  • 1. Data: 2005-02-01 16:53:13
    Temat: wspólnik SJawnej. Wyjscie ze spólki. Rozliczenie
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Jak, jako wspólnik SJ, mogę domagać się swojej części majątku??? Mam się
    zwolnić ze Spółki a potem domagać sie przed Sądem (jaki?) podziału
    majątku? Czy mam np. zgłosić upadłość do KRSu? Co tu zrobić prawnie aby
    pozostali wspólnicy byli tak mili i podzielili wspólne dobra i oddali
    (rozliczyli) to CO MOJE???

  • 2. Data: 2005-02-01 20:20:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PINTO" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    Odpowiedź znajdziesz czytając art. 58-66 kodeksu spółek handlowych. Spółka
    jako taka nadal trwa. Po twoim wypowiedzeniu spółka powinna sporządzić
    bilans (osobny) i w ten sposób oznaczyć wartość Twojego udziału. Twoje
    udziały wypłaca się w pieniądzach, a zwraca w naturze jedynie rzeczy
    wniesione do spółki do użytku. Skoro rozważasz zgłoszenie upadłości spółki,
    to pewnie z bilansu wyjdą jakieś grosze dla Ciebie.

    Gdyby wspólnicy nie chcieli Ci wypłacić Twoich udziałów, to pozostaje Ci ich
    jako osoby fizyczne pozwać przed sąd.

  • 3. Data: 2005-02-01 21:45:33
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > to pewnie z bilansu wyjdą jakieś grosze dla Ciebie.
    >
    > Gdyby wspólnicy nie chcieli Ci wypłacić Twoich udziałów, to pozostaje Ci ich

    Dzieki, rozumiem że mam pozwac przed sąd cywilny? Jako osób którzy mi są
    coś (bilans/ilośc wspólników) winni, tak?

  • 4. Data: 2005-02-01 22:04:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dzieki, rozumiem że mam pozwac przed sąd cywilny? Jako osób którzy mi są
    > coś (bilans/ilośc wspólników) winni, tak?

    Innej drogi nie widzę. Ale co do zasady, to może się da z nimi dogadać? Bo
    sąd, to ostateczność.