    From: qoofel<q...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak to jest z mandatami za jazde bez biletow ??
    Date: Thu, 8 Sep 2005 08:59:07 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > Primo a : "mandat" z tramwaju nie jest mandatem, tylko "oplata dodatkowa" o
    > charakterze cywilnoprawnym i podlega regulacji kc w zakresie przedawnienia,
    > a dokladnie wynosi to 1 rok (przepisy o umowach przwozu osob)
    > Primo b : jazda na gape ew. moze stac sie wykroczeniem po spelnieniu znamion
    > czynu nazywanego "szalbierstwem" - jesli pamietam to chyba art 122 kw
    >
    > Cezar

    ok, ale jezeli moja "oplata dodatkowa" zostala sprzedana firmie windykacyjnej to
    ma zastosowanie Art. 118 KC. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć ??
    szalbierstwo (art 121 kw) mi nie grozi. dobrze wytlumaczone jest na
    http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?
    id=2028&Session=3210ca1ca85ac7677bd13481fa87dfae tylko nadal mnie martwi
    ta sprawa z windykacja. Cezarze, mozesz mi to wyjasnic ??

    pzdr

    -> http://usenet.pomocprawna.info