  • 1. Data: 2006-08-13 13:15:48
    Temat: Pożyczka z Zagranicy
    Od: k...@o...pl

    Witam;
    Mam dosyć skomplikowany problem chcialbym pozyczyć wieksza ilosc
    gotówki od znajomego z Szawajcarii. Jaki formalności musze dopelnic,
    jaka umowe powinismy zawrzec, jaki podatek bede musial odprowadzic ?
    Z góry dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-08-14 15:24:46
    Temat: Re: Pożyczka z Zagranicy
    Od: stern <s...@0...pl>

    k...@o...pl napisał(a):
    > Witam;
    > Mam dosyć skomplikowany problem chcialbym pozyczyć wieksza ilosc
    > gotówki od znajomego z Szawajcarii. Jaki formalności musze dopelnic,
    > jaka umowe powinismy zawrzec,

    umowę pożyczki ;)

    > jaki podatek bede musial odprowadzic ?

    dobre pytanie.
    jeśli umowa miałaby podlegac polskiemu prawu i byc zawarta w polsce, to
    placisz podatek od czynności cywilnoprawnych (nie pamiętam stawki, ale
    tak w granicach 0,5-2%).

    są natomiast orzeczenia NSA, że jeśli w momencie zawierania umowy za
    granicą przedmiot umowy znajduje się za granicą, to nie podlega to pod
    nasz podatek.

    Możesz też zawrzeć Darlehensvertrag wg prawa kantonu, ale to już pytanie
    na inną grupę ;)

    > Z góry dziekuje za pomoc.

    a prosze bardzo

    --