  • 1. Data: 2005-02-01 13:56:26
    Temat: Państwo konstytucyjne a konstytucja
    Od: "MAck" <m...@i...pl>

    Natknąłem się na następujące pytanie:
    Czy państwo konstytucyjne musi mieć konstytucje?
    Troszkę mnie ono zdziwiło i zastanawiam się czy nie jest to jedno z tych
    pytań tak prostych że aż trudnych i czy nie kryje się w nim gdzieś haczyk?

  • 2. Data: 2005-02-01 15:41:46
    Temat: Re: Państwo konstytucyjne a konstytucja
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > pytań tak prostych że aż trudnych i czy nie kryje się w nim gdzieś haczyk?

    Akademicka mowa-trawa - pytanie nic nie wnoszace do odpowiedzi i odpowiedz
    bez znaczenia,

    Ale jak sie chcesz z tym zmierzyc to zacznij od tego ze Wielka Brytania nie
    ma konstutucji w nromalnym (tj kontynentalnym) tego slowa zanczeniu, ale
    spelnia cywilizowano-demokratyczne wymogi do uznania za panstwo
    konstytucyjne

    Cezar

  • 3. Data: 2005-02-01 16:59:18
    Temat: Re: Panstwo konstytucyjne a konstytucja
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 2/1/2005 4:41 PM, Cezar wrote:

> [...]
    > ma konstutucji w nromalnym (tj kontynentalnym) tego slowa zanczeniu, ale
    > spelnia cywilizowano-demokratyczne wymogi do uznania za panstwo

    Trochę poza wątkiem: w ostatnim "Forbes" jest fragment pracy doktorskiej
    Pana Jana, w której dowodzi on niezbicie, że NRD jest państwem, jak
    każde inne - a które to państwo, jak widadomo przestało istniec bez
    znaczacych reperkusji na scenie międzynarodowej - co niejako podważa
    tezy dysertacji.
    Sadzę, że w tejże pracy jest wiele odpowiedzi na pytanie postawione w
    watku inicjującym - odpowiedzi godnych tego, kto pytanie inicjatorowi
    wątku postawił.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2005-02-02 15:41:53
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > pytań tak prostych że aż trudnych i czy nie kryje się w nim gdzieś haczyk?

    moze miec konstytucje niepisana

  • 5. Data: 2005-02-03 19:42:41
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    Użytkownik "MAck" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytań tak prostych że aż trudnych i czy nie kryje się w nim gdzieś haczyk?

    Konstytucja to w innym znaczeniu nie jest dokument ale (sensu largo) ogół
    zasad jakimi rządzi się państwo, np. konstytucją Polski jest ustrój
    demokracji parlamentarnej itd. I przypominam jakbyć chciał podchwycić modne
    hasło: Wielka Brytania ma konstytucję pisaną tylko nie zawartą w jednym
    akcie, a pierwsza miała taką konstytucję Szwecja (3 dokumenty). generralnie
    problem jest do dyskusji bez końca.

    Pzdr Leszczak