  • 1. Data: 2004-05-28 21:42:29
    Temat: Dzialalnosc?
    Od: scream <s...@...pl>

    Witam,

    Załóżmy, że sprzedaje jakiś towar wysyłkowo. Czy muszę do tego celu
    zakładać firmę, czy też wystarczy, że uwzględnie sumę zysków/strat w
    swoim zeznaniu podatkowym? I ew. jaka kara mi grozi, jeśli ktoś mnie
    podkabluje do US, że prowadze "nielegalnie" działalność?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2004-05-29 07:59:34
    Temat: Re: Dzialalnosc?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    scream <s...@...pl> napisał:

    >Czy muszę do tego celu zakładać firmę,
    Jeśli prowadzisz dz. gosp. (a na to wygląda) to tak.

    >czy też wystarczy, że uwzględnie sumę zysków/strat w
    >swoim zeznaniu podatkowym?
    Nie wystarczy, bo nie ma takiem możliwości. Dodatkowo należy płacić
    skadki na ZUS

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-05-29 08:44:06
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Fri, 28 May 2004 23:42:29 +0200,
    scream <s...@...pl> napisał(a):

    ---->Witam,
    ---->
[...]

    Kupując coś z zamiarem sprzedaży musisz założyć firmę. Jeśli nie masz
    nigdzie opłacanego Zusu to musisz zapłacić społeczny i zdrowotny a
    jeśli masz to tylko zdrowotny. W każdym razie powoduje to
    nieopłacalność każdej małej sprzedaży.Ten piękny kraj nazywa się
    Polska i BARDZO wspiera przedsiębiorczość.

    Jeśli natomiast sprzedajesz coś swojego wysyłkowo to wszystko jest
    ,,normalnie'' tylko wtedy jeśli posiadasz rzecz dłużej niż 6 miesięcy
    a jej wartość nie przekracza 1000 zł. Bo jeśli przekracza to masz
    zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych, a jeśli rzecz ma mniej
    niż 6 miesięcy to uzyskane ze sprzedaży pieniądze musisz doliczyć
    sobie do przychodu, który możesz pomniejszyć o ,,koszt zużycia'' ale
    na wszystko musisz mieć kwitki. To też w tym pięknym kraju nad Wisłą
    który BARDZO ułatwia obrót gospodarczy, także ten najmniejszy.

    Oczywiście nikt sie ani tym pierwszym ani tym drugim przypadkiem nie
    przejmuje i prawie wszyscy na Allegro sprzedają na lewo ale to już
    inna bajka...

    --
    Grzegorz