  • 11. Data: 2005-02-03 08:40:23
    Temat: Re: ksiega wieczysta
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Szanna napisała
    > wlasnie dowiedzialam sie ze znajomi czekali od lipca do maja
    nastepnego
    > roku na odpowiedz.....no wlasnie nie pamietam-sadu??

    Czas oczekiwania na wpis w ksiedze wieczystej zalezy obecnie nie tylko
    od ilosci wnioskow, ktore wplywaja codziennie do wydzialu ksiag
    wieczystych w danym sadzie, ale rowniez od tego, czy wydzial tej jest
    juz skomputeryzowany. Jesli w wydziale wlasciwym dla Ciebie
    komputeryzacja sie juz rozpoczela, to z pewnoscia troche to potrwa,
    gdyz po zlozeniu przez Ciebie wniosku o zmiane wlasciciela obecna
    ksiega wieczysta obejmujaca przedmiotowe mieszkanie musi zostac
    przemigrowana (to taki techniczny termin oznaczajacy "przepisanie"
    tresci ksiegi papierowej i stworzenie jej wersji elektronicznej). A to
    na pewno nie dzieje sie w Twoim miescie, ksiega zatem musi zostac
    wyslana do wlasciwego osrodka migracyjnego, przemigrowana i przeslana
    spowrotem do macierzystego archiwum. I dopiero wowczas mozna dokonac
    wpisu.
    Zatem jesli mieszkasz w duzym miescie, gdzie wplyw spraw w wydziale KW
    jest duzy, to istotnie moze to troche potrwac. Moim zdaniem nie
    powinno dluzej niz ok 6 miesiecy.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 12. Data: 2005-02-03 10:24:05
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Szanna wrote:

> [...]
    > mojego syna ( jedyny wnuk) spadkobierca a mnie wykonawca ze wzgledu
    > na wiek mojego syna.
    > Jednak testament nie zwalnia ze sprawy spadkowej i kosztow spadkowych.
    > Dlatego chcemy mieszkanie wlasnosciowe hipoteczne przepisac na syna
    > ewnntualnie na mnie ( syn ma 15 lat).Aby tego dokonac to wlasnie cos
    > trzeba zrobic
    > z hipoteka czy tez ksiega wieczysta.
    > wlasnie dowiedzialam sie ze znajomi czekali od lipca do maja nastepnego
    > roku na odpowiedz.....no wlasnie nie pamietam-sadu??
    > Kazdy z kim rozmawiam podaje inny scenariusz, zalatwiania takiej sprawy

    Nie chce znow sie spoerac z Malgosia co do interpretacji powyzszego wiec
    napisze swoja...

    Uzywaz niezrozumialego dla mnie jezyka..

    Mysle, ze jest tak.

    1. Mama napisala testament i zmalra.
    2. Nie bylo sprawy o stwierdzenie nabycia spadku.
    3. Chcesz "cos z tym zrobic"

    sa dwa mozliwe scenariusze...

    A . NIC nie robisz - wiele osob tak robi...
    sprawy spadkowe sa niezalatwione latami...i nic..
    chyba, ze chcecie cos z nieruchomoscia zrobic...

    B . Wnosisz do sadu o stwierdzenie nabycia spadku.

    I wtedy zgodnie z prawem to nie ma nic do kombinowania.
    nalezy przedstawic sadowi testament, Spadek nabywa syn
    i jego trzeba w Ksiedze wieczystej ujawnic.

    Ksiegi wieczyste prowadzi odpowiedni wydział sadu,
    sad dokonuje wpisu W TYM PRZYPADKU na podstawie
    orzeczenia sadu o stwierdzenie nabycia spadku.

    Ni i jak pisala Malgosia w zaleznosci od rejonu trwa to krotko,
    dlugo lub baaarzo dlugo... Ja mam szczescie meic sad, w ktorym
    to trwa do miesiaca...

    Boguslaw