    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat <foto> czy wazny po 40 dniach?
    Date: Sat, 11 Sep 2004 17:56:03 +0200

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:chv4jq$fmb$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Art. 45. § 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu,
    jeżeli
    > od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.
    > Mam nadzieję, że teraz jest to jasne.

    Wow! Czyli jednak nawet jesli dopusci sie do uprawomocnienia sie wyroku
    sytuacja nie jest taka niedobra. Bo to sa 3 lata od dnia uprawomocnienia
    sie, a nie 10 lat. Dzieki.

    Skad mi sie zatem wzielo 10 lat ? Moze przy przestepstwach tak jest ? No i
    jeszcze takie dodatkowe pytanie mi przyszlo do glowy, czy te 3 lata dotycza
    takze wykroczen skarbowych (bo domniemuje ze przestepstwa skarbowe to
    podobnie jak przestepstwa w ogole) ? A jak jest z ostatecznymi decyzjami
    podatkowymi i decyzjami organu rentowego ? Wzglednie z wyrokami w sprawie
    decyzji podatkowych (albo rentowych), od ktorych juz nie przysluguja srodki
    odwolawcze (oprocz tych jakichs tam dziwnych wznowien postepowania itp), lub
    ktore sa wykonalne (chyba dotyczy to wszystkich wyrokow sadow II instancji).
    Moze komus by sie chcialo napisac ?

    marekz