  • 1. Data: 2004-05-29 08:25:15
    Temat: mogę żądać ???
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    zakupiłem neostradę w wersji 320
    wcześniej podpisałem umowę i na życzenie otrzymałem regulamin (też skubańcy
    nie chcieli dać ale wymusiłem i mam przed sobą)
    Rozpoczełem ściąganie i wysyłanie plików ... NAGLE !!!!!! transfer mi spadł
    z 320 ... do 30 ... zaczełem reklamować.

    Powiedziano mi, że jest jakieś ograniczenie w ilości ściąganych plików, więc
    nie będzie szybciej do końca miesiąca.
    Powiedziano mi, bo nie mam tego zaznaczonego ani w umowie, ani w
    regulaminie, że na stronie internetowej neostrady piszą o tym. No tak, ale
    ja się o tym dowiedziałem dopiero po podpisaniu umowu i rzeczytaniu
    regulaminu, w którym nawet wzmianki o ograniczeniach nie ma.
    1) Czy słusznym jest, że żądam przywrócenia mi gwarantowanej predkości.
    2) Czy powinienem nie płacić za niedotrzymanie warunków umowy.

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2004-05-29 09:02:47
    Temat: Re: mogę żądać ???
    Od: "Dziadek" <b...@w...pl>

    Hej,
    z tepsiakami też mam na pieńku. Chętnie bym im dokopał bo zrobili mnie,
    podobnie jak Ciebie. Za niedotrzymanie warunków Umowy możesz żadać
    rekompensaty jednak trzeba ten stan rzeczy udowodnić. Czy Potrafisz ?

    Pozdrawiam.
    Mierzejewski Zbigniew
    m...@w...pl

  • 3. Data: 2004-05-29 09:14:13
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *fart* [ a...@w...pl ] napisał(a):

    > zakupiłem neostradę w wersji 320

    o rany... no ale jak juz masz to poczytaj sobie:
    http://www.tp.pl/internet/co_nowego/neostrada320/

> [...]
    > Rozpoczełem ściąganie i wysyłanie plików ... NAGLE !!!!!! transfer
    > mi spadł z 320 ... do 30 ... zaczełem reklamować.

    nagle?? znaczy od razu czy po przekroczeniu 5 GB ??

    > Powiedziano mi, że jest jakieś ograniczenie w ilości ściąganych
    > plików, więc nie będzie szybciej do końca miesiąca.

    tak jest
    "Neostrada TP w opcji 320 kb/s posiada funkcjonalność limitowania
    transferu do 5 GB w kierunku do Klienta. Po przekroczeniu tego limitu
    usługa będzie świadczona z maksymalną prędkością 32 kb/s."

> [...]
    > gwarantowanej predkości. 2) Czy powinienem nie płacić za
    > niedotrzymanie warunków umowy. pozdrawiam

    nie ma takiego zapisu w umowie ?? hmmm podejrzana sprawa

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 4. Data: 2004-05-29 09:31:14
    Od: "MG" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > podobnie jak Ciebie. Za niedotrzymanie warunków Umowy możesz żadać
    > rekompensaty jednak trzeba ten stan rzeczy udowodnić. Czy Potrafisz ?

    Odszkodowania (czyli - jak sie wyraziles - rekompensaty) za NIENALEZYTE
    WYKONANIE ZOBOWIAZANIA mozna zadac wylaczni9e wtedy, kiedy w wyniku tego
    ienalezytego wykonania zobow. powstala szkoda. I to na tym, ktory sie na to
    powoluje (czyli w tej sytuacji - na uzytkowniku neostrady) ciazy obowiazek
    udowodnienia faktu powstania oraz rozmiaru szkody. Obawiam sie jednak ze w
    omawianej sytuacji ciezko mowic o jakiejs realnie istniejacej szkodzie...

    Pozdr.

    MG

  • 5. Data: 2004-05-29 09:32:14
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

    > nie ma takiego zapisu w umowie ?? hmmm podejrzana sprawa

    Bo jest w cenniku, a regulamin mówi: "Opcja usługi - wariant usługi
    Neostrada TP charakteryzujący się parametrami technicznymi, funkcjonalnymi
    oraz zakresem usług dodatkowych określonych w cenniku.".

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 6. Data: 2004-05-29 09:38:15
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    > 1) Czy słusznym jest, że żądam przywrócenia mi gwarantowanej predkości.
    > 2) Czy powinienem nie płacić za niedotrzymanie warunków umowy.

    Po prostu nie doczytałeś. Ja się orientowałem w TP i było napisane w ofercie
    ograniczenie miesięczne 5 GB, czy cos koło tego.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-05-29 09:45:05
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Użytkownik "MG" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obowiazek udowodnienia faktu powstania oraz rozmiaru szkody. Obawiam
    > sie jednak ze w omawianej sytuacji ciezko mowic o jakiejs realnie

    Czy można spytać, na czym opierasz te przemyślenia? Masz na myśli tylko tę
    konkretną sytuację, czy też może rozciągasz to na szerszy grunt?

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 8. Data: 2004-05-29 09:46:02
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    fart <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > z 320 ... do 30 ... zaczełem reklamować.
    >
    > Powiedziano mi, że jest jakieś ograniczenie w ilości ściąganych plików, więc

    To zażądaj billingu czyli szczegolowego rozliczenia Twojego
    korzystania z uslugi. Jesli transfer w neo zalezy od ilosci
    przeslanych danych, operator powinien przedstawic kiedy,ile,i gdzie
    owe dane byly transmitowane.
    Art. 36 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne naklada na operatora obowiazek
    rejestrowania danych, sluzacych do rozliczania z abonentem.

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 9. Data: 2004-05-29 09:52:58
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w
    wiadomości news:c99m4q$6gv$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Art. 36 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne naklada na operatora obowiazek
    > rejestrowania danych, sluzacych do rozliczania z abonentem.

    Niestety, nie da rady. Taki obowiązek (dostarczania szczegółowego wykazu)
    musi być ustalony w umowie lub ustawie. Ustawa zobowiązuje do tego tylko w
    przypadku usług powszechnych, natomiast umowa o świadczenie usługi Neostrada
    TP też nic takiego nie przewiduje.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 10. Data: 2004-05-29 09:59:18
    Od: "MG" <t...@p...onet.pl>

    > Czy można spytać, na czym opierasz te przemyślenia? Masz na myśli tylko tę
    > konkretną sytuację, czy też może rozciągasz to na szerszy grunt?

    Opieram sie na obowiazujacej regulacji prawnej. Ma ona zastosowanie do tego
    typu sytuacji m.in. Aczkolwiek byloby mi latwiej sie wypowiadac na temat tego
    przypadku gdyby bylo podanych wiecej szczegolow.

    MG