwyborcze
    plany, czy faktycznie to już czeka w kolejce do głosowania? Czy czekać
    do przyszłego roku?
    Z góry dziękuję za wyjaśniena.
    Marek

  • 2. Data: 2006-08-13 20:26:43
    Temat: Re: znowu podatek od darowizn
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com>

    Marek P. napisał(a):
> [...]
    > zmieniające temat podatków od darowizn. Czy to są tylko przedwyborcze
    > plany, czy faktycznie to już czeka w kolejce do głosowania? Czy czekać

    Witaj,
    1. Wartość nieruchomości określacie sami podczas spisywania aktu
    notarialnego. Powinna ona być podana rzetelnie. Jeśli US uzna, że
    jest zaniożona będzie mógł ją podwyższyć. Z decyzją US można
    się nie zgodzić. Wtedy powołany zostanie rzeczoznawca majątkowy,
    który określi wartość nieruchomości. Jeśli wartość ta będzie
    różna od podanej przez US o więcej niż 30 % wtedy za wycenę
    zapłaci urząd w przeciwnym wypadku wy.

    2. Projekt dotyczy podatku od spadków i darowizn. Istnieje
    rzeczywiście ale głębokie zmiany dotyczą raczej I grupy podatkowej.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    http://www.solski.pl