    From: "Szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: multikino - zagrzali mnie
    Date: Mon, 14 Aug 2006 08:13:16 +0200

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:b2b36$44dfa09f$3eb34db5$21804@news.chello.pl...

    > - jakim przepisem mozna sie zaslonic, gdy ktos nas usiluje zmusic do
    > niewnoszenia,

    zadnym, jest to miejsce komercyjne, nie musisz w nim przebywac, placisz za
    wejscie do niego i jesli chcesz tam wejsc, musisz przyjac zasady tam
    panujace, oficjalnie tam jedzenie wniesc niemozesz i tyle, koniec kropka

    > - jaki przepis chroni nas w sytuacji, gdy nie chca nas wpuscic z biletem i
    > wlasnym napojem,

    jak wyzej

    > - jaki przepis chroni nasze usilowanie wyegzekwowania wejscia na podstawie
    > biletu,

    z napojem zaden

    > - jaki przepis chroni nasza nietykalnosc osobista, gdy beda nas probowali
    > wywalic przy pomocy ochrony,

    bedziecie musieli grzecznie wyjsc, w ostatecznosci jakbeda zdesperowani (w
    co watpie) moga nawet przerwac seans i powiadomic policje, wtedy macie
    problem

    > - czym sie podeprzec w sytuacji, gdy juz bedziemy w konflikcie i wezwiemy
    > policje (policja sama czesto nie wie co robic i np. zawierza ochronie,
    > ktora tlumaczy, ze "wywieszony w widocznym miejscu regulamin korzystania z
    > kina jest obowiazujacym zbiorem przepisow porzadkowych i ich naruszenie
    > jest naruszeniem porzadku - wykroczeniem" - tak samo jak przeskoczenie
    > przez bramki w metrze).

    zostaniecie wyproszeni z kina i zostanie spisana notatka slozbowa, jak sie
    bedziecie ciskac, dostaniecie mandat/sad grodzki za zaklocanie porzadku
    publicznego

    > - ostatnia sytuacja... taka "pode mnie"... wchodze do kina z wlasnym
    > napojem z marakui (nie ma takiego w ofercie Multikina) i przezornie
    > nagrywam swoje wejscie do kina na kamerke w telefonie... najpierw
    > zatrzymuje mnie gosc przy "bramce", nie chcac uznac mojego biletu w
    > zwiazku z proba wnoszenia wlasnego napoju. Po kulturalnej wymianie zdan
    > informuje go, ze wchodze na podstawie biletu, na co on wzywa ochrone,
    > ktora blokuje mi przejscie do sali. Ochrona trzyma sie kulturalnych
    > argumentow, ale nie chca zejsc z drogi. Wzywam policje. Pytanie: komu i co
> [...]

    oczywiscie ty stoisz na przegranej pozycji, nie stosujesz sie do regulaminu
    miejsca do ktorego wchodzisz

    strasznie zastanawia mnie fakt, ze niektorzy mysla, ze moga wejsc wszedzie
    na wlasnych warunkach, a niby kurna na jakiej podstawie, czy mozna wejsc do
    cudzego domu i lazic mu butami po stole?

    czy mozna wejsc do kazdego muzeum i fotografowac sobie wszystkie eksponaty,
    czy mozna wejsc do biblioteki i puszczac muzyke?

    ludzie, nie musicie chodzic do kina, nie ma takiego obowiazku, wiec jesli
    tam idziecie, to automatycznie godzicie sie na regulamin tego miejsca,
    regulamin ten w multipleksach zabrania wnoszenia i spozywania wlasnego
    jedzenia i musicie sie z tym pogodzic, sa jeszcze mniejsze kina, ktore nie
    maja takich zakazow, nie pasi wam, wybierzcie te mniejsze i tyle