    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: multikino - zagrzali mnie
    Date: Sun, 13 Aug 2006 23:58:53 +0200

    > Oczywiscie zadales sobie tyle trudu by rzucic okiem do archiwum?
    >
    > http://tinyurl.com/q799g

    Ja sobie zadalem, ale z tamtej dyskusji nie wynika rozwiazanie kilku
    sytuacji, ktore przedstawil kolega.

    - jakim przepisem mozna sie zaslonic, gdy ktos nas usiluje zmusic do
    niewnoszenia,

    - jaki przepis chroni nas w sytuacji, gdy nie chca nas wpuscic z biletem i
    wlasnym napojem,

    - jaki przepis chroni nasze usilowanie wyegzekwowania wejscia na podstawie
    biletu,

    - jaki przepis chroni nasza nietykalnosc osobista, gdy beda nas probowali
    wywalic przy pomocy ochrony,

    - czym sie podeprzec w sytuacji, gdy juz bedziemy w konflikcie i wezwiemy
    policje (policja sama czesto nie wie co robic i np. zawierza ochronie, ktora
    tlumaczy, ze "wywieszony w widocznym miejscu regulamin korzystania z kina
    jest obowiazujacym zbiorem przepisow porzadkowych i ich naruszenie jest
    naruszeniem porzadku - wykroczeniem" - tak samo jak przeskoczenie przez
    bramki w metrze).

    - ostatnia sytuacja... taka "pode mnie"... wchodze do kina z wlasnym napojem
    z marakui (nie ma takiego w ofercie Multikina) i przezornie nagrywam swoje
    wejscie do kina na kamerke w telefonie... najpierw zatrzymuje mnie gosc przy
    "bramce", nie chcac uznac mojego biletu w zwiazku z proba wnoszenia wlasnego
    napoju. Po kulturalnej wymianie zdan informuje go, ze wchodze na podstawie
    biletu, na co on wzywa ochrone, ktora blokuje mi przejscie do sali. Ochrona
    trzyma sie kulturalnych argumentow, ale nie chca zejsc z drogi. Wzywam
    policje. Pytanie: komu i co grozi w tej sytuacji?

    Mam nadzieje, ze pojawia sie rzeczowe glosy, w przeciwienstwie do
    "akademickiej" dyskusji, do ktorej link podal Marcin.

    Pozdrawiam,

    Tiger