  • 1. Data: 2005-02-01 18:05:38
    Temat: ksiega wieczysta
    Od: "Szanna" <n...@h...com>

    witam
    Jaki koszty mnie czekaja zwiazane z przepisaniem
    ksiegi wieczystej - mieszkanie mojej mamy- na mnie lub mojego
    syna?
    1-notariusz ?
    2-oplaty hipoteczne?
    3- ????
    Jestem absolutnym laikiem i nie wiem jak do tego sie zabrac
    i z jakimi kosztami mam sie liczyc. Czy ta procedura jest bardzo
    czasochlonna?

    szanna

  • 2. Data: 2005-02-01 20:08:00
    Temat: Re: ksiega wieczysta
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

> [...]
    > Jestem absolutnym laikiem i nie wiem jak do tego sie zabrac
    > i z jakimi kosztami mam sie liczyc. Czy ta procedura jest bardzo

    zobacz w ustawie o ksiegach wieczystych i hipotece:)
    chodzi o darowizne czy o spadek? w tym drugim przypadku o ile sie nie myle
    jesli wniosek zlozy malzonek (jezeli bylaby to wpolwlasnosc) to 30 zl o ile
    sie nie myle... przy takiej zwyklej darowiznie o ile pamietam - 1/5 wpisu
    stosunkowego od wartosci nieruchomosci..ale pewien nie jestem:)
    co do notariusza to jak najbardziej :) (wpis na podtsawie aktu notarialnego
    badz decyzji sadu w przypadku spadku) co do kosztow to tutaj sie nie
    orientuje
    co do czasu wykonania to tez jest to bardzo roznie...
    w "naszym" wydziale w zaleznosci od sprawy trwa to nawet do 3 miesiecy,
    wynika to z tego ze ksiege trzeba najpierw poslac do migracji do slupska i
    dopiero po powrocie wykonuje sie wniosek
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-02-02 07:28:09
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Szanna napisała
    > Jaki koszty mnie czekaja zwiazane z przepisaniem
    > ksiegi wieczystej - mieszkanie mojej mamy- na mnie lub mojego
> [...]

    To ma byc darowizna? Spadek? Zreszta to ma znaczenie tylko w przypadku
    podatkow. Natomiast wysokosc taksy notarialnej jak i oplat sadowych od
    wpisu zalezy wylacznie od wartosci mieszkania. Przykladowo jesli to
    mieszkanie warte jest 100 tys. to taksa wyniesie ok 1000 zl a oplata
    sadowa od wpisu ok 1300 zl.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2005-02-02 10:38:58
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    MałGosia wrote:

> [...]
    > wpisu zalezy wylacznie od wartosci mieszkania. Przykladowo jesli to
    > mieszkanie warte jest 100 tys. to taksa wyniesie ok 1000 zl a oplata

    Tak przy okazji... jesli "przepisze" na wnuka bedze moze
    "o jedno przepisanie mniej"

    Podatek od tej darowizny bedzie 0 jesli obdarowany nie ma mieszkania
    i bedzie mieszkal przez 5 lat od chwili obdarowania....

    No oczywiosce + taksa..

    Poza tym darowizna dotyczy oczywiscei nieruchomosci lub prawa do niej..
    Jeli jet to prawo spoldzielcze wlasnosciowe, to niekoniecznie musi byc
    hipoteka, ale koniecznie notariusz..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-02-02 11:47:24
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    bo napisał
    > Jeli jet to prawo spoldzielcze wlasnosciowe, to niekoniecznie musi
    byc
    > hipoteka, ale koniecznie notariusz..

    Szanna zapytala o koszty zwiazane z przepisaniem ksiegi wieczystej.
    Zatem osmielilam sie sadzic, ze nieruchomosc takowa posiada i
    udzielilam odpowiedzi uwzgledniajacej ta sytuacje.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2005-02-02 11:53:34
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    MałGosia wrote:

> [...]
    > Zatem osmielilam sie sadzic, ze nieruchomosc takowa posiada i
    > udzielilam odpowiedzi uwzgledniajacej ta sytuacje.

