    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ksiega wieczysta
    Date: Wed, 02 Feb 2005 11:38:58 +0100

    MałGosia wrote:

    > Szanna napisała
    >
    > To ma byc darowizna? Spadek? Zreszta to ma znaczenie tylko w przypadku
    > podatkow. Natomiast wysokosc taksy notarialnej jak i oplat sadowych od
    > wpisu zalezy wylacznie od wartosci mieszkania. Przykladowo jesli to
    > mieszkanie warte jest 100 tys. to taksa wyniesie ok 1000 zl a oplata
    > sadowa od wpisu ok 1300 zl.

    Tak przy okazji... jesli "przepisze" na wnuka bedze moze
    "o jedno przepisanie mniej"

    Podatek od tej darowizny bedzie 0 jesli obdarowany nie ma mieszkania
    i bedzie mieszkal przez 5 lat od chwili obdarowania....

    No oczywiosce + taksa..

    Poza tym darowizna dotyczy oczywiscei nieruchomosci lub prawa do niej..
    Jeli jet to prawo spoldzielcze wlasnosciowe, to niekoniecznie musi byc
    hipoteka, ale koniecznie notariusz..

    Boguslaw