  • 1. Data: 2004-05-28 18:10:23
    Temat: Sluzba Celna a zatrzymanie pojazdu
    Od: "Yanek" <aa|@xc.com>

    Witam.

    Ostatnio jechalem sobie ze Swiecka do Poznania, i po drodze widzialem patrol
    Sluzby Celnej ztrzymujacy pojazdy. Do niedawna celnicy nie mogli poza
    przejsciami granicznymi zatrzymywac pojazdu, robila to policja a oni dopiero
    przystepowali do kontroli. Czy cos sie w tym temacie zmienilo i celnicy moga
    juz sami zatrzymywac pojazdy?

    Pozdrawiam.
    Yanek.

  • 2. Data: 2004-05-29 19:14:26
    Temat: Re: Sluzba Celna a zatrzymanie pojazdu
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Yanek napisał(a):

> [...]
    > przystepowali do kontroli. Czy cos sie w tym temacie zmienilo i celnicy moga

    Zmieniło się. Celnicy mogą kontrolować osoby i pojazdy na terenie całego
    kraju

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-05-29 19:33:10
    Od: 007 <a...@N...gazeta.pl>

    Agent(ka) Yanek nadał(a) zaszyfrowaną depeszę:

> [...]
    > przystepowali do kontroli. Czy cos sie w tym temacie zmienilo i celnicy moga

    Ustawa o Sluzbie Celnej
    Art. 6x
    [...]
    2.Zatrzymanie srodkow transportu moze byc dokonane tylko przez
    umundurowanych funkcjonariuszy celnych znajdujacych sie w poblizu pojazdu
    sluzbowego.

    --
    ___ ___ ___
    | | |_ |
    | 0 | 0 |/ /
    |___|___|_/

  • 4. Data: 2004-05-29 20:07:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Zmieniło się. Celnicy mogą kontrolować osoby i pojazdy na terenie całego
    > kraju

    Wcześniej też mogli zatrzymywać.
    Na pewno były takie zapisy w art 277 starego KCelnego.
    Musieli mieć tylko oznakowany samochód.

  • 5. Data: 2004-05-29 21:42:01
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <1...@4...net>, Markus Sprungk wrote:

    > Zmieniło się. Celnicy mogą kontrolować osoby i pojazdy na terenie całego
    > kraju

    OK, ale o co oni kontrolują? Bo niespecjalnie mam pomysł. Na granicach
    kontrolowali wwóz i wywóz towarów. A co skontrolują na drodze u mnie pod
    domem?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-05-29 22:14:29
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Samotnik napisał(a):

    > OK, ale o co oni kontrolują? Bo niespecjalnie mam pomysł. Na granicach
    > kontrolowali wwóz i wywóz towarów. A co skontrolują na drodze u mnie pod
    > domem?

    Wszystko. Czy przewozisz broń, narkotyki, alkohol bez akcyzy itd itp

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 7. Data: 2004-05-29 22:38:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <1t37cqk3xuc$.y3low4vj5vko.dlg@40tude.net>, Markus Sprungk wrote:

    > Wszystko. Czy przewozisz broń, narkotyki, alkohol bez akcyzy itd itp

    OK, czyli to co Policja, organy kontroli skarbowej itp. Celnicy byli po to,
    żeby chronić polski obszar celny przed niekontrolowanym napływem towarów.
    Skoro granicę celną mamy już tylko na wschodzie, to po co celnicy w środku
    kraju? Po co multiplikować służby? W ogóle tego nie rozumiem. To chyba
    tylko w celu stworzenia stołków dla kadry zarządzającej. To tak, jak z ITD
    - przecież takie zadania mogłaby wykonywać drogówka!
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-05-29 23:13:34
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > tylko w celu stworzenia stołków dla kadry zarządzającej. To tak, jak z ITD
    > - przecież takie zadania mogłaby wykonywać drogówka!

    Tylko, że drogówka musiała by legitymować się jeszcze znajomością przepisów
    celnych. Może od razu stworzyć instrytucję Sedziów jak w "Sędzia Dredd"? ;)

    Wszystko w jednym: drogówka, skarbówka, antyterroryści, celnicy, straż
    miejska i konfesjonał do kompletu ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 9. Data: 2004-05-30 00:39:11
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > tylko w celu stworzenia stołków dla kadry zarządzającej. To tak, jak z ITD
    > - przecież takie zadania mogłaby wykonywać drogówka!

    niemcy maja te granice jeszcze dalej, a zoll (nie mylic z bylym ministrem)
    jezdzi od luksemburga po swiecko i ma pelne rece roboty. wszak prezerwatywy
    na bugu ani bosforze nie ma.

    pozdro
    ape