    Pani Gosiu.

    Ja szanuje i doceniam Pani wiedze
    i wcale sie nie dasam
    za zwrocona mi uwage
    o nieuwazne przeczytanie listu.

    Moje uwagi wynikaja JEDYNIE z obserwacji zycia...

    Jesli ktos pisze o "przepisaniu hipoteki",
    to dobrze jest sie dobrze dopytac co ma na mysli,
    bo roznie ludzie pisza..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-02-02 12:20:59
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    bo napisał
    > Jesli ktos pisze o "przepisaniu hipoteki",
    > to dobrze jest sie dobrze dopytac co ma na mysli,
    > bo roznie ludzie pisza..

    No wlasnie... Z mojego zawodowego doswiadczenia wynika, ze jesli ktos
    mowi o przepisaniu hipoteki to ma na mysli zmiane wlasciciela w
    ksiedze wieczystej. Natomiast Szanna napisala wyraznie, ze chodzi o
    przepisanie ksiegi wieczystej. Uzyla niezwykle fachowej terminologii
    jak na laika (jak przypuszczam). Dla mnie jest to jasne i nie musze o
    nic jej dopytywac.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 8. Data: 2005-02-02 12:48:12
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    MałGosia wrote:

> [...]
    > przepisanie ksiegi wieczystej. Uzyla niezwykle fachowej terminologii
    > jak na laika (jak przypuszczam). Dla mnie jest to jasne i nie musze o

    Czestym powodem uzyskania niewlasciwej odpowiedzi jest zadanie
    niewlasciwego pytania.
    I nawet poczciwe google stawiaja teraz dodatkowe pytanie..
    Czy chodzilo Ci o ......?

    Dala Pani prawidlowa odpowiedz na ZADANE pytanie.
    Jesli intuicja podpowiedziala pani dobrze to dobrze...
    A jesli nie - to co sie stalo zlego ?

    A skad watpliwosci ?

    Co to jest "zmiana wlasciciela w Ksiedze wieczystej" ?
    Nie udalo mi sie znalezc tego w internecie...

    Ale domyslam sie, ze chodzi o UJAWNIENIE wlasciciela w Ksiedze, jesli nie
    jest z jakichs przyczyn ujawniony, a jest wpisany jako wlascicielkto inny.

    A co to jest "przepisanie ksiegi wieczystej" ?

    tego fachowego terminu tez nie znalazlem, poza jednym wyjatkiem,
    jest jakis pdf o tlumazceniu z niemiecjkiego....

    Wg mniejest duze prawdopodobienstwo,
    ze chodzi o przeniesienie wlasnosci ..
    i stosowny wpis w ksiegach wieczystych

    Ale kazdy moze sie mylic...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2005-02-02 18:27:42
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    > Wg mniejest duze prawdopodobienstwo,
    > ze chodzi o przeniesienie wlasnosci ..
    > i stosowny wpis w ksiegach wieczystych
    >
    > Ale kazdy moze sie mylic...
    >
    > Boguslaw

    ja tez tak to odebralem

  • 10. Data: 2005-02-02 20:35:31
    Od: "Szanna" <n...@h...com>

    Użytkownik "Sebastian" <B...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Moja mama spisala b.dawno temu testament u notariusza ustanawiajac
    mojego syna ( jedyny wnuk) spadkobierca a mnie wykonawca ze wzgledu
    na wiek mojego syna.
    Jednak testament nie zwalnia ze sprawy spadkowej i kosztow spadkowych.
    Dlatego chcemy mieszkanie wlasnosciowe hipoteczne przepisac na syna
    ewnntualnie na mnie ( syn ma 15 lat).Aby tego dokonac to wlasnie cos trzeba
    zrobic
    z hipoteka czy tez ksiega wieczysta.
    wlasnie dowiedzialam sie ze znajomi czekali od lipca do maja nastepnego
    roku na odpowiedz.....no wlasnie nie pamietam-sadu??
    Kazdy z kim rozmawiam podaje inny scenariusz, zalatwiania takiej sprawy
    dlatego juz nic nie rozumiem.

    szanna